arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۸۷۶
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۱ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۱

نماینده مجلس: مسئولان طبق معمول دارند عددسازی می‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از نحوه اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها در کشور انتقاد کرد و گفت: توزیع پول بین مردم به ملت اقتصاد و اشتغال کشور ضربه زده و گرانی بوجود آورده است.

غلام علی جعفرزاده ایمن آبادی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در رشت با تاکید بر اینکه قرار نبود باهدفمند کردن یارانه‌ها توزیع پول در کشور صورت بپذیرد، اظهار داشت: با توزیع پول نه عدالت جرا می‌شود و نه مشکل اشتغال حل خواهد شد

وی با تصریح بر اینکه با توزیع پول بر مشکلات کشور افزوده شده، اذعان داشت: هم اکنون ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین گزینه برای پرداخت یارانه‌ها در حال انجام است و این امر به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

اینجانباز ۷۰درصد هشت سال جنگ تحمیلی اظهار داشت: در طرح تحول اقتصادی باید هفت محور عملیاتی می‌شد که از جمله آن‌ها اصلاح سیستم گمرکی، بانکی و امورمالیاتی و همچنین هدفمند کردن یارانه‌ها بود.

جعفرزاده ایمن آبادی با انتقاد شدید از اجرای ناقص طرح هدفمندکردن یارانه‌ها توسط دولت، اضافه کرد: راهی که هم اکنون در آن حرکت می‌کنیم کاملا اشتباه است و ما به جای پرداخت پول به مردم و افزایش نقدینگی در جامعه باید در مسیر توسعه خدمات اجتماعی گام برداریم.

دولت موظف بود وقتی که سیلو‌ها از گندم خالی شد نرخ نان را افزایش دهد

وی توزیع پول دربین مردم را سبب افزایش تورم، بالا رفتن قیمت اجناس و رکود در تولید ارزیابی کرد و بیان داشت: در بخش نان دولت موظف بود وقتی که سیلو‌ها از گندم خالی شد نرخ نان را افزایش دهد.

وي خرید تضمینی گندم در گذشته و حال را به ترتیب ۳۹۵ و ۴۲۰ تومان اعلام کرد و متذکرشد: قیمت خرید تضمینی گندم تنها ۶درصد افزایش یافته ولی دولت قیمت نان را ۲۰ تا ۲۵ درصد گران کرده است.

قیمت نان در رشت ۷۰درصد گران شده است

به گفته جعفرزاده ایمن آبادی، مدیرعامل بازرگانی اعلام کرده در گیلان قیمت نان ۳۰درصد افزایش یافته، این درحالیست که در رشت ۷۰درصد قیمت نان گران شده و این امربزرگ‌ترین تخلف استانداری بوده است.

وی با طرح این سئوال که قرار بود از۱۵خرداد ماه قیمت نان افزایش یابد، خاطرنشان کرد: اولین استانی که در کشور نسبت به افزایش قیمت نان کرد گیلان بود و باید پرسید چرا مسئولان استانداری در ایران پیشگام متضررشدن مردم هستند و از سوی دیگر چرا کاری که به نفع شهروندان باشد، انجام نمی‌دهند؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم با تاکید بر اینکه استانداری گیلان بیاید در انجام اموراتی که به نفع مردم است پیش قدم بشود، بیان داشت: متاسفانه معاون اول رئیس جمهور اعلام کرده قیمت گندم افزایش و ۴۲۰تومان شده ولی مدیرعامل بازرگانی گفته قیمت فروش گندم معمولی ۴۶۵ تومان و نوع دیگر این محصول ۴۸۵تومان و این تناقض‌ها نشان از تناقضات بسیار است.

مسئولان طبق معمول عددسازی می‌کنند

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به اعلام نرخهای متفاوت گندم توسط این دو مسوول، اذعان کرد: اصلآ افزایش قیمت خرید گندم صورت نگرفته و با متفاوت اعلام کردن این شائبه به وجود می‌آید که مسئولان طبق معمول دارند عددسازی می‌کنند.

وی با تاکید براینکه توزیع پول در بین مردم به مردم، اقتصاد و اشتغال کشور ضربه زده است با اشاره به آمار دو ماه قبل، اظهار داشت: درآمد زیر ۲۷۵ هزار تومان در ماه خط گرسنگی، حدود ۴۰۰ هزارتومان خط فقر و ۷۹۵هزار تومان مرز زندگی بر اساس نرم جهانی است. عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با ابراز ناخرسندی از اینکه هم اکنون حدود ۸۵درصد مردم در زیر خط فقر حیات می‌کنند در پاسخ به سئوالی درباره افزایش قیمت بنزین و حتی رسیدن قیمت آن به ۱۰۵۰تومان به شدت ابراز نگرانی کرد و یادآور شد: دولت هم قرار نبود خرید تضمینی گندم را ۶ درصد افزایش دهد.

کشاورزان به جای فروش گندم آنرا خوراک دام می‌کنند

جعفرزاده ایمن آبادی مدعی شد در استان گلستان برای مردم صرف نمی‌کند گندم خود را بفروشند و بر اساس شنیده‌ها مردم دارند این محصول استراتژیک را به خوراک دام تبدیل می‌کنند.

کیفیت نان‌‌ همان است که بود

وی بیان کرد: آن چیزی که از دولت انتظار داشتیم کیفیت نان متناسب باذائقه مردم درحوزه‌های مختلف بود ولیکن متاسفانه کیفیت نان افزایش پیدا نکرده و آرد نان با آرد ماکارونی یکی است درصورتی که نان پهن آرد مخصوص خود را می‌خواهد.

این مسوول درپایان، متذکرشد: دولت هنوز نتوانسته فرآورده نان را به صورت تخصصی به مردم ارائه بکند و ما به گرانی نان معترض هستیم و باید تدبیری در این خصوص صورت گیرد.
نظرات بینندگان