arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۱

ارتش اسرائيل تلفن هاي همراه مقامات و افسران نظامي را رصد مي کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه هاآرتص ، نوشت: ارتش اسرائیل تلفن های همراه مقامات و افسران حرفه ای خود را رصد می کند.

به گزارش انتخاب، مکالمات تلفنی خصوصی برای مقامات ارتش و افسران حرفه ای اسرائیل ممکن است بزودی به تاریخ ملحق بشود. از روز چهارشنبه ارتش رصد کردن تماس های تلفنی را در تلاش برای جلوگیری از لو رفتن اطلاعات طبقه بندی شده شروع می کند.

ارتش اسرائیل دهها هزار تلفن همراه مقامات و افسران خود را در چارچوب یک برنامه اطلاعاتی و به منظور رصد کردن مکالمات تلفنی و فعالیت های آنان تعویض خواهد کرد. به جای تلفن هایی که مقامات و افسران ارتش اینک از آنها استفاده می کنند ، و در شبکه میرس Mirs فعال است ، آنها تلفن های هوشمندی دریافت می کنند که اپراتور آنها سلکوم Cellcom است.

اداره امنیت اطلاعات دستگاه اطلاعاتی ارتش اسرائیل اعلام کرد این تلفن ها از نزدیک رصد خواهد کرد. کسانی که مشمول برنامه جدید قرار گرفته اند یک دفترچه راهنما دریافت خواهند کرد که دستگاه اطلاعاتی ارتش اسرائیل آن را تهیه کرده است. آنها همچنین در یک پیام مکتوب جزئیات مقررات جدید را دریافت خواهند کرد. همچنین بر مقررات مربوط به استفاده از شبکه های اجتماعی و مبادله اطلاعات مانند فیس بوک ، توئیتر و غیره تاکید خواهد شد.

این مقررات کاربران را هنگامی که در یک پایگاه نظامی هستند از اعلان محل خود در این شبکه ها منع می کند. افزون بر آن ، آنها اجازه نخواهند داشت از برنامه های کاربردی ناوبری در زمان فعالیت های نظامی استفاده کنند. افسران موظف خواهند بود از تلفن های همراه در زمان فعالیت های نظامی محرمانه به هیچ وجه استفاده نکنند.

افسرانی که اطلاعات محرمانه را از طریق تلفن های همراه انتقال دهند مشمول مجازات هایی خواهند شد که در مقررات جدید تصریح شده است.

هاآرتص اوایل ماه آوریل گزارش داده بود که ارتش از شرکت سلکوم ، برنده مناقصه تامین تلفن های همراه برای ارتش ، خواسته است سامانه ای را برای فراهم کردن امکان رصد تماس های مشترکان و گوش دادن به مکالمات آنها بدون هیچ هزینه اضافی ایجاد کند.
نظرات بینندگان