arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۶ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۱

وزیر دادگستری: نظارت بر نانوایی‌ها افزایش می‌یابد

وزیر دادگستری اظهار کرد: سامانه‌ای از سوی وزارت صمت در حال طراحی است تا مردم در حال خرید از روی گوشی بتوانند قیمت واقعی کالا را تشخیص دهند و در صورت مشاهده افزایش قیمت شکایت کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزیر دادگستری گفت: کار نظارت بر واحدهای نانوایی برای پخت و ارائه نان مناسب به مردم با همکاری آحاد جامعه و همراهی و پیگیری مسئولان افزایش می‌یابد.

 امین حسین رحیمی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اقدام مشترک تنظیم بازار استان یزد افزود: تا اجرای فاز بعدی توزیع عادلانه یارانه‌ها و تصمیم‌گیری دولت در مورد آرد و نان، نظارت بر نانوایی‌ها بیش از گذشته در کشور افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه کم‌فروشی، گران فروشی و عرضه خارج از شبکه آرد بیشترین تخلفات نانوایی‌ها است که در هفته‌های اخیر با نظارت دستگاه‌ها این تخلفات کاهش داشته ادامه داد: هم‌اکنون قیمت همه کالاها در سامانه ۱۲۴ ثبت شده و هر واحدی که بخواهد افزایش قیمت داشته باشد باید از اداره صمت اجازه بگیرد.

این مسئول اظهار کرد: سامانه‌ای از سوی وزارت صمت در حال طراحی است تا مردم در حال خرید از روی گوشی بتوانند قیمت واقعی کالا را تشخیص دهند و در صورت مشاهده افزایش قیمت شکایت کنند؛ پیش از شکل گیری کارگروه اقدام مشترک تنظیم بازار همه دستگاه‌ها مشکلات را به گردن هم می‌انداختند اما با راه‌اندازی این کارگروه دستگاه‌ها همه موظف به پاسخگویی و رفع مشکلات هستند.

رحیمی بیان کرد: مهمترین هدف ما در ستاد تنظیم بازار کشور تامین کالا و سپس نظارت بر قیمت‌ها و ذخایر است و در حال حاضر ذخایر کشور خوب و رضایت نسبی مردم هم ایجاد شده است و از همراهی مردم در طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها قدردانی می‌کنیم و اگر هم در اجرای این طرح مشکلی وجود داشته است از آنها عذرخواهی می‌کنیم.

همچنین سرپرست اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان یزد در این جلسه از چهار هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از ابتدای اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها خبرداد و گفت: بیش از ۳ هزار و ۷۹۳ ‍پرونده در این زمینه تشکیل و ۳ هزار و ۸۷۸ مورد مختومه شده است.

سید محمدمهدی مهاجریان مقدم افزود: در پنج ماه نخست امسال مدت رسیدگی به پرونده‌ها به هشت روز کاهش یافته است و عدم درج قیمت، گرانی و کم فروشی بیشترین تخلفات واحدها بوده است.

نظرات بینندگان