arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۵۸۰۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۱

نقش پررنگ بانک ملی ایران در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بانک ملی ایران بدون تردید در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در کشور و تامین مالی پروژه‌های این حوزه، از هر بانک و موسسه مالی دیگری پیشروتر بوده است.

این بانک تنها بانکی در کشور است که شعب تخصصی دانش بنیان راه اندازی کرده است. مردادماه امسال سومین شعبه تخصصی دانش بنیان کشور توسط بانک ملی ایران در پارک فناوری پردیس آغاز به کار کرد.

برای تاکید بر اهمیت این اقدام باید یادآوری کنیم که بیش از ۴۲۵ شرکت تخصصی و دانش بنیان در پارک فناوری پردیس فعال هستند و حالا همه آن‌ها می‌توانند زیر چتر حمایتی بانک ملی ایران قرار بگیرند.

پیش از این، شعب ملی پلاس فخر رازی و باهنر به عنوان نخستین شعبه‌های تخصصی دانش بنیان کشور افتتاح شده بودند.

خود بانک ملی نیز در حوزه فعالیت‌های دانش بنیان و استفاده از آن در زمره پیشروهاست. برای نمونه پیام رسان «بله» خود نوعی استفاده هوشمندانه از دانش بنیان هاست که حالا به تسهیل بسیاری از امور بانکی در بانک ملی ایران هم کمک کرده است.

در یکی دیگر از نمونه‌های اخیر حمایت بانک ملی ایران از دانش بنیان ها، این بانک اعطای ۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۲۸ صندوق پژوهش و نوآوری را در «آیین انعقاد قرارداد اعطای تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه بین بانک ملی ایران و صندوق‌های غیر دولتی پژوهش و فناوری» اعلام کرد.

در حال حاضر با تلاش این بانک، شرکت‌های دانش بنیان تا سقف ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه دریافت می‌کنند، صندوق‌های پژوهش و فناوری نیز تا سقف ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه می‌گیرند. این صندوق‌ها موظف هستند تا این مبالغ را به صورت غیر مستقیم به شرکت‌های فناوری که در پارک‌های علم و فناوری فعالیت دارند، در قالب تسهیلات پرداخت کنند.

نظرات بینندگان