arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۹۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۳ - ۲۶ تير ۱۳۹۱

تکه پرانی محصولی به فائزه هاشمی: چرا کسی که به یک فتنه گر توهین کرده به 8 ماه حبس محکوم می شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو موسس جبهه پایداری گفت: آیا حمایت از سیستم فاسدی که با جعل شعبه آکسفورد دانشگاه آزاد میلیاردها پول را به آن طرف آب فرستاد، قابل توجیه است؟

صادق محصولی از وزرای دولت احمدی نژاد در نشستی که در جمع طلاب مدرسه علمیه شهید صدوق برگزار شد با اشاره به اهمیت تولی و تبری در شرایط روز کشور، اظهار داشت: توجه به جنبه‌های اجتماعی شریعت اسلام نه تنها به اندازه توجه به جنبه های فردی و باید و نبایدهای شخصی در اسلام مهم است بلکه به جهاتی اهمیت توجه به امور اجتماعی و باید و نبایدهای آن حوزه از توجه به امور فردی هم مهم‌تر است.

محصولی افزود:در اهمیت ولایت باید گفت که این امر از نماز و روزه و حج و زکات هم بیشتر است همچنان که امام محمد باقر(ع) در روایتی به این موضوع اشاره دارند.دشمن از توجه مسلمین و مومنین به مباحث اجتماعی اسلام بیشتر احساس خطر می‌کند تا پرداختن به عبادات فردی و لذا باید به مباحثی مثل تولی و تبری بیشتر پرداخت تا با عمل به آن در پیمودن مسیر الی الله موفق‌تر باشیم.

عضو موسس جبهه پایداری گفت: حب و بغض از امور فطری و از وجدانیات است و در همه حیوانات موجود است و موجب حفظ بقای آنها می‌شود و در بشر هم میتواند موجب رشد و شکوفایی شود، تولی و تبری یعنی حب و بغض جهت دار و تربیت یافته توسط عقل و وحی.

به گفته وی تولی یعنی ولایت پذیری از حق و تبری یعنی دوری جستن از هر چه که مظهر باطل است و هر دو مثل نماز و روزه از فروع دین است ولایت همه انسانها و هر موجودی و ملک و تدبیرآنها از آن خداوند متعال است. ولی کسی است که در کنار دیگری امور او را تدبیر و تامین می نماید ولایت مطلق و حقیقی از آن خداوند است.

محصولی ادامه داد: ولایت الهی موجب خروج از ظلمات بسوی نور برای مومنین می شود شخص مومن بواسطه ایمانش از ظلماتی که نسبت به تفصیل معارف علمی و عملی دارد خارج شده و به نور حقیقی داخل می شود ولی کافر بوسیله کفرش از نور فطرت بیرون آمده و وارد ظلمات کفر و معاصی تفصیلی می شود  همچنانکه در آیة الکرسی می‌فرماید. در این آیات کلمه نور بصورت مفرد آمده ولی کلمه ظلمات بصورت جمع آمده است و این بخاطر انحصار راه مستقیم به خداست ولی هر راه دیگری غیر از آن ظلمات است که به شیطان ختم می شود و این موضوع را می توان از آیه 153 سوره انعام هم استفاده کرد.

این وزیر سابق دولت افزود: خداوند هر اظهار دوستی با خود را بدون لوازم آن قبول ندارد لذا طبق آیه شریفه- قُلْ إِن کُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِی یُحْبِبْکُمُ اللّهُ وَیَغْفِرْ لَکُمْ ذُنُوبَکُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِیمٌ آثار محبت به خدا باید ظاهر شود و آن پذیرفتن ولایت رسول الله(ص)  است که خضوع و تسلیم را فراهم آورده و موجب آمرزش گناهان و تقرب الهی می شود بعبارتی دیگر ضرورت عمل به احکام شریعت اسلامی که توسط رسول اکرم(ص) ارائه شده لازمه دوست داشتن خدا و ولایت پذیری انسان است.

وی خاطرنشان کرد: در مقابل دوستی و دوست داشتن خداوند متعال بحث دشمنی و دشمن داشتن دشمنان خدا مطرح می شود که در واقع تبری از غیر خداست؛ در تفسیر المیزان میفرماید کسی که به نام مومن با دشمن خدا و رسولش(ص) دوستی کند واجد نفاق درونی و مخفی بوده و از ایمان حقیقی فاصله دارد برای همین هم آنان را در زمره حزب شیطان می شمارد پس لازم است که برای کسب ایمان حقیقی به   محکمترین دستاویزهای ایمان (حب در راه خدا و بغض در راه خدا) متمسک شویم.

* انتقاد از روند برخورد قوه قضائیه با فعالان رسانه‌ای

محصولی گفت: حال باید ببینیم امروز چه کسانی هستند که نه تنها خانواده و فرزندانشان را که در مقابل ولایت ایستاده اند و با دشمنان خدا دوستی می کنند طرد نمی کنند بلکه از آنها حمایت هم می کنند با توجه به فرمایش امام راحل که فرمودند ولایت فقیه همان ولایت رسول الله (ص) است می بینیم که اینگونه افراد از ایمان حقیقی فاصله دارند و دارای نفاق درونی اند متأسفانه ما شاهدیم که بعضی از وابستگی ها موجب نتایجی می شود که دل امت حزب الله را بدرد می آورد.

وزیر دولت نهم یادآور شد:‌ این سؤال باقی است که چرا کسی که در فتنه شرکت می‌کند و به نظام و رهبر و مرجع ما توهین می کند به 6 ماه حبس محکوم می شود ولی یک نفری که به همان فتنه گر توهین کرده است به 8 ماه حبس محکوم می‌شود؟ آیا اگر یک فعال دانشجویی انتقادی از یک نماینده مجلس کند محکوم کردن آن دانشجو واقعاً برای آن نماینده صاحب منصب اقتدار می آورد؟

وی با بیان اینکه امام حسن عسگری(ع) از پدران بزرگوارشان و آنها از جد گرانمایه شان حضرت رسول اکرم(ص) مزه ایمان را در تولی و تبری دانسته‌اند، ادامه داد: چنانکه پیامبر اکرم(ص) فرمودند که در راه خدا دوستی و دشمنی داشته باشید زیرا بدون این دوستی و دشمنی به ولایت خدا نمی رسید و هرکس هر چه نماز بخواند و روزه بگیرد بدون تولی و تبری مزه ایمان را نمی چشد ... آنگاه با اشاره به حضرت امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: او دوست خداست پس او و دوستش را گرچه کشنده پدرت و فرزندانت باشد دوست بدار و دشمن او را گرچه پدر و فرزندانت باشد دشمن بدار.

* دشمن شناسی لازمه تبری است

محصولی با تاکید بر اینکه برای تحقق تبری شرایطی لازم است تصریح کرد: شرط اول معرفت و بصیرت است، فریاد رسای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در جریان فتنه سال 88 که توطئه براندازی نظام ولایی جمهوری اسلامی ایران با وجود تجهیز و استخدام همه عدّه وعده جبهه کفر و رضایت دهندگان به سلطه کفر ناکام گذاشت برای کسب بصیرت در آحاد جامعه از این احساس نیاز ناشی می‌شود امت بصیر و ولایتمدار هم مانند همیشه با پیروی از مقتدا و مولای خویش، فتنه را شکست داد. از این رو دشمن شناسی لازمه تبری است.

«بصیرت و شناخت دشمن شناسی لازمه تبری است. بصیرت و شناخت دشمن و رضایت دهندگان و ساکنین به حاکمیت دشمن برای یک ملت انقلابی لازم است چرا که به فرموده امام علی علیه‌السلام لایَحْمِلُ هذا العَلَم الاّ اَهلَ البَصَر و الصَّبر؛ در سایه معرفت واقعی و بصیرت عمیق است که در فضای غبار آلود فتنه، حق و باطل به خوبی آشکار می‌شود و مؤمن بصیر از ظواهر اتفاقات و حوادث عبور کرده و به شناخت و درکی فراتر از چهره ظاهری افراد و حوادث نایل می‌شود.»

عضو موسس جبهه پایداری اضافه کرد: شرط دوم تلازم با توّلی است؛ ولایت الله با دو شرط محقق می‌شود: لااله‌الاالله؛ بُعد نفی ‌تبّری همان بیزاری از غیر خدا و دشمنان خدا و بُعد ثبوتی تولی نیز همان دوست داشتن خدا و دوستان خداست.

وی با بیان اینکه تولی و تبری لازم و ملزوم همدیگرند و مؤمن باید دارای هر دو بال تولی و تبری باشد تا او را به اوج کمال دینی برساند و در پیمودن راه الهی و انبیاء الهی و اهل بیت (ع) صادق باشد، گفت: امام صادق اهل بیت (ع) می‌فرمایند «هیهات کَذِبَ مَنْ الدَّعی و لَم یَتَبَّرءْ مِنْ عَدُّونا.

محصولی شرط سوم را انزجار عملی از دشمنان خدا دانست و اظهار داشت: اقتضای تولی و تبری در اقدام عملی و دامن همت به کمر زدن است در غیر اینصورت مرزهای دوستی و دشمنی بهم می‌ریزد و حق و باطل بهم می‌آمیزد و زمینه فتنه فراهم می‌شود اگر کسانی در فتنه ابراز نفرت از باطل و فتنه‌گر نکنند و خواص نقش خود را در افشای فساد فتنه گران ایفا نکنند و بجای آن سکوت کنند یا یکی به نعل و یکی به میخ بزنند، فتنه ادامه می یابد  تا جایی که فساد مقبول می‌شود و تبهکاران و فتنه‌گران نیز بی‌پروا شوند.

 وی تاکید کرد: برائت باید به حسب تمامی مراتب وجود از فتنه گران و افعال و صفات دشمنان خدا و دشمنان دین خدا باشد. تبری دوری از ظلمات است و تبری نجستن و سکوت، ماندن در ظلمات است. در زیارت امام حسین(ع) می خوانیم: لَعن الله اُمّۀ ظَلمتکَ و امه قتلتک و لَعن الله سَمعت بذالک فَرضیت به. حال این سؤال مطرح است که چرا عده ای از خواص چه در لباس روحانی و غیر روحانی در مقابل فریاد اَینَ عمار مقام عظمای ولایت سکوت کردند؟

محصولی با بیان اینکه تبرای عملی بسته به شرایط و زمان و مکان متفاوت است و هر درجه از معصیت و عصیان دشمن، همان درجه از تبری را می‌طلبد، افزود: سخت‌ترین آن در مقابل دشمن درون و نفس سرکش است. عالم اخلاق خواجه نصیرالدین طوسی می فرماید که تبری به هجرت و جهاد ممکن می‌شود و هر یک را ظاهری است و باطنی، ظاهر هجرت از دشمنان بریدن است و باطنش آنکه از هر چه جز او ( یعنی جزخدای متعال) است خاصه از خود و هوای خود ببرد، ظاهر جهاد آنکه با دشمنان خدا جهاد و کوشش کند و مال و جاه و زن و فرزند را در راه او بذل نماید و باطنش آنکه شهوت و غضب و حب مال و حب جاه و بایست و نبایست  را در راه او نیست گرداند.

وزیر سابق دولت ادامه داد: مراتب تبری از مرتبه قلبی و لسانی و عملی را می توان در سیره معصومان(ع) یافت. منتهای برائت در مقابل دشمن ظاهری، شهادت و اسارت است و کسی که بتواند در هر دو جبهه ظاهر و باطن فائق آید حقاً لیاقت اسوه شدن برای مؤمنین دارد. این چنین حسن عاقبت و پاداش خیر در گرو آن چنان سعی و تلاش قلبی و جوارحی و عملی میسر خواهد بود. همچون شهادت امام حسین (ع) که اوج تجسم ارزشهای الهی در مقابل نهایت درجه ضد ارزشها بود و آثار و برکات این تبری و فداکاری ها در راه خدا که سبب احیا و اصلاح دین شد بقدری عمیق و وسیع است که فوج عظیم انسانهای متصل به این عروه الوثقی را به عروج می برد و هرکه بر این آستان سرسپارد را به سیر الی الله می رساند.

* افتراق اصلی "نگاه گفتمانی" جبهه پایداری با ساکتین است

وی یادآور شد: در فتنه و جنگ نمی‌توان نشست و تماشا کرد و گفت هر کدام طرف برنده شد ما با آنها هستیم. این افتراق اصلی بین نگاه گفتمانی جبهه پایداری با ساکتین و قاعدین و نتیجه گرایان است. ساکتین و قاعدین در صدر اسلام هم  بودند :فَرِحَ الْمُخَلَّفُونَ بِمَقْعَدِهِمْ خِلاَفَ رَسُولِ اللّهِ وَکَرِهُواْ أَن یُجَاهِدُواْ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَقَالُواْ لاَ تَنفِرُواْ فِی الْحَرِّ قُلْ نَارُ جَهَنَّمَ أَشَدُّ حَرًّا لَّوْ کَانُوا یَفْقَهُونَ (توبه ـ 81).

به گفته محصولی، انتخابات مجلس نهم نشان داد که وقتی ساکتین فتنه از بعضی اصولگرایان سواری گرفتند و به کمک آنها راهی مجلس شدند پس از به قدرت رسیدن به همان اصولگرایان لگد زدند و گویا چند روز پیش در یک جبهه واحد نبودند و معلوم شد که تحلیل جبهه پایداری از شرایط درست بوده و پیش بینی درستی داشته است.

وی افزود: امروز باز برای فریب مردم دست به دروغگویی می زنند و کسی که از بزرگترین و زشت ترین دروغ تاریخ سیاسی انقلاب حمایت کرد یعنی از دروغ وجود تقلب در انتخابات 88، امروز اظهار تأسف از وجود دروغ و عدم صداقت در جامعه می کند.

* برای شعبه آکسفورد دانشگاه آزاد چه توجیهی دارند؟

محصولی خاطرنشان کرد: کسی که در زمان ریاست و دولت او اکثر فسادهای دولتی شکل گرفت مانند رشوه و رانت خواری و اشرافی گری، امروز می گوید که دولت من بهترین دولت تاریخ کشور بوده است. آیا حمایت از سیستم فاسدی که با جعل اسم شعبه آکسفورد دانشگاه آزاد میلیاردها پول را به آن طرف آب فرستاده اند قابل توجیه است؟

این وزیر دولت نهم متذکر شد: ما باید مراقب فریب دشمن باشیم یکی از این فریب ها اینست که به بهانه جذب حداکثری، می خواهند متدین ترین و حزب اللهی ترین و ولایتمدارترین ها را از صحنه سیاسی حذف کنند. ین جذب حداکثری برای مردم است که نظام در برابر اشتباهات آنان مدارا می کند ولی در قبال مسؤولان نظام و افرادی که قصد گرفتن پست های کلیدی را دارند، نباید به بهانه این سخنان از اشتباهات این گونه افراد گذشت

«وظیفه ما معرفی صحیح ارزشها و تبیین درست گفتمان انقلاب اسلامی است عمل به تبری و تولی به ما اجازه نمی دهد که در انتخابات بخاطر داشتن قدرت و ثروت کسی ،از آن حمایت کنیم بلکه وظیفه ما عمل به تکلیف ، با حفظ ارزشهاست.»

* عدم روشنگری درباره غائله 78 موجب فتنه 88 شد

وی گفت: یکی از دلایل وقوع فتنه 88 عدم روشنگری کافی در مورد عوامل و نحوه وقوع فتنه ده سال قبل از آن یعنی تیر 78 است. شباهت‌ها ( کشته‌سازی‌ها، زیر سؤال بردن نهادهای حکومتی و فضازسازی های رسانه ای و ...) به خوبی دیده میشود.

به گفته وی کشور ما اکنون بعد از گذراندن انواع فتنه ها و جنگ های سخت و نرم در قدرتمندترین شرایط پس از پیروزی انقلاب است بیداری اسلامی در منطقه سقوط رژیمهای طاغوتی را یکی پس از دیگری نوید می دهد و هر روز نگرانی استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی برای از هم پاشیدن کامل اقتدار پوشالیشان بیشتر و بیشتر می شود. لذا باید خودمان را متناسب با شرایط زمان و مکان آماده کنیم و با تولی و تبری  وبصیرت و صبر و مقاومت و پایداری،آمادگی خود را برای سربازی در رکاب رهبر عزیز و مولا و مقتدایمان اعلام داریم.


منبع: خبرگزاری فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۳
مطلبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
1
1
اگر این طور که آقای محصولی می گوید پس هیچ توهین کننده ای محکوم نیست چرا که می گوید من او را دشمن پنداشتم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
1
1
چهارصد میلیارد
نظرات بینندگان