arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۸ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۲

صبحانه خبری، ۱۹ فروردین ۱۴۰۲؛ از استفاده ۷ میلیون نفر از برنامه پیشگیری از خودکشی در یک سال تا محکومیت متهم اصلی شهادت کیان پیرفلک به اعدام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

زمزمه آتش بس دائمی و پایان جنگ یمن
دو منبع مطلع از مذاکرات به خبرگزاری رویترز گفتند که یک هیئت سعودی- عمانی هفته آینده برای مذاکره با حوثی‌ها در مورد آتش بس دائمی و پایان جنگ در یمن به صنعا سفر می‌کند. این منابع افزودند که اگر مذاکرات صنعا به نتیجه برسد طرف‌های درگیر در جنگ یمن ممکن است قبل از تعطیلات عید فطر که در کشورهای عربی از روز ۲۰ آوریل (۱۳ روز دیگر) شروع می‌شود این توافق را اعلام کنند.

انتقاد تند رئیس مجلس جمهوری آذربایجان از ایران
صاحبه غفاروا، تنش لفظی میان تهران و باکو ادامه دارد و رئیس مجلس جمهوری آذربایجان با بیان انتقاد‌هایی تند از ایران، خواهان پایان توقف آنچه او مداخله‌جویی در امور کشورش خوانده شده است. گفت ایران در حالی می‌گوید بابت حقوق مسلمانان فلسطینی و سرزمین‌های اشغالی آنان در مناقشه با اسرائیل نگران است که در مناقشه میان باکو و ایروان، «هرگز مخالفتی با ارمنستان نکرد و به روش‌های گوناگون ارمنستان را کمک کرد.» صاحبه غفاروا گفت: «آنها به کشور ما تهمت می‌زنند، در منطقه تنش و درگیری می‌آفرینند و تلاش‌ها برای برقراری صلح دیرپا میان ارمنستان و آذربایجان را مختل می‌کنند.»

دستور استاندار همدان برای عدم ارائه خدمات بانکی به بی‌حجاب‌ها
علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان با بیان اینکه مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان، بخش‌ها و مسئولان زیرمجموعه‌ی خود را مکلف به رعایت حجاب و عفاف در محیط اداری و کاری کنند ادامه داد: بانک‌ها از ارائه خدمات به افرادی که حجاب و عفاف را رعایت نمی‌کنند خودداری کنند. وی خاطرنشان کرد: افرادی که به امکان عمومی برای خرید و فروش ورود می‌کنند باید حتما حجاب اسلامی را رعایت کنند.

صدیقی: شاخص‌های حجاب به ریاست جمهوری و قوه قضاییه ارائه شده
صدیقی خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر؛ شاخص های حجاب را مدون کرده است و این شاخص ها به ریاست جمهوری و قوه قضائیه ارائه شده است که پس از بررسی های نهایی به ادارات ابلاغ می شود. در مراحل اجرا هم مجموعه عفت ها یعنی عفت لباس، چشم و برخورد در آن گنجانده شده است.

علم‌الهدی: چطور می‌توان انتظار داشت که مردم به کشف حجاب واکنشی نشان ندهند
علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، بی‌حجابی و کشف حجاب را مصداق دین‌ستیزی دانست و تأکید کرد: ماجرای بی‌حجابی مثل این است که شما به فردی تکلیف کنید بایستد و در برابر دشنام دادن به پدرش بی‌تفاوت باشد. هیچ فرد باغیرتی این را تحمل نمی‌کند. در این شرایط، چطور می‌توان انتظار داشت که این مردم ببینند خانمی کشف حجاب کرده، اما واکنشی نشان ندهند

استفاده ۷ میلیون نفر از برنامه پیشگیری از خودکشی در یک سال
معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: آمارها به ویژه آمارهای پزشکی قانونی نشان می‌دهد که همواره ۵ الی ۶ استان در چند سال اخیر در این زمینه رتبه‌ دارند و در سال‌های اخیر نیز وضعیت این استانها به همین شکل بوده است. بنابراین در سال اول برنامه که در سال ۱۴۰۰ برگزار شد برای این استان‌ها برنامه ویژه و مداخلات ویژه طراحی شد اما در سال۱۴۰۰ با توجه به اینکه این روند متغیر بود و جای استان‌ها جابجا می‌شد تصمیم گرفته شد که در کلیه استان‌ها این برنامه اجرا شود و در واقع در سال گذشته حدود ۷ میلیون نفر از آموزش‌های و کمپین‌ها و کارزار این برنامه استفاده کرده و تحت پوشش این برنامه قرار گرفتند.

بلومبرگ: تخفیف نفت ایران به چین از روسیه نیز بیشتر است
خبرگزاری بلومبرگ با استناد به داده‌های شرکت‌های کشتی‌رانی گزارش داده است که ایران برای ماه آینده، هر بشکه نفت را ۱۲ دلار کمتر از نفت شاخص برنت به چین تحویل می‌دهد، در حالی که روسیه برای نفت شاخص اورال خود که بسیار شبیه به نوع نفت تولیدی ایران است، بیشتر از ۱۰ دلار تخفیف نمی‌دهد.

دادستان گلستان: آمران به معروف باید در همه پاساژ‌ها و مراکز خرید مستقر شوند
محمود اسپانلو دادستان مرکز استان گلستان اظهار کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، آمران به معروف را باید در همه پاساژها و مراکز خرید مستقر کند.او افزود: اصناف هم باید یک نفر را در کنار آمران به معروف برای برخورد با بی حجاب ها در مراکز خرید مستقر کند و اگر نمی توانند برخورد کنند به ما گزارش دهند تا دستور پلمب صادر کنیم.

متهم اصلی شهادت کیان پیرفلک به اعدام محکوم شد
مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: حکم اعدام عباس کورکوری متهم اصلی شهادت کیان پیرفلک در دادگاه انقلاب شهرستان ایذه صادر شد. این حکم غیر قطعی بوده و در دیوان عالی کشور قابل فرجام خواهی است.

احمدزاده: بلایی که سر خانواده تختی آوردیم بر سر خانواده پوراحمد نیاوریم
حبیب احمدزاده نویسنده در مراسم خاکسپاری پیکر کیومرث پوراحمد تاکید کرد: او به هر بهانه ای این پایان را انتخاب کرد اما بلایی که سر خانواده تختی آوردیم ، سر خانواده پوراحمد نیاوریم.

 

نظرات بینندگان