arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۱۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۰ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۱
فروردین، رئیس فراکسیون ورزش مجلس در گفتگو با «انتخاب»:

حتی یک لاشه بلیت جام جهانی نه به مجلس تحویل داده شده و نه قرار است که بدهند

محمد مهدی فروردین درباره خبر منتشر شده مبنی بر اینکه ۱۲ هزار بلیت رایگان جام جهانی که فیفا به ایران داده و در نهایت سهم مجلس و سازمان‌های دولتی شده است، می‌گوید که این خبر را کاملا تکذیب می‌کنم و صحت ندارد. تا الان حتی یک لاشه بلیت نه به مجلس تحویل داده شده و نه قرار است که بدهند. ارائه بلیت به ایران را هم در جریان نیستم، چون کل خرید‌هایی که صورت می‌گیرد از طریق سامانه است و متقاضی به صورت مستقیم می‌تواند از سایت فیفا خرید کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک نماینده مجلس درباره خبر منتشر شده مبنی بر اینکه 12 هزار بلیت رایگان جام جهانی که فیفا به ایران داده و در نهایت سهم مجلس و سازمان‌های دولتی شده است، می‌گوید که این خبر را کاملا تکذیب می‌کنم و صحت ندارد. تا الان حتی یک لاشه بلیت نه به مجلس تحویل داده شده و نه قرار است که بدهند. ارائه بلیت به ایران را هم در جریان نیستم چون کل خریدهایی که صورت می‌گیرد از طریق سامانه است و متقاضی به صورت مستقیم می‌تواند از سایت فیفا خرید کند. مگر اینکه در اختیار فدراسیون قرار داده باشند که بحثش جداست و ما از آن بی‌اطلاعیم.

محمد مهدی فروردین در گفت و گو با «انتخاب» در پاسخ به اینکه آیا قرار است نمایندگان مجلس تیم ملی ایران را در جام جهانی در قطر همراهی کنند یا خیر، گفت: «به عنوان اینکه کسی با سهمیه برود، خیر. اگر کسی هم بخواهد برود شخصی می‌تواند برود و گرنه در جهت حرکتی که در گذشته هم رسم بوده است مبنی بر اینکه بخواهند از امتیاز نمایندگی استفاده کنند و راهی قطر شوند، آن هم در شرایط فعلی، نظر بنده منفی است.»

وی افزود: «تا الان در این مورد چیزی نشنیده‌ام. هر چند از لحاظ بعد نظارتی نماینده در حوزه فنی، قطعا حق فراکسیون ورزش یا کمیسیون فرهنگی‌ست که به لحاظ جایگاه نظارتی در این مسائل ورود پیدا کنند. در بحث دیپلماسی و سیاسی و رایزنی‌هایی که نیاز است احیانا آنجا اتفاق بیافتد و همچنین در بحث تعاملات کشورها پیرامون مسائل گردشگری و بحث اقتصادی و سرمایه‌گذاری، شاید این یک فضای مناسبی باشد و توجیهی داشته باشد ولی اینکه به عنوان یک اتفاق تفریحی برای نمایندگان در نظر گرفته شود، بنده کاملا مخالف این موضوع هستم.»

فروردین همچنین درباره اختصاص بلیت‌های رایگان فیفا به ایران و استفاده مجلس از آن‌ها، اظهار کرد: «کاملا تکذیب می‌کنم. این خبر صحت ندارد و تا الان حتی یک لاشه بلیت نه به مجلس تحویل داده شده و نه قرار است که بدهند.»

رئیس فراکسیون ورزش در پاسخ به این پرسش که آیا از سوی فیفا بلیت‌ رایگانی به ایران داده شده است یا خیر، عنوان کرد: «به ایران هم در جریان نیستم چون کل خریدهایی که صورت می‌گیرد از طریق سامانه است و متقاضی به صورت مستقیم می‌تواند از سایت فیفا خرید کند. مگر اینکه در اختیار فدراسیون قرار داده باشند که بحثش جداست و ما از آن بی‌اطلاعیم.»

نظرات بینندگان