arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۶۲۷۶
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۸ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱؛ از معیار دهک بندی‌ها تا تایید خبر انتصاب پسر معاون اجرایی رئیس جمهور به عنوان شهردار منطقه ۹ تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری، ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱؛ از معیار دهک بندی‌ها تا تایید خبر انتصاب پسر معاون اجرایی رئیس جمهور به عنوان شهردار منطقه ۹ تهران

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

معیار دهک بندی‌ها
عبدالملکی وزیر کار گفت: معیار دهک‌بندی مجموعه‌ای از متغیر‌های مالی مثل خودرو گردش بانکی سود‌های بانکی است ملک و خانه افراد جزو ملاک‌های دهک‌بندی نیست و بعد خانواده را با درآمد، جریان مالی، حقوق و سود بانک را در نظر می‌گیریم. به گفته عبدالملکی، برای دهک‌بندی کل گردش مالی خانواده را در نظر می‌گیریم فرزندان خانواده شاغل هستند درآمد و ماشین دارند عملا جدا شدند، اما در سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت کار تمام درآمد و دارایی خانواده را ملاک قرار می‌دهد.

مسدود شدن ۹ هزار حساب مشکوک

وزارت اطلاعات اعلام کرد: با رصد و رهگیری‌های این وزارت‌خانه وزارت اطلاعات ضمن اشراف بر شبکه دلالان غیرمجاز ارزی، معاملات پنهان و مشکوک ارزی و رمزارز کشور، با همکاری بانک مرکزی و با دستور مقام قضائی، حساب‌های بانکی ۵۴۵ نفر از عوامل غیرمجاز ارزی در سطح کشور شناسایی و مسدود شدند. با اجرای طرح برخورد با عوامل داد و ستد غیرمجاز ارزی در مدت اخیر، ۹۲۱۹ فقره حساب بانکی با گردش بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد ریال از این عناصر در سطح کشور مسدود گردید.

محمد بن زاید رسما رئیس جدید امارات شد
شورای عالی حکام امارات عربی متحده محمد بن زاید برادر ناتنی خلیفه بن زاید و ولی عهد او را به عنوان حاکم و رئیس جدید این کشور انتخاب کرد.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۲۵۵ بیمار کووید ۱۹ شناسایی شدند و هفت تن دیگر به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.

تایید خبر انتصاب پسر معاون اجرایی رئیس جمهور به عنوان شهردار منطقه ۹ تهران
ناصر امانی، عضو شورای شهر در گفتگو با «انتخاب» درباره انتصاب محمد رحیم مرتضوی، فرزند معاون اجرایی ابراهیم رئیسی، به عنوان شهردار منطقه ۹ تهران گفت: با توجه به شناختی که شخصا از ایشان دارم، توانش کمتر از بسیاری از شهرداران فعلی مناطق ما نیست. من این انتصاب را انتصاب بدی نمی‌بینم. نسبتی که ایشان با آقای صولت مرتضوی دارند، نقشی در این انتصاب نداشته و منع قانونی وجود ندارد.

۶۶ مورد خرس‌کشی در دهه گذشته
بررسی‌ها نشان می‌دهد از سال ۱۳۹۰ تاکنون تعداد ۶۶ قلاده خرس در ایران و به‌ طور مستقیم توسط انسان‌ها کشته شدند؛ واقعه دلخراشی که به طور قطع نقش آموزش‌وپرورش و رویکرد مدیران به محیط زیست در جلوگیری از بروز آن غیرقابل انکار است.

ملاقات محرمانه ولیعهد عربستان با رئیس سیا
اینترسپت نوشت: «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی با رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) دیدار و طرفین درباره بازار نفت و خرید تسلیحات چینی از سوی ریاض با یکدیگر تبادل نظر کردند. بر پایه این گزارش، رئیس سیا در این دیدار همچنین بر لزوم آزادی بازداشت شدگان خاندان سلطنتی توسط مقامات سعودی تاکید کرد.

استقلال قهرمان لیگ‌برتر فوتبال شد
شاگردان فرهاد مجیدی با حساب دو بر یک فولاد را شکست دادند و با توجه به شکست ۲ بر صفر پرسپولیس مقابل سپاهان، زودتر از موعد مقرر به این قرمانی دست یافتند و به چهارمین مقام قهرمانی خود دست یافتند. استقلال با احتساب سه بازی باقی مانده و همینطور دست برتر در بازی رودررو با پرسپولیس ۹+۱ امتیاز از این تیم پیشتاز است.

نظرات بینندگان