arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۶۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۴ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

آموزش زبان انگلیسی به کودکان با بازی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آموزش زبان انگلیسی به کودکان با بازی یک روش سرگرم کننده برای تمرین زبان بوده و می تواند یک راه واقعاً انگیزشی برای یادگیری آن باشد. این روش برای کودکانی که خجالتی یا نگران اشتباه کردن هستند یک راه حل ایده آل بوده و می تواند به آنها فرصتی دهد تا به روشی سرگرم کننده به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنند.

به عبارت دیگر بازی ها و فعالیت های سرگرم کننده بخش مهمی از آموزش زبان انگلیسی هستند و باعث می‌شوند که کلاس سرزنده تر برگزار شده و کودکان با تمایل بیشتری زبان را یاد بگیرند.

دامنه توجه در کلاس‌های مبتدی زبان صرف نظر از گروه سنی ، کاهش می یابد و دشوار است از کسی که به سختی می فهمد درباره چه چیزی صحبت می شود بخواهید یک بحث عمیق در مورد هر چیزی را دنبال کند و این مسئله برای کودکان بیشتر صادق است . یک کودک حتی در زبان مادری خودش نیز از دامنه توجه کمتری برخوردار است . بنابراین آموزش زبان انگلیسی به کودک باید با توجه به این واقعیت انجام شود.

به طور کلی نباید از کودکان خواسته شود که فعالیتی را بیش از ۲۰ دقیقه انجام دهند.

آیا می ‌توان زبان انگلیسی را با بازی یاد گرفت؟

یادگیری زبان انگلیسی در حین انجام یک کار سرگرم کننده ، یک روش امتحان شده و واقعی است. بازی ها فقط برای بچه‌ها نیستند، مطالعات نشان می ‌دهند که بزرگسالان نیز در به خاطر سپردن اطلاعات از طریق بازی بسیار بهتر عمل می کنند.

بازی به شما این امکان را می دهد تا مهارت های زبانی مختلف را تمرین کنید و توسط آنها نوشتن و صحبت کردن به زبان انگلیسی را بهتر یاد بگیرید . این امر برای کودکان نیز صادق است و می توان از طریق بازی های آنلاین در خانه یا کلاس های زبان به کودکان زبان انگلیسی را آموزش داد.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان با بازی

چگونه می ‌توان با بازی کردن زبان انگلیسی را به کودکان آموزش دهیم؟

برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان می توان از فعالیت ها و بازی های مختلفی استفاده نمود حتی می توان بازی های مختلفی را ابداع و آنها را با کودک بازی کرد تا زبان انگلیسی کودک تقویت شود.

به عنوان مثال مادر می تواند به عنوان یک رهبر عمل نموده و به کودک دستوراتی را با زبان انگلیسی بدهد و از او بخواهد تا اقدامات خاصی را انجام دهند.  او می ‌تواند به انگلیسی به کودک بگوید به گوش هایش دست بزنند و گوش هایش را لمس کند، یا به انگلیسی به او بگوید که دست هایت را روی شانه هایت بگذار یا  بینی خود را بکش و... و از کودک بخواهد که این کارها را انجام دهد.

بازی دیگری که به کودکان کمک می کند تا تعداد زیادی از کلمات جدید را راحت ‌تر یاد بگیرند این است که معلم کودکان را به دو گروه تقسیم نموده و یک موضوع معین را برای کودکان نام ببرد. به عنوان مثال بگوید آب و هوا ، در این هنگام کودکان باید سعی کنند کلمات و عبارات مختلفی را نام ببرند که به موضوع مرتبط است . به عنوان مثال به موضوع آب و هوا کلمات آفتابی ، ابری ، برفی ، باد و غیره مرتبط است و کودکان می ‌توانند آنها را نام ببرند . هر گروهی کلماتی بیشتری را در رابطه با این موضوع نام ببرد برنده بازی محسوب می شود.

بازی بعدی دیگر بسیار ساده اما در عین حال جالب بوده و بهتر است که با گروه ۶ تا ۷ نفره کودکان برگزار شود . هدف از انجام این بازی ارتقاء رشد توجه و حافظه است و با کمک آن به خاطر سپردن نام رنگ ها برای کودکان آسان ‌تر می‌ شود.

در این بازی معلم باید از چند شیء رنگارنگ استفاده نموده و به تعداد بچه ها رنگ های مختلفی داشته باشد . به عنوان مثال اگر ۶ کودک در کلاس حضور دارند باید شش رنگ انتخاب کند ، اما تعداد آیتم های هر رنگ باید متفاوت باشند . به عنوان مثال شش مداد قرمز ، چهار مداد سبز ، سه مداد نارنجی  ، دو مداد زرد ،  پنج مداد آبی و... سپس معلم از بچه ها بخواهد که به عنوان مثال مداد های قرمز را بردارند کسانی که نتوانند مداد قرمز را بردارند از بازی خارج می شوند و کودکی که هر شش مورد از رنگ ها را داشته باشد ، برنده است.

برای اینکه بتوانید توسط بازی ، زبان انگلیسی را به کودکتان آموزش دهید می توانید از بازی های دو نفره نیز استفاده کنید.

به عنوان مثال می توانید یک کلمه را برای کودک نام برده و از او بخواهید که متضاد او را بگوید به عنوان مثال به زبان انگلیسی کلمه مرد ، زن، سفید ، سیاه و غیره را گفته و از کودک بخواهید که متضاد او را بگوید.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان با پک آموزشی باما 

بسته آموزشی باما ، برای بسیاری از خانواده ها آشنا است . باما ، تشکیل شده از تصویر ، کلمات و فلش کارتهایی که در قالب بازی ، کلمات مختلف انگلیسی و فارسی را به کودک آموزش داد.

نکته جالب درباره این روش آموزشی این است که حتی کودکان 2 ساله را نیز میتوان به روشی سرگرم کننده آموزش داد .  

آموزش زبان انگلیسی به کودکان با بازی ، روشی است که ذهن سرگرم کردن کودک ، اشتیاقش را برای یادگیری بیشتر می کند. 

با بسته های آموزش باما ، آموزش خواندن به کودکان 2 تا 6 سال به آسانی ، امکان پذیر است . 

برای مشاوره و خرید پک آموزش خواندن باما ، به وبسایت مایاکودک مراجعه کرده یا با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. 

تلفن: 09192220696
www.mayakoodak.com

 

نظرات بینندگان