arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۱۴۵۹
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۷ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۱

گری کاسپاروف، قهرمان اسبق شطرنج جهان: مکرون در سمت اشتباه تاریخ ایستاده / او زلنسکی را برای تسلیم مناطقی به مسکو تحت فشار قرار داده

گری کاسپاروف قهرمان اسبق شطرنج جهان روز جمعه در حاشیه نمایشگاهی در پاریس به شدت به مواضع امانوئل ماکرون در خصوص تهاجم نظامی روسیه به اوکراین تاخت و مدعی شد که رئیس جمهوری فرانسه همتای اوکراینی خود را برای تسلیم مناطقی به مسکو تحت فشار قرار داده و از این رو در «سمت اشتباه تاریخ» قرار گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورونیوز: گری کاسپاروف قهرمان اسبق شطرنج جهان روز جمعه در حاشیه نمایشگاهی در پاریس به شدت به مواضع امانوئل ماکرون در خصوص تهاجم نظامی روسیه به اوکراین تاخت و مدعی شد که رئیس جمهوری فرانسه همتای اوکراینی خود را برای تسلیم مناطقی به مسکو تحت فشار قرار داده و از این رو در «سمت اشتباه تاریخ» قرار گرفته است.

آقای کاسپاروف، مخالف سرسخت ولادیمیر پوتین که هنوز به رقم دارا بودن ملیت روسی در تبعید زندگی می کند، با این سخنان به نوعی از مقامات اوکراینی و برخی متحدان کی‌یف انتقاد کرده است.

گفته می‌شودکه وی همچنین در پاسخ به درخواست رئیس جمهوری فرانسه برای تن ندادن به تلاش‌ها برای تحقیر روسیه چنین موضع تندی علیه آقای ماکرون اتخاذ کرده است.

نظرات بینندگان