arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۳۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۴ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۱

عذرخواهی دختر تیرانداز ایران برای ششمی در المپیک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
الهه احمدی دختر تیرانداز ایرانی، با بدشانسی به مدال المپیک نرسید.

به گزارش خبرآنلاین، او که در دور مقدماتی با 397 امتیاز و پنجمی گروهش فینالیست شده بود، کاروان ایران را به اولین مدال امیدوار کرد، اما نشد. دو اشتباه موقع شلیک تیرهای ششم و هفتم کار را خراب کرد تا او از حالا با سودای مدال المپیک 2016 ریو دوژانیرو سر کند. او در فینال با تیراندازان چین، آمریکا، چک، لهستان و روسیه مسابقه داد و با امتیاز 499.1 ششم شد.

خودش درباره مدال نگرفتن می گوید: «شاید بدشانسی بود که مدال نگرفتم. چرا که فقط یک و سه دهم امتیاز مدال را از دستم گرفت. آن هم به خاطر دو اشتباه کوچک.»

او که یک سالی است از همه زندگی اش برای مدال زده می گوید: «من همه تلاشم را کردم تا جایگاه بانوان را درالمپیک تثبت کنم. می خواستم استارتی باشد برای بقیه المپیک ها .حالا هم اگر مدال نگرفتم و بعضی ها دلگیر شدند ، عذرخواهی می کنم.» او که همه برنامه اش مدال بوده می گوید:«من برای مدال آمده بودم. به چیزی کمتر از آن هم فکر نمی کردم. یک سال سخت و پرفشار را پشت سرگذاشتم، دوری از خانواده را تحمل کردم تنها به امید مدال. من وخانواده ام فشار زیادی را تحمل کردیم . اما نشد. البته من در جمع هفت فینالیست کم تجربه تر بودم. شاید دو، سه نفر بودیم که تجربه زیادی نداشتیم اما بقیه مدال جهانی و المپیک داشتند.تجربه زیادی داشتند. با همه این مسائل من قبل از المپیک گفته بودم اگر رکوردهای مسابقه داخلی و خارجی ام را بزنم به فینال می رسم که رسیدم.»

ششمین تیرانداز تفنگ بادی المپیک قبول دارد که دو اشتباه کارش را خراب کرده: «البته موفقیت در فینال هم بستگی به شرایط خاص دارد. من حتی تا حدودی استرسم را هم کنترل کردم اما دو اشتباه کار دستم داد. این اشتباه هم فنی بود نه تکنیکی. یعنی اگر تیرهای 6 و 7 را پشت سر هم نمی زدم و مثل قبل کار می کردم حالا وضعیت فرق می کرد.»

او اما معتقد است باید این اتفاق در دوره بعد بیفتد: «با این حال از حالا به ریودوژانیرو فکر می کنم. البته فرقی ندارد چه من چه دختر دیگری باید با مدال در المپیک جایگاه دختران ایران را تثبیت کند.» با این حال کار فوق العاده دختر ایرانی چشم همه را خیره کرده: «برای بقیه کشورها تعجب آور بود. آنها ششمی ام را طوری به من تبریک می گفتند که انگار قهرمان شده ام. برایشان جالب بود که برای اولین بار یک دختر مسلمان ششم المپیک شده است.»
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
1
12
عذر خواهی برای چه؟
بانوی هم وطن سرت رو بالا بگیر که مایه ی افتخار ما ایرانی ها شدی

ای کاش بعضی از مسئولین از شما یاد بگیرن... ، هم عذر خواهی کردن رو و هم افتخار افرینی رو
مهدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
1
12
بازم دمت گرم... همين هم از سرمون زياده....
نظرات بینندگان