arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۶۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۵ - ۱۳ تير ۱۳۹۱

منصوره حسيني به قطعه هنرمندان بدرقه شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پيكر «منصوره حسيني» - نقاش پيشكسوت - به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) بدرقه شد.

به گزارش ایسنا، مراسم تشييع پيكر زنده‌ياد منصور حسيني - نقاش نوگراي ايراني - 13 تيرماه ـ با حضور جمعي از هنرمندان و مديران هنري از تالار وحدت برگزار شد.

در اين مراسم، عباس عظيمي - مشاور اجرايي امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي - با تسليت درگذشت اين هنرمند نوگرا عنوان كرد: قرار بود در اين مراسم آقاي شاه‌آبادي ،معاون امور هنري حضور پيدا كنند كه به دليل جلسه ايشان در مجلس شوراي اسلامي بنده به جايشان حضور پيدا كردم.

او با تقدير از حاضران و با اشاره به حضور معاونان پيشين امور هنري ـ مرتضي كاظمي، ايماني‌خوشخو ـ در اين مراسم، اين ضايعه بزرگ را به جامعه هنرمندان تسليت گفت.

عظيمي همچنين به راه‌اندازي موسسه پيشكسوتان هنرمند اشاره كرد و افزود: به زودي اين مجموعه راه‌اندازي خواهد شد تا شاهد ارائه خدمات مختلفي به هنرمندان پيشكسوت باشيم.

همچنين سيدحسن صدرالدين حاج سيد جوادي - رئيس پژوهشكده هنر و مدرس دانشگاه - در بخش ديگري از اين مراسم يادآور شد:‌ از سال 1350 كه در دانشكده هنرهاي تزئيني حضور داشتم، نام پرآوازه زنده‌ياد حسيني را شنيدم و در جريان كارهاي ايشان بوده و هستم.

او منصوره حسيني را يكي از پيشگامان هنر نوگراي ايران معرفي كرد و افزود: امپرسيونيسم نو با نام ايشان بلند آوازه شده و به اسم آثار جاودانه ايشان رقم خورده و ماندگار شده است.

به گفته سيد جوادي،اين هنرمند نوگرا سال‌ها به عنوان عضو پيوسته فرهنگستان هنر فعاليت داشت و يكي از بزرگترين فارغ التحصيلان دانشكده‌ هنرهاي زيبا محسوب مي‌شود.

او اضافه كرد: دانشكده هنرهاي زيبا در تمام اين سال‌ها هنرمندان بسيار بزرگي را تحويل جامعه هنري داده است و به عنوان يك معلم كوچك از تلاش تمام استاداني كه چنين هنرمنداني را تربيت كرده‌اند قدرداني مي‌كنم، زيرا امروز و در اين روزگار پرتنش ،نام ايران با حضور آنها جاودانه شده است.

اين مدرس دانشگاه در پايان گفت: منصوره حسيني نقش تعيين كننده‌‌اي در تاريخ نقاشي ما دارد و در كتابي كه از زندگي ايشان در فرهنگستان هنر به چاپ رسيده نيز به اين جايگاه اشاره شده است. ما نيز امروز در اين جمع دور هم گرد آمده‌ايم تا يادش را گرامي بداريم.

حسين محجوبي - هنرمند نقاش - نيز در بخش پاياني اين مراسم عنوان كرد: متاسفم كه يكي از بزرگترين هنرمندان زن را كه به شخصه بيش از نيم قرن ايشان را مي‌شناختم از دست داديم.

او اضافه كرد: منصوره حسيني هنرمندي تلاش گر در عرصه نقاشي‌ و مجسمه سازي بود و زندگي پرباري را پشت سر گذاشت و ضايعه درگذشت او را به تمام حاضران و هنرمندان تسليت مي‌گويم.

در اين مراسم چهره‌هايي همچون حسين محجوبي،‌ رضا بانگيز،‌ مهندس مرتضي كاظمي،‌ ليلي گلستان‌، مژگان والي‌پور‌،‌ غلامحسين نامي‌، علي ناصري ، سيدعليرضاحسيني و جمعي از مديران فرهنگستان هنر، بنياد فرهنگي هنري رودكي و دفتر هنرهاي تجسمي و ... حضور داشتند.

به گزارش ايسنا‌، امروز - 13 تير ماه - مجلس يادبود زنده ياد حسيني نيز از ساعت 16:30 تا 18 در مسجد جامع شهرك غرب برگزار خواهد شد.

پیکر بی‌جان منصوره حسینی ،‌ روز 5 ‌شنبه هشتم تیرماه، 15 روز پس از درگذشتش در خانه شخصی‌اش پیدا شد و بلافاصله به پزشکی قانونی در کهریزک منتقل شد.

این هنرمند 86 ساله متولد 1305 و دانش آموخته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای تهران و آکادمی هنرهای زیبای رم بود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
0
4
روحش شاد و یادش گرامی
نظرات بینندگان