arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۸۹۱۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۱

چگونه گرین کارت آمریکا بگیریم؟

کشور‌هایی که دچار جنگ می‌شوند و شهروندان آن از امنیت جانی برخوردار نیستند، شامل شرایط دریافت ویزای پناهندگی خواهند شد. اتباع حاضر در این کشور‌ها، بعد از آن که مشکلات بسیار زیاد سفر و رساندن خود به آمریکا را به جان می‌خرند و در بدترین شرایط ممکن زندگی می‌کنند، به احتمال بسیار زیاد بعد از اتمام جنگ، به کشور خود برگردانده می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کشور آمریکا به عنوان یکی از کشور‌های مهاجر پذیر، سالیانه کیس‌های بسیار زیادی از متقاضیان مهاجرت را بررسی می‌کند و به آن‌هایی که انتخاب می‌شوند گرین کارت اهدا می‌کند. داشتن گرین کارت به معنای داشتن مجوز اقامت، کار و تحصیل در کشور آمریکا می‌باشد و دارنده گرین کارت آمریکا، مقیم این کشور به حساب می‌آید و از تمامی حقوق شهروندان آمریکایی به جز حق رای برخوردار است.

راه‌های مختلفی برای مهاجرت و دریافت گرین کارت آمریکا وجود دارد که در این متن به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

چگونه گرین کارت آمریکا بگیریم؟

دریافت گرین کارت به واسطه پناهندگی

کشور‌هایی که دچار جنگ می‌شوند و شهروندان آن از امنیت جانی برخوردار نیستند، شامل شرایط دریافت ویزای پناهندگی خواهند شد. اتباع حاضر در این کشور‌ها، بعد از آن که مشکلات بسیار زیاد سفر و رساندن خود به آمریکا را به جان می‌خرند و در بدترین شرایط ممکن زندگی می‌کنند، به احتمال بسیار زیاد بعد از اتمام جنگ، به کشور خود برگردانده می‌شوند.

در نتیجه مهاجرت و دریافت گرین کارت به واسطه پناهندگی بسیار سخت خواهد بود و از آن به عنوان بدترین روش دریافت گرین کارت نام برده می‌شود.

دریافت گرین کارت به واسطه ازدواج

یکی از روش‌های مهاجرت به آمریکا به واسطه ازدواج می‌باشد. در صورتی که فرد با یکی از شهروندان آمریکایی ازدواج کند، می‌تواند در ادامه از طریق ویزای ازدواج، گرین کارت دریافت کرده و به کشور آمریکا مهاجرت کند. برای آنکه فرد بتواند اقامت آمریکا را دریافت کند باید سند ازدواج و اثبات تابعیت یا اقامت دائم همسر را ارائه دهد تا مورد تایید قرار بگیرد.

چگونه گرین کارت آمریکا بگیریم؟

همچنین در صورتی که مرد و زن با یکدیگر نامزد باشند، در این صورت فردی که قصد مهاجرت دارد، می‌تواند مجوز موقت بگیرد و ازدواج خود را به سر انجام برساند تا بتواند به کشور آمریکا مهاجرت کند.

دریافت گرین کارت به واسطه خانوادگی

در صورتی که یکی از بستگان درجه اول فرد، در کشور آمریکا سکونت داشته باشد و جزو شهروندان یا مقیمات دائم و قانونی آمریکا باشد، می‌تواند شرایط مهاجرت را برای فرد ایجاد کند. در این صورت شخصی که شهروند یا مقیم آمریکا به حساب می‌آید باید درخواست ویزای خانوادگی دهد و اعلام کند که از لحاظ مالی، فرد را پشتیبانی خواهد کرد.

در نتیجه در صورتی که شخص مقیم آمریکا از شرایط مالی مناسبی برخوردار نباشد، نمی‌تواند برای بستگان درجه اول خود درخواست ویزای خانوادگی کند.

دریافت گرین کارت به واسطه کار

برای آنکه مستحق دریافت ویزا از طریق کار باشید، باید نیرویی بسیار ماهر باشید که کشور آمریکا به مهارت شما نیاز داشته باشد. در این صورت کارفرما با ارائه درخواست، تقاضا می‌کند تا نیروی کار مرتبط را به کشور آمریکا وارد کند تا بتواند در زمینه کاری خود پیشرفت حاصل کند و نیاز خود را برطرف کند. به همین واسطه، کشور آمریکا افرادی را که توانایی کار در زمینه مشخص شده را داشته باشند و بسیار ماهر و دارای استعداد بالا باشند دعوت به مصاحبه می‌کند و بعد از راستی آزمایی و صحت سنجی، به وی اجازه ورود به آمریکا را می‌دهد.

چگونه گرین کارت آمریکا بگیریم؟

البته باید در نظر داشت که ویزای کاری به خودی خود مهاجرتی به حساب نمی‌آید و در صورتی که کارفرما درخواست‌ کند تا مدت اقامت نیروی کار مجددا تمدید شود و افزایش یابد، این ویزا می‌تواند به مهاجرتی تبدیل شده و نیروی کار می‌تواند گرین کارت خود را دریافت کند.

علاوه بر این در صورتی که یک سرمایه گذار باشید، می‌توانید با سرمایه گذاری بر روی پروژه‌های مختلف و کار آفرینی، گرین کارت دریافت کرده و به آمریکا مهاجرت کنید. اما در نظر داشته باشید که میزان سرمایه گذاری باید بسیار بالا باشد.

دریافت گرین کارت به واسطه لاتاری

راحت‌ترین راه دریافت گرین کارت آمریکا، به واسطه ثبت نام لاتاری و برنده شدن در آن می‌باشد. از آنجایی که آمریکا به صورت سالانه برای حفظ تنوع نژادی خود، لاتاری را برگزار می‌کند، متقاضیان می‌توانند در آن ثبت نام کرده و در صورتی که برنده شوند، با طی مراحلی، ویزای خود را دریافت کنند.

ثبت نام لاتاری، نه تنها راحت‌ترین راه، بلکه کم هزینه‌ترین راه مهاجرت نیز به حساب می‌آید و فقط مخصوص کشور‌هایی است که نرخ مهاجرین بسیار کمی به آمریکا دارند. در نتیجه کشور‌هایی نظیر ایران، افغانستان، عراق و ... جزو کشور‌های مجاز برای ثبت نام لاتاری به حساب می‌روند.

در این حالت، در صورتی که فرد برنده شود، با ارائه مدارک لازم، صحت اطلاعات وارد شده خود را تصدیق می‌کند و در صورتی که توسط آفیسر موجود در سفارت، تایید شود، می‌تواند ویزای خود را دریافت کند و به آمریکا مهاجرت کند.

منبعکارت سبز

 

نظرات بینندگان