arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۶۲۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۸ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱

ماتادورها متهم می‌شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با اینکه شکست تیم فوتبال اسپانیا که بتازگی قهرمان جام ملتهای اروپا شده مانند یک بمب در المپیک لندن صدا کرده، ولی دیگر ورزشکاران اسپانیایی حاضر در این رقابتها سعی دارند از ستاره‌های ثروتمند دنیای فوتبال این کشور که توسط هندوراس حذف شده اند، فاصله بگیرند.

پیش از کنفرانس خبری مربی تیم ملی اسپانیا که مطبوعات این کشور خواهان استعفای او شده اند، درسایت توئیتر ورزشکاران اسپانیایی به اظهارنظرهای گوناگون درمورد نتیجه تیم فوتبال المپیک اسپانیا پرداخته و گفته اند به نظر آنها فوتبال نباید یک ورزش المپیکی باشد. برای اینکه بهترین‌های فوتبال این کشور درآن شرکت نمی‌کنند و تلاش بازیکنان تیمها برای فریب دادن داور واعتراض کردن آنها با روحیه المپیکی سازگار نیست.

درنیوکاسل هفت بازیکن از سوی داور مسابقه اخطار گرفته و در تونل رختکن برخوردهایی صورت گرفته و بارها به تصمیمات داور ونزوئلایی اعتراض شده بود. طبق قوانین بین المللی هر فدراسیونی درصورتی که 5 بازیکن تیم ملی آن در یک مسابقه اخطار دریافت کنند با جریمه روبه‌رو خواهد شد، ولی درصورت تهدید ها و اعتراض به داور وهرگونه رفتار ناشایست دیگری محرومیت سنگین تری درنظرگرفته خواهد شد.

تیم ملی اسپانیا پس از ناکامی درکسب یک مدال المپیک که همه آن را قطعی می‌دانستند، حالا باید تا پایان رقابتهای مرحله گروهی با سیل شدید انتقادها کنار بیاید. مسابقه آخر این تیم درمنچستر برابر مراکش انجام خواهد شد و تکلیف تیم آخر جدول این گروه را مشخص خواهد کرد.

از این گروه تیمهای هندوراس و ژاپن به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرده اند. ژاپن نخستین تیمی بود که اسپانیا را دراین رقابتها مغلوب کرد. برای بازیکنان و بخصوص سنگربان تیم ملی این کشور داوید دخئا که هرگز تصور نمی‌کرد پس از دو شکست متوالی به اولدترافورد بازگردد، تنها هدف حال حاضر از بین بردن رکورد منفی عدم کسب امتیاز دراین دوره از رقابتهاست که در حال حاضر دراختیار اسپانیا و امارات عربی متحده قرار دارد. به خشم اسپانیایی‌ها نسبت به قضاوت بد داور و نگرفتن دوپنالتی برای این تیم و ازدست رفتن موقعیت‌های گل فراوان برابر هندوراس و سه بار برخورد توپ به تیر دروازه و سلطه کامل در نیمه دوم بازی، انتقادهای وارده ازسوی مطبوعات به مربی این تیم را هم باید افزود.

اسپانیا به عنوان تیمی که قهرمان دو دوره اخیر جام ملتها و جام جهانی شده و با بارسلونا عنوان بهترین تیم فوتبال باشگاهی جهان را یدک می‌کشد راهی المپیک شده بود و بالطبع همواره محکوم به پیروز شدن است. اما تفاوت این تیم با ژاپن یکی از آماده ترین تیمهای حال حاضر المپیک آمادگی جسمانی بازیکنان بود و به همین خاطر لوئیس میا به دلیل بردن این تیم به جنوب اسپانیا و در گرمای 40 درجه این منطقه متهم شده است. رسانه‌ها معتقدند او می‌دانسته نخستین بازی تیمش در گلاسکو در آب وهوایی خنک برگزار خواهد شد، انتخاب چنین اردویی اشتباه محض بوده و درعین حال او خستگی سه بازیکن حاضر این تیم در جام ملتهای اروپا یعنی خوردی البا، ماتا و مارتنیس را هم مدنظر قرارنداده است. به عبارت بهتر آنها حتی یک روز استراحت طی 2 ماه اخیر نداشته‌اند.

میا همچنین باید درمورد دعوت از برخی بازیکنان هم به رسانه ها پاسخگو باشد. او ترجیح داد به بازیکنانی که به تیم اسپانیا در راه صعود به المپیک کمک کرده بودند، بها دهد و درنیوکاسل آندر اررا ستاره اتلتیک بیلبائو را خیلی دیر به زمین آورد. فوتبال اسپانیا در حالی که یک ماه از پیروزی مقتدرانه این تیم برابر ایتالیا در یورو 2012 می‌گذرد، با تیم المپیک خود ناکامی بزرگی تجربه کرده و حالا به عنوان یک تیم عادی معرفی می‌شود. این شوک بزرگ باعث شده اعتراض‌ها و هرج ومرج، مانند اتفاقی که درهر کشور دیگری در پی کسب نتایج ضعیف رخ می‌دهند، در این سرزمین هم به اوج برسند.
نظرات بینندگان