arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۷۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۲ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۱

روزنامه جمهوری اسلامی: اگر با عاملان مسمومیت دانش‌آموزان برخورد سریع و جدی نشود به دردسر بزرگی برای کشورمان تبدیل خواهند شد

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: تردیدی نیست که عاملان مسمومیت دانش‌آموزان عناصری از جنس گروهک‌های افراطی و متحجر هستند که اگر با آن‌ها برخورد سریع و جدی نشود، همچون سرطان گسترش پیدا می‌کنند و به دردسر بزرگی برای کشورمان تبدیل خواهند شد. علاوه بر این، دشمنان نظام جمهوری اسلامی نیز مترصد هستند چنین موضوعاتی را به ابزاری برای تبلیغات مسموم تبدیل کنند و به بهره برداری مورد نظر خود بپردازند. بنابراین، وزارت کشور باید با سرعت و قاطعیت با این موضوع برخورد کند و مردم را پیوسته در جریان اقدامات خود قرار دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی با عنوان دو مسئوليت حساس وزارت کشور نوشت: ديروز رئيس ‌جمهور رئيسي به وزير کشور مأموريت داد به موضوع مسموميت‌هاي پياپي دانش‌آموزان مدارس در شهرهاي مختلف با فوريت رسيدگي و با اطلاع ‌رساني مستمر در اين زمينه، نگراني خانواده‌ها را رفع نمايد. علاوه بر اين، دو روز قبل وزارت کشور درباره ضرب و شتم يک نيروي مرزداري توسط عناصر طالبان در مرز ايران و افغانستان اعلام کرد چنين چيزي قابل قبول نيست و وزارت کشور اين موضوع را بطور جدي پيگير خواهد شد.

بدين‌ ترتيب، اکنون دو مأموريت حساس که هر دو با حيثيت کشور سر و کار دارند برعهده وزارت کشور قرار دارد و افکار عمومي منتظر اعلام نتايج آنها هستند. وزارت کشور مسئول امنيت داخلي است و طبعاً مردم انتظار دارند اين وزارتخانه امنيت جاني و رواني آحاد مردم کشور را تأمين نمايد و با عوامل ناامني برخورد کند.

موضوع مسموميت دانش‌آموزان که از قم شروع شد، اکنون علاوه بر اين شهر، تهران، بروجرد، اردبيل و چند شهر و استان ديگر را نيز دربرگرفته و به يک وسيله براي نگراني خانواده‌ها تبديل شده است. دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي کشور قطعاً قدرت شناسائي عوامل اين اقدام خيانتکارانه را دارند و اگر اراده‌اي جدي وجود داشته باشد، در زمان کوتاهي مي‌توانند اين موضوع را ريشه‌يابي کره و آن را ريشه‌کن نمايند. مسامحه با اين موضوع و عوامل به وجود آورنده آن، مي‌تواند براي کشور خطرآفرين باشد.

ترديدي نيست که عاملان مسموميت دانش‌آموزان عناصري از جنس گروهک‌هاي افراطي و متحجر هستند که اگر با آنها برخورد سريع و جدي نشود، همچون سرطان گسترش پيدا مي‌کنند و به دردسر بزرگي براي کشورمان تبديل خواهند شد. علاوه بر اين، دشمنان نظام جمهوري اسلامي نيز مترصد هستند چنين موضوعاتي را به ابزاري براي تبليغات مسموم تبديل کنند و به بهره‌ برداري مورد نظر خود بپردازند. بنابراين، وزارت کشور بايد با سرعت و قاطعيت با اين موضوع برخورد کند و مردم را پيوسته در جريان اقدامات خود قرار دهد.

در مورد گستاخي عناصر طالبان نسبت به مرزبانان غيرتمند ايراني، نکته بسيار مهم اينست که کوتاه آمدن‌هاي مسئولين ما در برابر اين گستاخي‌ها که تاکنون چند بار رخ داده، موجب سوء‌استفاده طالبان قرار گرفته است.

اهانت به مرزداران ایرانی، اهانت به ملت ایران است و نباید به تروریست‌های طالبان اجازه داده شود به ملت ایران اهانت کنند. این اهانت، درست یک روز بعد از آنکه وزارتخارجه کشورمان سفارت افغانستان را به طالبان تحویل داد صورت گرفت و این یک دهن‌کجی بزرگ به جمهوری اسلامی ایران بود. اين درست است که سياست ما نبايد ايجاد درگيري با همسايه شرقي‌مان باشد ولي کوتاهي در برابر گستاخي‌هاي حاکمان خودخوانده اين کشور که فاقد مشروعيت هستند، قطعاً در درازمدت به زيان کشورمان است. اين گروه متکي به اسلحه که با زور و قلدري بر افغانستان مسلط شده و حاکميتش بر هيچيک از اصول و قواعد قانوني و بين‌المللي استوار نيست و مشروعيتي ندارد، نرمش ما را به معناي ضعف تلقي مي‌کند و گستاخي خود را افزايش مي‌دهد.

ما نبايد تاريخ گذشته و تجاوز امثال اشرف افغان را از ياد ببريم. وزارت کشورمان بايد به وعده‌اي که داده عمل کند و با برخورد جدي و قاطع، راه را بر تکرار جسارت‌هاي طالبان ببندد. اين قاطعيت مي‌تواند مسائل ديگر مربوط به تضييع حقوق ايران توسط طالبان از جمله حقابه هيرمند و رعايت حقوق شهروندان افغانستان را نيز تضمين کند.

نظرات بینندگان