arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۸۳۹۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۵ - ۰۵ دی ۱۴۰۱

افت ۱۰ درصدی ورودی آب به سدها به رغم بارش‌ها

با وجود رشد نسبی بارش‌ها در هفته‌های اخیر، شاهد کاهش ۱۰درصدی ورودی آب به سد‌های کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: با وجود رشد نسبی بارش‌ها در هفته‌های اخیر، شاهد کاهش ۱۰درصدی ورودی آب به سد‌های کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

بررسی جدیدترین آمار ارائه‌شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهد، سوم دی‌ماه سال جاری، مجموع ذخایر سد‌های کشور به ۱۸ میلیارد و ۷۰ میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با ذخایر ۱۸ میلیارد و ۴۸۰ میلیون مترمکعبی سد‌های کشور در سوم دی‌ماه سال گذشته، کاهشی ۲ درصدی داشته است.

با وجود ۱۸.۰۷ میلیارد مترمکعب آب پشت سدها، شاهد پُرشدگی ۳۷ درصدی سد‌ها و خالی بودن ۶۳ درصد ظرفیت مخازن سد‌های کشور هستیم.

از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۱) تا سوم دی‌ماه، در مجموع ۴ میلیارد و ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب وارد سد‌های کشور شده که در مقایسه با ورودی ۴ میلیارد و ۵۸۰ میلیون مترمکعبی آب به سد‌ها در مدت مشابه سال گذشته، کاهشی ۱۰ درصدی داشته است.

همچنین خروجی آب از سد‌های کشور برای مصارف شرب، کشاورزی، صنعت و رهاسازی محیط زیستی در ۹۳ روز ابتدایی سال آبی جاری ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب بود که در مقایسه با خروجی ۵ میلیارد و ۴۱۰ میلیون مترمکعبی آب از سد‌های کشور در مدت مشابه سال قبل، ۴ درصد کاهش دارد.

نظرات بینندگان