arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۵۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲

معرفی شغل سئو و بهترین روش کسب درآمد از SEO در سال 2023

شاید باورتان نشود، ولی حتی یک کسب‌وکار کوچک هم می‌تواند با صرف کمترین بودجه تبلیغات و بازاریابی و فقط از طریق سئوی سایت خود به طیف گسترده‌ای از مشتریان دست پیدا کند و به درآمد باورنکردنی برسد. اگر مشتاق شدید در این باره اطلاعات بیشتری کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله به زبان ساده به شما می‌آموزیم که چطور می‌توانید از طریق سئوی سایت کسب و کار شخصی‌تان به درآمد رؤیایی خود برسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالاً می‌دانید که سئو چیست و به ‌دنبال یادگیری روش‌های کسب درآمد از این طریق هستید. پیشنهاد اغلب سایت‌هایی که تا این لحظه بررسی کرده‌اید، احتمالاً ارائه خدمات سئو سایت به کسب‌وکارها، تدوین استراتژی یا نهایتاً مشاوره سئو باشد. بدون شک از این روش‌ها هم می‌توان به درآمد رسید، ولی تنها روشی که شاید هیچ سایتی به شما معرفی نکرده و اتفاقاً می‌توان به ‌کمک آن به درآمد میلیاردی رسید، سئوی یک سایت برای کسب‌وکار شخصی خودتان است!

شاید باورتان نشود، ولی حتی یک کسب‌وکار کوچک هم می‌تواند با صرف کمترین بودجه تبلیغات و بازاریابی و فقط از طریق سئوی سایت خود به طیف گسترده‌ای از مشتریان دست پیدا کند و به درآمد باورنکردنی برسد. اگر مشتاق شدید در این باره اطلاعات بیشتری کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله به زبان ساده به شما می‌آموزیم که چطور می‌توانید از طریق سئوی سایت کسب و کار شخصی‌تان به درآمد رؤیایی خود برسید.

معرفی شغل سئو و بهترین روش کسب درآمد از SEO در سال 2023

سئو (SEO) چیست؟

در یک تعریف ساده، سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (Search Engine Optimization) به مجموعه اقداماتی گفته‌ می‌شود که به یک سایت کمک می‌کند در کلمات کلیدی هدف و پول‌ساز خود در نتایج اول گوگل قرار بگیرد، بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کند و به فروش بهتری برسد. ورود به شغل سئو مستلزم یادگیری سئو، آشنایی با قوانین و الگوریتم‌های گوگل و کسب تجربه در این مسیر است.

روش‌های کسب درآمد از سئو

روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از طریق سئو وجود دارد. با توجه به اینکه هدف شما از یادگیری سئو و سقف درآمد مورد انتظارتان چقدر باشد، می‌توانید یک روش را انتخاب کنید. رایج‌ترین روش‌هایی که تقریباً اغلب کارشناسان سئو روی آنها تمرکز می‌کنند، این تخصص‌ها هستند:

  • خدمات سئو سایت
  • مشاوره سئو به کسب و کارها
  • تدوین استراتژی سئو
  • آنالیز سایت
  • آموزش سئو

اما روش دیگری هم وجود دارد که افراد کمی به سراغ آن می‌روند، ولی در عین حال پتانسیل کسب درآمد بسیار خوبی دارد. این روش کسب درآمد از اینترنت، راه اندازی کسب‌وکار آنلاین شخصی است. راه اندازی کسب‌وکار آنلاین و سئوی سایت شخصی در مقایسه با روش‌های قبلی دیرتر به درآمد می‌رسد و دقیقاً به همین دلیل است که اغلب افراد به سراغ روش‌های دیگر می‌روند.

معرفی شغل سئو و بهترین روش کسب درآمد از SEO در سال 2023

درآمد شغل سئو چقدر است؟

تبلیغات وسوسه انگیزی درباره درآمد رؤیایی شغل سئو وجود دارد که تا حدودی از واقعیت دور است. درآمد اغلب کارشناسانی که در حوزه‌های خدمات سئو و بهينه سازی سایت، مشاوره، تدوین استراتژی سئو، آنالیز سایت و آموزش این حرفه فعالیت می‌کنند، سقف مشخصی دارد و در موارد معدود به چند ده یا چند صد میلیون می‌رسد. اما افرادی که این روش‌ها را کنار می‌گذارند و شغل سئو را برای راه اندازی کسب و کار آنلاین خودشان انتخاب می‌کنند، به ‌معنای واقعی سقف درآمدی نخواهند داشت.

در این روش، همین که استراتژی سئوی درستی را اتخاذ کرده باشید، تلاش و مداومت داشته‌ باشید و به نتایج اول گوگل برسید، کافی است. پس از این مرحله، گوگل هر روز مشتریان جدیدی را برای سایت شما می‌فرستد. فرقی نمی‌کند روز باشد یا شب، روز عادی باشد یا ایام تعطیل، چون سایت همیشه مشتریان خود را خواهد داشت. این روش، تنها مسیری است که می‌تواند شما را به درآمد رؤیایی‌تان برساند و هیچ سقف درآمدی ندارد. اما چطور می‌توان از این روش به درآمد رسید؟

نحوه سئوی یک کسب و کار آنلاین تا رسیدن به درآمدزایی

برای ورود به این مسیر ابتدا باید سئو را بیاموزید. دوره آموزش سئو مدیر وب می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای شروع یادگیری سئو مطابق با جدیدترین تکنیک‌های روز این رشته باشد. هم زمان با آموزش سئو باید سایت خود را راه اندازی کنید. فرقی نمی‌کند فعالیت شما در چه حوزه‌ای است، وقتی به سطح قابل قبولی از دانش سئو رسیدید، دیگر نوبت به فاز عملی سئو و اجرای آموخته‌ها می‌رسد:

✔ تدوین استراتژی سئو

تدوین استراتژی سئو اولین و مهم‌ترین قدم برای سئوی سایت است. استراتژی سئو یک برنامه هدفمند و کامل است که براساس شناخت شما از حوزه کسب و کارتان، آنالیز رقبا و شناخت مشتریان تدوین می‌شود. تدوین استراتژی شامل مراحل زیر است:

  • تحقیق کلمات کلیدی با کمک ابزارها و جستجوی دستی
  • تقسیم بندی کلمات براساس هدف جستجوی کاربران و ماهیت کلمات
  • مشخص کردن صفحات هدف
  • طراحی ساختار سایت

✔ تولید محتوای سئو شده و انتشار آن

قدم بعدی، تولید محتوای سئو شده و کاربرپسند و انتشار آن در سایت و کانال‌های نشر محتوا است. محتوا نقش مهمی در سئوی سایت و جذب کاربر دارد. این محتوا می‌تواند شامل متن، عکس، ویدئو یا حتی پادکست باشد.

✔ لینک سازی داخلی

برای اینکه بتوانید توزیع محتوای مناسبی در سایت داشته ‌باشید، باید روی لینک سازی داخلی سایت خود کار کنید. لینک سازی داخلی مناسب به کاربران شما کمک می‌کند که در سریع‌ترین زمان ممکن به صفحه هدف مورد نظرشان برسند، از سایر صفحات مرتبط بازدید و مدت زمان بیشتری را در سایت سپری کنند.

✔ لینک سازی خارجی

لینک سازی خارجی به‌ معنای انتشار محتوا در سایر کانال‌های توزیع محتوا و با هدف ایجاد اعتبار و قدرت برای سایت است. انتشار رپورتاژ آگهی، انواع بک لینک و انتشار محتوا در پلتفرم‌های رایگان نمونه‌هایی از لینک سازی خارجی هستند.

✔ آنالیز سایت

در امتداد مسیر سئو سایت، همواره باید اقدامات خودتان را بررسی کنید و در صورت امکان استراتژی سئو سایت را اصلاح کنید. برای آنالیز سایت ابزارهای رایگان و پولی مختلفی وجود دارد که بهترین آنها ابزارهای رایگان گوگل (سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس) هستند.

✔ رسیدن به نتایج اول گوگل

در صورتی که مسیر خود را به ‌درستی انتخاب کرده باشید، خیلی زود به نتایج گوگل راه پیدا می‌کنید. البته توصیه می‌کنیم برای یادگیری عمیق این مراحل و خواندن توضيحات كامل و جامع ىرباره سئو این مقاله را مطالعه کنید. ولی در هر صورت با گذشت زمان و رسیدن به نتایج اول گوگل، هر روز بازدیدهای سایت شما بیشتر می‌شود و وارد مرحله درآمدزایی می‌شوید.

معرفی شغل سئو و بهترین روش کسب درآمد از SEO در سال 2023

بازار کار و درآمد سئو در خارج از ایران

به‌ عنوان آخرین بخش از این مطلب، می‌خواهیم این توضیح را هم اضافه کنیم که سئو حد و مرز ندارد. بازار کار این حرفه جذاب حتی در کشورهای خارجی هم داغ است؛ البته منظور ما سئوی سایت‌های خارجی نیست، چون به ‌دلیل قانون‌مندی سفت و سخت گوگل برای زبان‌های خارجی، متخصصین سئوی این سایت‌ها کارشان به‌ مراتب سخت‌تر از کارشناسان سئوی سایت‌های زبان فارسی است.

منظور ما توسعه کسب و کار شما به خارج از مرزهای کشور است. اگر در زمینه‌ای تخصص دارید که می‌تواند برای شما مشتری خارجی جذب کند، روی آن سرمایه‌گذاری کنید. یک سایت به زبان انگلیسی (یا هر زبان دیگری که جامعه هدف مشتریان شما را شامل می‌شود) راه اندازی کنید، روی سئوی آن زمان بگذارید و به ‌جای ارائه خدمات و محصولات خود به ریال، به دلار درآمد کسب کنید!

اگر مسیر یادگیری خودتان را انتخاب کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم همین حالا برای راه اندازی کسب‌وکار آنلاین خود و رسیدن به رتبه 1 گوگل، از دوره آموزش سئو مدیر وب شروع کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دوره، فقط کافی است به نشانی https://modireweb.com/ مراجعه کنید.

نظرات بینندگان