arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۱۹۴۶
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۳ - ۱۵ آبان ۱۴۰۱

هواپیمای تانزانیایی در دریاچه ویکتوریا سقوط کرد / ۱۵ نفر نجات یافته‌اند

یک هواپیمای مسافربری روز یکشنبه هنگام فرود در فرودگاهی در «بوکوبا» به دریاچه ویکتوریا در تانزانیا سقوط کرده است. شبکه تلویزیونی تی‌بی‌سی می‌گوید: تاکنون 15 نفر از سرنشینان این هواپیما نجات یافته‌اند، اما مشخص نیست که چه تعداد مسافر در هواپیمای «پرسیژن ایر» بودند یا اینکه آیا این حادثه تلفات جانی در پی داشته است یا خیر.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: یک هواپیمای مسافربری روز یکشنبه هنگام فرود در فرودگاهی در «بوکوبا» به دریاچه ویکتوریا در تانزانیا سقوط کرده است.

به گزارش رویترز، شبکه تلویزیونی تی‌بی‌سی می‌گوید: تاکنون 15 نفر از سرنشینان این هواپیما نجات یافته‌اند، اما مشخص نیست که چه تعداد مسافر در هواپیمای «پرسیژن ایر» بودند یا اینکه آیا این حادثه تلفات جانی در پی داشته است یا خیر.

به گزارش تی بی سی، این هواپیما که از دارالسلام، پایتخت تانزانیا به پرواز درآمده بود، صبح امروز یکشنبه به دلیل طوفان و باران شدید در دریاچه ویکتوریا سقوط کرد.

تصاویر ویدئویی و تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی پخش شد نشان می‌دهد که هواپیما تقریباً به طور کامل در آب فرو رفته و فقط دم آن در بالای سطح آب قابل مشاهده است. قایق های نجات در محل حادثه مستقر شدند و نیروهای اورژانس به نجات سایر مسافران محبوس در هواپیما ادامه می‌دهند.

«سامیه سولوهو حسن» رئیس جمهور تانزانیا، همزمان با ادامه عملیات نجات، خواستار آرامش مردم کشورش شده است.

فرودگاه بوکوبا در سواحل دریاچه ویکتوریا، بزرگترین دریاچه آفریقا قرار دارد. پرسیژن ایر نیز بزرگترین شرکت هواپیمایی خصوصی تانزانیا است.

نظرات بینندگان