arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۶۸۷۷
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۱ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۱

بیکاری، آموزش و پرورش خراسان رضوی را هم به ستوه آورد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آموزش و پرورش خراسان رضوی در حالی برای جذب 100 مربی قرآنی فراخوان داد که هفت هزار نفر در این فراخوان شرکت کردند.


به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مدرک تحصیلی بیشتر متقاضیان شرکت کننده بر اساس اظهارات مدیر کل آموزش و پروش خراسان رضوی کارشناسی ارشد و بالاتر بوده است، که همین موضوع این اداره کل را در انتخاب و جذب نیرو با مشکل مواجه کرد.


اما این مشکلات به همین جا ختم نمی شود چون در بین متقاضیان شرکت کننده در فراخوان، تعدادی از حافظان کل یا جزئي از قرآن کریم نیز حضور داشتند که با توجه به وجود نیروهای غیر رسمی در آموزش و پرورش و بر اساس دستور معاونت نیروی انسانی این وزارت خانه مبنی بر عدم جذب نیروی جدید، این روند با مشکلات عدیده ای روبه رو شد.


با این وجود 420 مدرسه تخصصی قرآنی در خراسان رضوی با افزایش هشت برابری نسبت به سال گذشته، پذیرای این 100 مربی تخصصی قرآن خواهد بود که باید در کنار پایه های تحصیلی بین دو تا 6 ساعت به مباحث قرآنی برای دانش آموزان بپردازند.


مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش پیش از این گفته بود که بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر راه‌اندازی مدارس تخصصی قرآن، این مدارس از سال تحصیلی آینده در 32 استان کشور راه‌اندازی و در شیفت صبح مدارس در قالب برنامه رسمی آموزش و پرورش فعالیت خواهند داشت.


محمد بنیادی خاطر نشان کرده است که در اساسنامه مدارس قرآن آمده است که دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی دو تا سه ساعت و در مقطع راهنمایی نیز دو تا سه ساعت آموزش قرآن در کنار ساعات رسمی و سایر دروس خود خواهند داشت.


وی می افزاید: هزار مدرسه قرآن در نخستین سال راه‌اندازی به صورت آزمایشی فعالیت داشتند که طی یک سال اول، تمامی بسترهای اجرایی برای ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های این مدارس فراهم شد و در سال جاری توسعه کیفی فعالیت‌های قرآنی را در این مدارس شاهد بودیم.


با این وجود هر استان بنا به ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که دارد، مسئولیت راه‌اندازی تعدادی از مدارس تخصصی قرآن را بر عهده می‌گیرد که البته تعداد مدارس قرآن به دلیل ظرفیت‌های موجود در استان‌ها متفاوت خواهد بود.


فخریان مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی هدف ازایجاد این مدارس خاص را نهادینه شدن جایگاه مدارس قرآنی دانست و در خصوص طرح ملی حفظ قرآن افزود:تا کنون 220 هزار دانش آموز و فرهنگی در این طرح ثبت نام کرده که از یک تا 30 جز را آزمون داده و به مراحل بعد معرفی می شوند.


وی با بیان این که خواست وزارت آموزش و پرورش، شرکت 20 درصد جامعه فرهنگی و دانش آموزی خراسان رضوی در این طرح ملی بودهاست گفت: پیش بینی می شود نزدیک به 22 درصد از حافظان در این حرکت معنوی حاضر شوند.


خراسان رضوي در مقايسه با ساير استان‌ها با در اختیار داشتن 11500 مدرسه و بیش از یک میلیون 200 هزار نفر دانش آموز پرجمعيت‌ترين منطقه دانش آموزی کشور است.
نظرات بینندگان