arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۲ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۱

سفر لاوروف به تهران در آخر هفته

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه گفت: در تلاش هستیم همکاری‌های خود را در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی در مناطق مختلف جغرافیایی پیرامون خود از جمله حوزه قفقاز و آسیا گسترش دهیم و در همین چارچوب آخر هفته جاری میزبان آقای لاوروف وزیر خارجه روسیه در تهران خواهیم بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در ارتباط با نتایج سفرهای اخیر روسای جمهور ترکمنستان و قزاقستان به ایران و پیگیری سیاست دیپلماسی منطقه‌ای از سوی دولت سیزدهم افزود: ایران اکنون دارد جایگاه خود را به عنوان هاب ترانزیتی منطقه مجددا به دست می‌آورد. اولین انتقال محموله ریلی قزاقستان از طریق ایران و با قرار گرفتن ترکمنستان و ترکیه در مسیر این خط ریلی عملیاتی شده و کالاها می‌تواند از قزاقستان در این مسیر تمام ریلی منتقل شوند، اولین محموله‌های کریدور شمال-جنوب از طریق دریا و خط راه‌آهن منتقل شده است. کریدور شمال-جنوب و شرق-غرب و سایر مسیرهای جانبی دیگر در حال فعال‌سازی است. این‌ها از سفرهایی که انجام شده به امضای قرارداد رسیده و یا در حال پیگیری است. در جریان سفر رئیس جمهور قزاقستان و همچنین سفر چندی پیش روسای جمهوری تاجیکستان و ترکمستان به ایران تلاش کردیم حلقه اتصالات منطقه‌ای را تکمیل کنیم.

سعید خطیب زاده با بیان اینکه ما در تلاش هستیم که سطح تجارت خود را با قزاقستان از نیم میلیارد دلار به سه میلیارد دلار برسانیم که این موضوع پویایی خاصی را در حوزه دیپلماسی اقتصادی و منطقه‌ای ایران طلب می‌کند، افزود: ما در تلاش هستیم همکاری‌های خود را در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی در مناطق مختلف جغرافیایی پیرامون خود از جمله حوزه قفقاز و آسیا گسترش دهیم و در همین چارچوب آخر هفته جاری میزبان آقای لاوروف وزیر خارجه روسیه در تهران خواهیم بود.

نظرات بینندگان