arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۰۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۲ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۱

مقتدی صدر: سازماندهی حشدشعبی و رهبران آن ضروری شده است

صدر در پیامی آورده است: «سازماندهی حشد شعبی و فرماندهان آن، پایبندی به تمرکز گرایی، جداکردن آن از به اصطلاح گروه‌ها و پالایش آن از سوء استفاده کنندگان، اولا به خاطر حفظ آبروی جهاد و مجاهدان و خون‌های پاک آنها، ثانیا به خاطر تقویت عراق و نیرو‌های امنیتی آن و سوما به خاطر اینکه حشد وطن باقی بماند، ضروری شده است».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: رهبر جریان صدر عراق امروز(یکشنبه) خواستار جدایی حشد شعبی از آنچه «گروههای مسلح در عراق» خواند، دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری نون، «صالح محمد العراقی» موسوم به «وزیر صدر» و نزدیک به وی که دیدگاههایشان را بازتاب می دهد، به مناسبت فرا رسیدن سالگرد صدور فتوای جهاد کفایی، پیام وی را منتشر کرد.

صدر در این پیام ضمن تمجید از این فتوا و تاسیس حشد شعبی آورده است: «سازماندهی حشد شعبی و فرماندهان آن، پایبندی به تمرکز گرایی، جداکردن آن از به اصطلاح گروهها و پالایش آن از سوء استفاده کنندگان، اولا به خاطر حفظ آبروی جهاد و مجاهدان و خون های پاک آنها، ثانیا به خاطر تقویت عراق و نیروهای امنیتی آن و سوما به خاطر اینکه حشد وطن باقی بماند، ضروری شده است».

رهبر جریان صدر در انتهای پیام خود آورده است: علاوه بر این، وارد کردن عنوان حشد شعبی در سیاست، تجارت و اختلافات و درگیری های سیاسی و نظیر آن، شایسته آنها نیست»

نظرات بینندگان