arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۱۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۷ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۱ بهمن ۱۴۰۱؛ از اظهارات سردار نقدی درباره کنترل تلفن‌های بیمارستان در زمان حضور مهسا امینی تا آزار و اذیت بازیکنان پایه مشهد توسط مربی فوتبالشان و هک سایت دانشگاه امام صادق (ع) و توئیتر عبدالملکی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

گزارش سی‌ان‌ان از مشکلات کاخ‌سفید برای کمک به برقرار ماندن اینترنت در ایران
شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی اختصاصی می‌گوید تلاش آمریکا برای کمک به برقراری اینترنت آزاد در ایران در طول «اعتراضات سراسری» این کشور «به دلیل تحریم‌های واشنگتن علیه تهران» به مانع برخورد کرده است.


نشست «غیرعلنی» مجلس برای «اقدام متقابل علیه اتحادیه اروپا»
مجلس شورای اسلامی در واکنش به تروریستی خواندن سپاه پاسداران از سوی اتحادیه اروپا دوم بهمن با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزیر امور خارجه جلسه غیرعلنی تشکیل می‌دهد.


مجوز بازگشت تماشاگران به لیگ برتر فوتبال صادر شد
بعد از حضور تماشاگران در بازی تیم‌های نساجی و مس رفسنجان، دستور حضور تماشاگران در بازی‌های لیگ برتر فوتبال از سوی نهاد‌های مربوطه صادر شد.


پاناما حق استفاده از پرچم خود را برای ۱۳۶ نفتکش مرتبط با ایران لغو کرد
اداره دریانوردی پاناما، بزرگ‌ترین نهاد ثبت کشتی‌ها در جهان، حق استفاده از پرچم خود را برای ۱۳۶ نفتکش مرتبط با شرکت ملی نفت ایران لغو و ثبت آن‌ها را متوقف کرد. خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه ۲۸ دی‌ماه گزارش داد که این تصمیم، به خاطر افشاگری سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» درباره استفاده ایران از امکانات ثبت نفتکش در پاناما برای دور زدن تحریم‌ها بوده است.


واکنش شریعتمداری به تحریم اروپا علیه سپاه: نظامیان آن‌ها در دسترس ما هستند
حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان درباره تصمیم اتحادیه اروپا برای قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی گفت: این حرکت که در پارلمان اروپا به تصویب رسیده است اگر در اتحادیه اروپا هم که مرحله نهائی آن است به تصویب برسد، ضمن آن که با ماده ۳۹ منشور ملل متحد مغایرت دارد و نقض صریح این منشور تلقی می‌شود، به ایران نیز اجازه می‌دهد نظامیان کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را گروه تروریستی دانسته و به عنوان تروریست با آن‌ها برخورد کند.


گلایه آیت‌الله مکارم شیرازی از مشکلات اقتصادی مردم
یکی از مراجع تقلید در دیدار وزیر کشور با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و مردم افزود: ما نمی‌خواهیم مطلبی بگوییم که سبب تضعیف دولت گردد، اما مردم دچار مشکلات و گرفتاری اقتصادی هستند و انتظار دارند تا گامی جهت حل مشکلات آنان برداشته شود.


قوانین جدید خزانه داری امریکا در عراق برای جلوگیری از انتقال دلار به ایران
مقامات آمریکایی می‌گویند قوانین سختگیرانه‌تر برای انتقال الکترونیکی دلار توسط بانک‌های خصوصی عراق برای مقامات بغداد تعجب آور نبود. این قوانین به طور مشترک در ماه نوامبر پس از دو سال بحث و برنامه ریزی توسط بانک مرکزی عراق، خزانه داری ایالات متحده و فدرال رزرو اجرا شدند.


اختلاف در اتحادیه اروپا بر سر قرار دادن سپاه در لیست تروریسم
لارنس نورمن خبرنگار وال استریت ژورنال در توئیتی نوشت: یک مقام ارشد اتحادیه اروپا در پاسخ به پرسشی درباره قرار دادن سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی گفت: «فکر می‌کنم این ایده خوبی نیست، زیرا شما را از پیشبرد مسائل دیگر باز می‌دارد.» این خبرنگار افزود: بنابراین دیدگاه‌های متفاوتی در بروکسل وجود دارد.


سایت دانشگاه امام صادق (ع) و توئیتر عبدالملکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد هک شد
از دقایقی قبل سایت دانشگاه امام صادق (ع) مورد حمله هکری قرار گرفته و در دسترس نیست. طبق تصویری که در صفحه اول این سایت درج شده، گروه هکری موسوم به بلک ریوارد مسئولیت این حمله را به‌عهده گرفته است. بنا بر این گزارش، صفحه منتسب به حجت‌الله عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد در توئیتر نیز هک شده است.


یک شرکت سعودی به دنبال تشکیل بزرگترین خط هواپیمایی ارزان قیمت خاورمیانه
شرکت هواپیمایی ارزان قیمت فلای ناس عربستان سعودی به دنبال گسترش حضور جهانی خود با افتتاح واحد‌های جدید در دو کشور است. بلومبرگ با استناد به بیانیه شرکت گزارش داد، اقدام این شرکت هواپیمایی در راستای هدف آن برای تبدیل شدن به بزرگترین شرکت هواپیمایی ارزان قیمت خاورمیانه و یکی از پنج شرکت بزرگ در سطح جهان است.


آزار و اذیت بازیکنان پایه مشهد توسط مربی فوتبالشان
در چند روز گذشته تعدادی از خانواده‌های بازیکنان یک باشگاه فوتبال در مشهد با تجمع مقابل ساختمان هیات فوتبال خراسان رضوی به‌دنبال پیگیری فاجعه‌ای عجیب بودند. مدیررسانه سابق تیم شهرخودرو با انتشار یک استوری مدعی یک اتفاق تلخ برای فوتبال مشهد شد. او نوشته است که بر اساس صحبت‌های مطرح‌شده از سوی خانواده‌های این بازیکنان، پس از تغییر رفتار فرزندانشان و پیگیری و بررسی محتوای گوشی تلفن همراه بازیکنان، متوجه می‌شوند مربی این باشگاه آن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار داده است


پروژه‌های میلیارد دلاری امارات در حوزه انرژی سبز
سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی، گفت: عوامل متعددی باعث افزایش قیمت نفت در سال ۲۰۲۳ خواهد شد که عمدتاً به علت پایان سیاست کووید صفر در چین، تصمیم ایالات متحده برای پر کردن مجدد ذخایر استراتژیک نفت، تحریم‌های اعمال شده بر فرآورده‌های نفتی دریایی روسیه، و تورم جهانی است.


اظهارات سردار نقدی در باره کنترل تلفن‌های بیمارستان در زمان حضور مهسا امینی
سردار نقدی، معاون هماهنگ کننده سپاه در مورد ماجرای مهسا امینی گفت: نیروی انتظامی در زمان حضور مهسا امینی در بیمارستان، تلفن‌های آنجا را کنترل می‌کرد؛ [خانواده اش]زنگ زدند به مادرش و گفتند همانطوری شده که قبلا شده بود

نظرات بینندگان