arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۹۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۱

صبحانه خبری، ۲۸ اسفند ۱۴۰۱؛ از استقرار گروه‌هایی در مبادی ورودی قشم برای ترویج حجاب و تذکر به مسافران و اجرای طرح «آمر معروف محله خود باشیم» در قم تا ۷۴ هزار حمله به سامانه فروش یکپارچه خودرو و ابطال انتخابات اتاق بازرگانی با رای دادگاه بدوی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

افزایش جان‌باختگان تصادفات نوروزی به ۱۲۵ نفر
سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور از ثبت ۱۱۱ تصادف در سفر‌های نوروزی خبر داد و گفت: تا کنون ۱۲۵ هموطن در تصادفات سفر‌های نوروزی جان خود را از دست داده‌اند.

سوم فروردین اول رمضان خواهد بود
حجت الاسلام سیدرضا قلم کاران اصفهانی عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: روز پنجشنبه سوم فروردین اولین روز ماه مبارک رمضان در ایران و دیگر کشور‌های منطقه خواهد بود.

ترامپ: سه‌شنبه بازداشت می‌شوم
«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا مدعی شد که طی شکایتی علیه او مبنی بر این‌که به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن مبالغی را به‌عنوان حق‌السکوت پرداخت کرده است، روز سه‌شنبه بازداشت می‌شود. وی طی بیانیه‌ای در پلتفورم «تروث» اعلام کرد که پلیس منهتن روز سه‌شنبه وی را بازداشت می‌کند. وی پلیس منتهتن را «فاسد و به‌شدت تحت تاثیر جو سیاسی» خواند. ترامپ همچنین از هوادارانش خواست تا دست به تظاهرات بزنند.

۲ تن از عاملان حادثه شاهچراغ به اعدام محکوم شدند
سید کاظم موسوی رییس کل دادگستری استان فارس گفت:با اتمام رسیدگی به پرونده عاملین حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) و در مهلت قانونی، احکام مجازات متهمین این پرونده در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز صادر شد . او از محکومیت ۲ تن از متهمان اصلی این پرونده به اعدام در ملاء عام خبر داد و افزود: اتهام این ۲ متهم معاونت در افساد فی الارض، بغی و اقدام علیه امنیت کشور بود.

بازداشت دو نفر در قم در رابطه با مسمومیت‌های سریالی
فارس نوشت: دو فردی که ضمن شایعه‌سازی با اقدامی ماجراجویانه به دنبال وحشت‌آفرینی در یکی از مدارس قم بودند، دستگیر شدند. این دو نفر با پرتاب اشیا از بیرون به داخل یکی از مدارس و تهیه فیلم و ارسال به شبکه‌های معاند و ضدانقلاب، سعی در التهاب آفرینی داشتند که توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

جمیله کدیور: می‌خواهند با اقدامات نسنجیده درباره حجاب، در روند مذاکرات خارجی مشکل ایجاد کنند
جمیله کدیور در روزنامه اطلاعات نوشت: تلقی افکار عمومی این است که مطرح شدن دوباره موضوع حجاب و اقدامات و اظهارات نسنجیده برخی متولیان امر برای خشمگین‌سازی مردم و رو در رو قرار دادن آنها یا استمرار اختلالات اینترنتی و ایجاد التهاب در جامعه به منظور آن است که در روند مذاکرات و بهبود شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی ایران مجدد، خدشه و مشکل ایجاد کنند.

۱۵ ساعت جلسه بی نتیجه برای تعیین دستمزد کارگران
جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد کارگران بعد از ۱۵ ساعت چانه زنی و مذاکره فشرده در بامداد روز شنبه بیست و هفتم اسفند به نتیجه نرسید و به روز یکشنبه (۲۸ اسفند ماه) موکول شد. سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای تعیین دستمزد سال آینده کارگران تفاوت دیدگاه وجود دارد که باید کار کارشناسی صورت گیرد.

کره شمالی: ۸۰۰ هزار نفر برای جنگ با آمریکا داوطلب شده‌اند
کره شمالی مدعی شد که حدود ۸۰۰ هزار نفر از شهروندان این کشور تا روز جمعه برای جنگ با آمریکا داوطلب شده‌اند. روزنامه «رودونگ سینمون» کره شمالی نوشت که دانش‌آموزان و کارگران تمایل خود را برای ثبت نام در ارتش و مقابله با ایالات متحده آمریکا اعلام کرده‌اند.

واکنش بایدن به صدور قرار بازداشت برای پوتین
جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مرتکب جنایت جنگی شده و تصمیم دادگاه کیفری بین‌المللی برای جلب وی قابل توجیه است. او گفت: فکر می‌کنم این تصمیم قابل توجیه است. اما مساله این است که ما هم این دادگاه را به رسمیت نمی‌شناسیم. با این حال، فکر می‌کنم این تصمیم یک مساله مهم را روشن کرده است.

امسال پایان همه گیری کروناست
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که امسال پایان پاندمی ویروس کووید ۱۹ ( کرونا ) است. تدروس آدهانوم قبریسوس، رییس سازمان جهانی بهداشت گفت: «من مطمئن هستم که امسال می‌توانیم بگوییم که کووید-۱۹ به عنوان یک وضعیت اضطراری و نگرانی بین‌المللی به پایان رسیده است.»

۷۴ هزار حمله به سامانه فروش یکپارچه خودرو
امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد: ۷۴ هزار حمله به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو باعث کندی این سامانه در برخی ساعت‌ها شده. حداقل تا ۲۹ اسفند ماه ثبت‌نام در این سامانه تمدید خواهد شد.

اجرای طرح «آمر معروف محله خود باشیم» در قم
سرگرد پاسدار مهدی علی بابایی، معاون اجتماعی سپاه استان قم از اجرای طرح «آمر معروف محله خود باشیم» در قم با هدف ترویج امر به معروف و نهی از منکر بصورت محله محور خبر داد.

استقرار گروه‌هایی در مبادی ورودی قشم برای ترویج حجاب و تذکر به مسافران
حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد: خوشبختانه گروه‌های مردمی برای ترویج مساله عفاف و حجاب و ارائه تذکرات دوستانه به میهمانان جزیره قشم تشکیل و در مبادی ورودی قشم با هدف کمک به سلامت فرهنگی سفرها، مستقر شده‌اند.

ابطال انتخابات اتاق بازرگانی با رای دادگاه بدوی
مسعود دانشمند، فعال اقتصادی و کاندیدای دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی گفت: با شکایت شخصی علیه وزارت صمت، اتاق بازرگانی و شورای نظارت، دادگاه بدوی رای داده که انتخابات باطل است. اگر تجدید نظر هم این رای را تایید کند و اتاق تمکین کند، آن وقت ظاهرا به دلیل ابطال برخی بند‌های آیین نامه، انتخابات باطل می‌شود. وی افزود: فعلا سه روز از صدور حکم بدوی گذشته و هفده روز باقیست تا تجدید نظر انجام شود.

نظرات بینندگان