arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۲۵۱۰
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱؛ از تایید سفر جنجالی خانواده قالیباف به ترکیه تا ادعای توقیف کشتی روسیهِ حامل نفت ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور میکنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.


گران شدن ۵۶۰ قلم دارو
مهدی رضایی، معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ضمن اشاره به افزایش قیمت دارو طی سال گذشته، گفت: به دنبال عدم تأمین منابع مالی مناسب برای بیمه سلامت در جهت برقراری پوشش کافی بیمه دارو، قیمت‌ها افزایش یافت و افزایش قیمت‌ها تحت پوشش قرار نگرفت و این بار به مردم تحمیل شد.


واکنش مالک باشگاه بدنسازی لوکس به شایعات
سپهر تاروردیان مالک باشگاه بدنسازی خبرساز در شمال تهران با تکذیب شایعات مربوط به این باشگاه گفت که شهریه ۳۲۰ و ۱۶۰ میلیون تومانی باشگاه دروغ است. او گفت: ۴ تا تردمیل گذاشته‌ایم تا مردم ورزش کنند؛ اگر قلیان یا غذا می‌فروختیم، بیشتر سود می‌کردیم. او گفت که  با لوتار ماتئوس رفیقم؛ مارکوس مرک، کولینا و برمه را هم ماتئوس دعوت کرد. او گفت: اگر بگویم چقدر به این افراد داده ایم، ماتئوس باید مالیاتش را در آلمان بدهد؛ ممکن است دوستی‌مان قطع شود. او با بیان اینکه آقازاده و حکومتی نیستم گفت: یکسری معاند نظام از اینکه این چهره‌های بین‌المللی به ایران آمده‌اند، عصبانی هستند.


صدور احکام رتبه‌بندی معلمان تا پایان بهار
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در مورد زمان صدور احکام رتبه‌بندی معلمان گفت: وزارت آموزش و پرورش از زمان تصویب قانون و آیین‌نامه اجرایی آن در هیأت دولت، سه ماه فرصت دارد که نسبت به صدور احکام اقدام کند که پیش‌بینی می‌کنیم فرآیند صدور احکام معلمان تا پایان بهار انجام شود. در متنی که در حال حاضر قرار است اجرا شود حداقل افزایش حقوق ۴۵ و حداکثر تا ۹۰ درصد خواهد بود.


خزعلی خطاب به دختران ۹ ساله: برای خانواده‌ای که می‌خواهید تشکیل دهید از اکنون برنامه ریزی کنید
انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوی در آیین روزه اولی ها دختران مدرسه ایران دختران دانش آموز اظهار کرد: از اکنون برای زندگی و خانواده ای که می خواهید تشکیل دهید، برنامه ریزی داشته باشید تا پرورش دهنده شهید سلیمانی‌ها باشید.


انتشار فهرست بدهکاران بزرگ بانکی
بانک مرکزی اعلام کرد: در راستای اجرای ردیف ۱ بند د- احکام تنظیمی تبصره ۱۶- تسهیلات تکلیفی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، آمار مقدماتی تسهیلات و تعهدات کلان (از بانک‌هایی که تاکنون دریافت شده) در پایان اسفند ماه سال ۱۴۰۰ مطابق بند یاد شده منتشر می‌شود.


آغاز مهاجرت های اقلیمی در ایران
احد وظیفه، رییس مرکز ملی خشکسالی از آغاز مهاجرت ساکنان جنوب و جنوب‌شرق و کویر مرکزی ایران به‌دلیل تغییر اقلیم خبر داد. او می گوید: مقایسه آمار بارندگی ۵۰سال اخیر کشور نشان می‌دهد که ایران گرم‌تر شده است. تابستان‌ها بلندتر شده و از خرداد آغاز و در مهرماه به اتمام می‌رسد و گاه ایران به جای ۳ماه تا ۵ماه تابستان دارد. زمستان‌ها هم گرم‌تر شده‌اند. اینها تغییراتی است که رخ داده و به‌تدریج شرایط ‌محیطی را نامتعادل کرده و اکوسیستم را بر هم می‌زند.


تایید سفر دختر و داماد قالیباف به ترکیه
الیاس قالیباف با تایید سفر خانواده رییس مجلس به ترکیه نوشت: «خواهرم و همسرش کاری انجام دادند که حتما غلط است. این سفر آن هم در این شرایط اقتصادی مردم یقینا اشتباه است‌‌. آن ها برای خرید سیسمونی نرفته بودند و ناراستی ها و بزرگ نمایی هایی در متن های منتشر شده وجود دارد اما به هر صورت انجام این سفر خطایی نابخشودنی است، چرا که باعث می شود همه تهمت هایی که در گذشته به پدرم و خود آنها زده شده است را صحیح جلوه دهد. »


ادعای توقیف کشتی روسیهِ حامل نفت ایران
گارد ساحلی یونان اعلام کرد که در راستای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو به دلیل تهاجم نظامی به اوکراین، یک نفتکش روسی را در نزدیکی جزیره اویا توقیف کرده است. این در حالی است که آمریکا مدعی است که نفتکش روسی حامل نفت خام ایران بوده است.


۱۹ استان بدون مرگ و میر کرونا 
بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۱۶۰۷ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و ۱۹ نفر نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند. به این ترتیب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۳۹۵ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۸۹۶ نفر رسید. در شبانه روز گذشته ۲۷ استان کشور مرگ و میر ۰ و ۱ داشته اند که در ۱۹ استان، هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کووید۱۹ ثبت نشده است.


واردات کالای اساسی منحصر به دولت شد
اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام وطیور ایران گفت: بر اساس برنامه ‌ریزی‌های به عمل آمده در وزارت جهاد کشاورزی، بخش خصوصی به طور کامل از فرایند واردات کالای اساسی شامل روغن، دانه روغنی، ذرت، جو و کنجاله سویا حذف شد.

نظرات بینندگان