arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۱۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۷ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۱

کرملین: صحبتی از به رسمیت شناختن طالبان مطرح نیست

 پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری فدراسیون روسیه روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: مسائل بسیاری در مورد به رسمیت شناختن طالبان وجود دارد و هرگونه پیش بینی بی فایده است. سخنگوی کرملین در پاسخ به این سوال که احتمال به رسمیت شناختن مقامات جدید افغانستان وجود دارد، گفت: «در حال حاضر این موضوع منتفی است، ما بار‌ها در این مورد صحبت کرده ایم.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین اعلام کرد که فعلا صحبتی از به رسمیت شناختن "طالبان" از سوی مسکو مطرح نیست.

 پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری فدراسیون روسیه روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: مسائل بسیاری در مورد به رسمیت شناختن طالبان وجود دارد و هرگونه پیش بینی بی فایده است.

سخنگوی کرملین در پاسخ به این سوال که احتمال به رسمیت شناختن مقامات جدید افغانستان وجود دارد، گفت: «در حال حاضر این موضوع منتفی است، ما بارها در این مورد صحبت کرده ایم.»

ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه برای افغانستان نیز در گفت و گو با تلویزیون روسی «کانال یک» گفته بود که مسکو در به رسمیت شناخته شدن دولت طالبان از آمریکا و دیگر کشورها تبعیت نخواهد کرد.

وی احتمال به رسمیت شناختن دولت طالبان در افغانستان از سوی روسیه را مشروط دانست و افزود: اولین گام در این مسیر تشکیل یک حکومت سیاسی جامع و کارآمد است و ما به وضوح این موضوع را به شرکای افغان خود اعلام کرده‌ایم که در صورت تحقق، شرایط برای مذاکره فراهم است.

پسکوف با تاکید بر اینکه مسکو در به رسمیت شناختن دولت موقت طالبان از آمریکا و دیگر کشورها تبعیت نخواهد کرد، تصریح کرد: طالبان مایل به همکاری با ما و کار بر اساس قوانین پذیرفته شده بین‌المللی هستند.

نظرات بینندگان