arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۹۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۵ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۱۳ خرداد ۱۴۰۱؛ از اظهارات رئیسی درباره عدم دقت در دهک‌بندی پرداخت یارانه‌ها تا شروع مداخله بانک‌مرکزی در بازار ارز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

هشدار درباره ریزش ورزشگاه آزادی
روزنامه گل نوشت: درباره ورزشگاه آزادی خبرهای بد و نگران کننده ای به گوش می رسد. ماجرا از این قرار است که چندین سکوی ورزشگاه آزادی نشست کرده اند و اگر به آن ها رسیدگی صحیحی نشود، خطر ریزش آن حتی در جریان یکی از بازی ها نیز وجود دارد.

هک سامانه های شهرداری تهران
یک گروه هکری با انتشار ویدیوهایی از دیتاسنتر مرکز فن‌آوری اطلاعات شهرداری تهران، مدعی شد که به زیرساخت دوربین‌های مراقبتی شهرداری تهران دسترسی پیدا کرده است.  روابط عمومی سازمان فاوای شهرداری تهران در پی اختلال در سامانه شهرداری تهران و سایت تهران من اعلام کرد: اختلال عمدی در صفحه داخلی سامانه داخلی شهرداری تهران برای دقایقی این سامانه را با انتشار تصویری موهن از دسترس همکاران خارج کرد.

شروع مداخله بانک‌مرکزی در بازار ارز
در جلسه شورای عالی هماهنگی سران قوا که به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد، اختیارات جدید و ویژه‌ای به بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز داده شد. بازار متشکل ارزی روز یکشنبه ۱۵ خرداد از ساعت ۹ صبح تا ۱۵:۳۰ باز است. بنابراین گزارش پیگیری ها حاکی از آن است که صرافی‌های عضو بازار متشکل روز یکشنبه باز هستند. همچنین برخی صرافی‌ها در برخی هتل‌ها و فرودگاه‌های بین المللی نیز در این تعطلات باز است.

عربستان قراردادن آب زمزم در چمدان مسافران را ممنوع کرد
خبرگزاری رسمی عربستان سعودی(واس) گزارش داد که اداره کل هواپیمایی عربستان، بخشنامه جدیدی را به همه شرکت‌های حمل‌ونقل فعال در فرودگاه‌های این کشور، از جمله هواپیمایی خصوصی، در خصوص تعهد مسافران عازم از این کشور به عدم قرار دادن بطری های آب زمزم در داخل چمدان‌های خود صادر کرد.

بررسی طرح «انتخاب شهردار با رأی مستقیم مردم» در مجلس
رسول فرخی میکال دبیر کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس گفت: دغدغه مجلس تغییر الگوی نادرست حاکمیت محلی با اولویت انتخاب شهردار توسط مردم است و در طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها، انتخاب شهردار با رأی مستقیم مردم و یا وزارت کشور بررسی می‌شود.

چراغ سبز نفتی بن سلمان به کاخ سفید
فایننشال تایمز روز چهارشنبه به نقل از منابع اگاه گزارش داد، عربستان سعودی آماده است در صورتی که تولید نفت روسیه به دلیل تحریم های غرب، به میزان قابل توجهی کاهش یابد، تولید نفت خود را افزایش دهد.

فوتی‌های کرونا به صفر رسید
بر اساس اعلام وزارت بهداشت در طول ۲۴ ساعت گذشته، هیچ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور فوت نکرد و مجموع جان باختگان این بیماری، در عدد ۱۴۱ هزار و ۳۱۸ نفر ماند.  رئیسی در پیامی این اتفاق را به ملت و رهبری تبریک گفت

معاملات فردایی طلا ممنوع شد
خبرگزاری فارس از قول یک منبع آگاه نوشت: معاملات فردایی طلا ممنوع شد. وی تاکید کرد: با این مصوبه، معامله گران در بازار فردایی طلا به جرم اخلال در نظام اقتصادی، تحت پیگرد قرار می‌گیرند.

تغییر ساعت شروع کار ادارات در تیر ماه
وزیر نیرو گفت: به منظور مدیریت مصرف برق در بخش اداری، ساعت شروع کار ادارات در تیر و مرداد تغییر می‌کند. علی اکبر محرابیان گفت: ساعت کاری ادارات به صبح زود منتقل می‌شود و ادارات زودتر تعطیل می‌شوند.

مرحله دوم عملیات در متروپل رو به اتمام است
صادق خلیلیان استاندار خوزستان گفت: امروز (پنجشنبه) تلاش خواهیم کرد مرحله دوم عملیات آواربرداری و جست‌وجو به پایان برسد و پس از آن برای نحوه رفتار با باقی سازه و چگونگی مدیریت آن تصمیم‌گیری می‌شود.

جدایی فرهاد مجیدی از استقلال
فرهاد مجیدی سرمربی استقلال طی یک بیانیه در فضای مجازی، درخواست جدایی خود را از آبی‌پوشان پایتخت ارسال کرده است.

اظهارات رئیسی درباره عدم دقت در دهک‌بندی پرداخت یارانه‌ها
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دقت ‌کافی در دهک‌بندی پرداخت یارانه‌ها صورت نگرفت، گفت: تاکید کرده‌ام مسئولان وزارت تعاون در دهک‌بندی ها تا حد مقدور دقت کنند و حتما کسانی که معترض هستند یارانه به حسابشان ریخته شود.

نظرات بینندگان