arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۶۰۴۴
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۳ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲

چک لیست وسایل اتاق خواب

داشتن یک کمد لباس جادار، تمیز و سازمان یافته آرزویی است که تقریبا همه افراد دارند.  انتخاب مدل کمد لباس تاثیر بسیاری بر زیبایی و صدالبته مرتب و منظم ماندن فضای اتاق خواهد گذاشت. به خصوص اگر فضای کمی در اختیار دارید، وجود یک کمد با فضای بزرگ و ظاهری شیک، امری ضروری و لازم محسوب می‌شود. کمد‌ها در انواع ریلی و کشویی با جنس‌های متفاوتی از جمله چوب، ام دی اف، ملامینه و هایگلاس در بازار موجود هستند. انتخاب هر کدام از آن‌ها بستگی به بودجه و سلیقه شما خواهد داشت. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چک لیست وسایل اتاق خواب

آیا شما هم هنگام خرید وسایل اتاق خواب دچار سردرگمی می‌شوید؟ اتاق خواب یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه محسوب می‌شود که برای چیدمان دکوراسیون آن به وسایل ریز و درشت مختلفی نیاز است. لوازم ضروری و اکسسوری‌ها هستند که فضای اتاق را به محیطی کاربردی و در عین حال زیبا تبدیل می‌کنند. معمولا هر کس برای خرید این وسایل، متناسب با سلیقه و بودجه خود عمل می‌کند. در این مقاله ما کاربردی‌ترین وسایل مورد‌نیاز برای هر اتاق خواب را معرفی کرده‌ایم. قطعا با دانستن این موارد، می‌توانید اتاق خوابی زیباتر با فضای کاربردی‌تری برای خود خلق کنید. 

میز تحریر یا مطالعه؛ از ملزومات اتاق خواب دانشجویان و دانش‌آموزان 

اگر تصمیم گرفته‌اید یک میز تحریر برای اتاق خواب خود خریداری کنید باید پیش از خرید به نکات مهمی توجه کنید. قبل از خرید میز تحریر به دقت فضایی که قرار است میز در آن قرار بگیرد را اندازه بگیرید. اگر اتاق شما فضای کافی برای قرارگیری میز ندارد، نگران نباشید! زیرا در بازار میزهایی وجود دارند که مخصوص فضاهای کوچک طراحی شده‌اند. 

توجه به جنس و رنگ میز تحریر نیز یکی از مهم‌ترین نکات هنگام خرید است. اگر می‌خواهید برای اتاق خواب خود یک میز تحریر یا مطالعه بخرید، باید به اجزاء تشکیل‌دهنده اتاق نیز توجه کنید. سبک و رنگ میز تحریر باید با سایر وسایل اتاق خواب هماهنگی داشته باشد. 

چک لیست وسایل اتاق خواب

کتابخانه؛ گزینه‌ای ایده‌آل برای افراد علاقه‌مند به مطالعه 

یکی از ابزاری که در بیشتر خانه‌ها دیده نمی‌شود اما نمی‌توان جذابیت و خاص بودن آن را انکار کرد،  کتابخانه است. حال ممکن است شما به خواندن کتاب علاقه بسیاری داشته باشید و به همین دلیل بخواهید که فضایی خاص و زیبا را به کتاب‌هایتان اختصاص دهید. شما می‌توانید با استفاده از کتابخانه‌هایی که به‌صورت فانتزی یا مدل‌هایی خلاقانه طراحی شده‌اند، فضای اتاقتان را متحول کنید.

کتابخانه دکوراسیون اتاق خواب را زیباتر از قبل کرده و در نهایت نمای خاصی را به فضا می‌بخشد. به همین دلیل بهتر است قبل از تهیه کتابخانه با انواع مدل‌های آن اشنایی پیدا کرده و با‌توجه‌به محیط موردنظرتان بهترین و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

سرویس خواب؛ مهم‌ترین گزینه در اتاق خواب افراد مختلف با مجموعه‌ای وسایل

مهم‌ترین وسایل اتاق خواب برای هر رنج سنی، سرویس خواب است. سرویس و کالای خواب معمولا در مدل‌های بسیار متنوع و با قیمت‌های متفاوتی در بازار وجود دارد. شما می‌توانید با‌توجه‌به دکوراسیون سایر لوازم اتاق خواب و خانه و هم‌چنین بودجه موردنظرتان دست به انتخاب بزنید. از اجزای مهم تشکیل‌دهنده سرویس خواب، به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • تخت خواب
  • پاتختی
  • دراور
  • میز آرایش
  • روتختی
  • تشک

با انتخاب یک سرویس خواب مناسب علاوه‌بر اینکه فضای اتاق شما زیباتر می‌شود، حس راحتی خوشایندی را نیز تجربه می‌کنید. جنس، کیفیت، رنگ و ابعاد اجزای سرویس خواب از نکات مهمی است که هنگام خرید نباید از آن‌ها غافل شد. 

فرش؛ یکی از وسایل ضروری اتاق خواب برای خلق فضایی زیباتر

هر اتاق خواب قطعا به یک فرش زیبا، در ابعاد مناسب نیاز دارد. کفپوش بسیاری از اتاق‌ها از سرامیک یا پارکت است و پوشش فرش زیبایی آن‌ها را دوچندان خواهد کرد. علاوه‌بر این، استفاده از فرش یا یک قالیچه نرم باعث می‌شود تا در فصل‌های سرد سال از گردش سرما در اتاق خوابتان جلوگیری شود. فرش‌های دستباف یا ماشینی در طرح‌ها، رنگ‌ها، اندازه‌ها و قیمت‌های مختلف در بازار موجود هستند. اگر بودجه کافی برای خرید فرش ندارید، انتخاب گلیم، قالی یا موکت‌های طرح‌دار نیز گزینه مناسبی هستند.

نورپردازی فوق‌العاده با انتخاب خاص لوستر و آباژور

تاثیر نورپردازی در زیبا و جذاب به نظر رسیدن اتاق خواب را نباید نادیده گرفت. نورپردازی مناسب فضاهای داخلی به دلیل اثرگذاری در روحیه افراد و هم‌چنین از لحاظ زیبایی‌شناختی، اهمیت بسیاری دارد. برای این که نورپردازی اتاق خواب به اصولی‌ترین شکل صورت گیرد، بهتر است از چندین منبع نور استفاده کنیم. منابع نوری باید به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به روشن کردن محیط کمک کنند. دو نوع از منابع نوری تاثیرگذار بر فضای اتاق خواب، آباژور و لوستر هستند. 

آباژورها و لوسترها در انواع و رنگ‌های مختلف نوری در بازار موجود هستند. برای این که بتوانید مناسب‌ترین آباژور و لوستر را برای اتاق خوابتان سفارش دهید، باید به سبک دکوراسیون اتاق خود توجه بسیاری داشته باشید. 

صندلی و مبل راحتی؛ تجربه یک استراحت دلچسب در شبانه روز 

دکوراسیون اتاق خواب باید به‌گونه‌ای طراحی شود که آرامش در فضای آن موج بزند. هم‌چنین فرد باید از حضور در این محیط آرامش‌بخش لذت ببرد. همیشه گزینه‌هایی برای تزیین و چیدمان اتاق خواب وجود دارند که معمولا در دکوراسیون اتاق خواب ایرانی چندان اهمیتی به آن‌ها داده نمی‌شود.

یکی از این گزینه‌ها صندلی راحتی یا کاناپه‌های تک‌نفره است. استفاده از یک صندلی تک نفره ساده یا فانتزی در کنار سرویس خواب، علاوه‌بر اینکه به چیدمان اتاق خواب نمای زیباتری می‌دهد، یک نشیمن دنج و جذاب را نیز در اتاق خواب فراهم می‌آورد.

کمد لباس؛ یکی از ضروری‌ترین وسایل اتاق خواب زن و شوهر و نوجوانان

داشتن یک کمد لباس جادار، تمیز و سازمان یافته آرزویی است که تقریبا همه افراد دارند.  انتخاب مدل کمد لباس تاثیر بسیاری بر زیبایی و صد‎البته مرتب و منظم ماندن فضای اتاق خواهد گذاشت. به خصوص اگر فضای کمی در اختیار دارید، وجود یک کمد با فضای بزرگ و ظاهری شیک، امری ضروری و لازم محسوب می‌شود. کمد‌ها در انواع ریلی و کشویی با جنس‌های متفاوتی از جمله چوب، ام دی اف، ملامینه و هایگلاس در بازار موجود هستند. انتخاب هر کدام از آن‌ها بستگی به بودجه و سلیقه شما خواهد داشت. 

چک لیست وسایل اتاق خواب

خلق دکوراسیونی جذاب و منحصربه‌فرد با شلف‌های دیواری تزیینی

شلف و قفسه دیواری یکی از عناصر مهم در دکوراسیون فضاهایی هم‌چون اتاق خواب است. متخصصان دکوراسیون، با خلق المانی جدید به نام شلف‌های دیواری، محلی دنج را برای نگهداری لوازم زیبا، دکوری، کتاب و  عناصر زینتی ایجاد کرده‌اند. 

شلف‌های دیواری در انواع مختلفی تولید می‌شوند؛ شلف‌های چوبی، شلف‎های فلزی و شلف‌های کنسول دیواری از جمله این المان کاربردی هستند. هر یک از شلف‌ها در اشکال هندسی زیبا و منحصربه‌فرد تولید می‌شوند و کاربردهای متنوعی نیز دارند.

انتخاب پرده برای پنجره اتاق خواب، برای داشتن فضایی با نور مناسب 

پنجره­‌ها یا به‌طورکلی فضای اتاق ما، با کمک پرده­‌ها زیباتر و شیک‌تر به نظر می‌رسد. انتخاب پرده با پارچه مناسب، باعث زیبایی دکوراسیون داخلی اتاق خواب می‌شود. در هنگام انتخاب پرده، شما نمی‌­توانید از یک نوع پارچه برای هر اتاق استفاده کنید. در واقع برای هر محیطی، پارچه مخصوصی وجود دارد. برای اتاق‌ها اغلب از پارچه‌های روشن و ظریف استفاده­ می‌شود. توصیه می‌کنیم از انتخاب پارچه پرده ضخیم برای اتاق­‌های کوچک اجتناب کنید. پرده­‌های ضخیم باعث کوچک‌تر به‌نظر رسیدن فضای اتاق می‌شوند؛ در چنین فضایی، قطعا احساس راحتی و آرامش نیز نخواهید داشت.

وسایل اتاق خواب خود را با کیفیتی فوق‌العاده از گروه تولیدی بلج خریداری کنید

در این مقاله چک لیستی از وسایل اتاق خواب را به شما عزیزان معرفی کردیم. شما می‌توانید با انتخاب صحیح وسایل، اتاقی متناسب با سلیقه خود چیدمان کرده و اوقات خوشی را در آن سپری کنید. در‌صورتی‌که قصد خرید وسایل اتاق، نظیر سرویس چوب و کالای خواب را دارید، پیشنهاد ما به شما خرید از فروشگاه بلج است. 

گروه تولیدی بلج با بیش از سی سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و تولید انواع سرویس خواب، میز و کنسول، کمد، دراور، شلف و صندلی، همواره در تلاش است تا محصولات و خدماتی با‌کیفیت به مشتریان عرضه کند. برای خرید آنلاین کالاهای موجود در این فروشگاه به سایت bolej.ir مراجعه کنید تا محصولات بیشتری از این گروه تولیدی را مشاهده کرده و سفارش دهید.

نظرات بینندگان