arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۰۹۸۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۱

چرا گردو چاشني سفره افطار است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
"پيش‌دستي گردو و پنير كنار نان و سبزي و‌اش و شله‌زرد و ساير محتويات سفره افطار يعني غذاي مغز... يعني امگا3... يعني چربي غير اشباع‌شده كه براي قلب مفيد است. اين نوع چربي، پايين آورنده كلسترول بد و افزايش دهنده كلسترول خوب است."
"يك چهارم فنجان مغز گردو، در حدود 8/90 درصد نياز روزانه بدن به اين چربي ضروري را تامين مي‌كند؛ پس نان و پنير و گردو براي افطار غذاي مناسبي است."
هم‌چنين از فوايد گردو مي‌توان به افزايش قابليت ارتجاعي رگهاي بدن و محافظت در برابر بيماري قلبي اشاره كرد؛ موسسه غذا و دارو نيز پيشنهاد كرده است براي سلامت قلب روزانه 30 گرم گردو بخوريد.
افزايش قدرت ذهن و هوش، مفيد براي تنگي نفس، جلوگيري از ورم مفاصل و مفيد در بيماريهاي پوست نظير اگزما و پسوريازيس و ضد سرطان بودن از ديگر فوايد اين نعمت خدادادي است.
هم‌چنين گردو داراي آنتي اكسيدان است. در بين آجيل‌ها، آنتي اكسيدان گردو و شاه بلوط از همه بيشتر است.
گردو هم‌چنين در محافظت از سيستم ايمني، جلوگيري از لخته‌شدن خون، تنظيم سوخت و ساز در بدن، تنظيم فشار خون، تنظيم قند خون، جلوگيري از پاركينسون و آلزايمر، جلوگيري از سنگ كيسه صفرا و حفاظت از استخوان موثر است.
روغن گردو هم درمان‌كننده دردهاي مفاصل است و جذب مواد غذايي را آسان مي‌كند.
در گردو، منيزيم و فسفر وجود دارد و مقداري روي، آهن، كلسيم و سلنيوم نيز پيدا شده است.
البته كالري گردو زياد است. حدود 654 كالري در هر 100 گرم گردو وجود دارد. لذا بهتر است روزي كه مي‌خواهيد گردو مصرف كنيد، كالري آن را محاسبه و از كالري روزانه خود كم كنيد. به اين ترتيب ترس از چاق شدن نخواهيد داشت ولي اگر مي‌خواهيد گردو ميل و همانند روزهاي گذشته غذاهاي روزانه خود را نيز مصرف كنيد، اين نكته را از ياد نبريد كه بايد 131 دقيقه پياده‌روي كنيد تا انرژي دريافت شده از گردو، بسوزد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
0
3
چون هر كيلوي آن 27 هزار تومان است
مسافر خسته
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
0
3
همان گردویی را می فرمایید که ما شنیده ایم کیلویی 18 تا 26 هزار تومان است؟؟؟؟ ما از خیر فوایدش گذشته ایم, یعنی به دلیل قیمتهای خوب این روزها که دشمن اندکی برایش حاشیه درست کرده, قید خیلی از ویتامین ها و ملزومات اولیه بدن را زده ایم..
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
0
3
گردو کیلو 30هزار تومن رو کی می تونه روزی 30گرم بخوره؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
0
3
من تو نون موندم تو از گردو می گی؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
1
6
از قیمت گردو هم اطلاع دارید؟
نظرات بینندگان