arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۶۴۵۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۸ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲

دعوت امارات از بشار اسد برای شرکت در کنفرانس تغییرات اقلیمی

در ادامه بهبود مناسبات جهان عرب با حکومت سوریه، مقام‌های امارات متحده عربی از بشار اسد برای شرکت در کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد «سی‌اُ‌پی ۲۸» دعوت کردند. این نشست بین‌المللی قرار است اواخر سال جاری میلادی به میزبانی امارات برگزار شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در ادامه بهبود مناسبات جهان عرب با حکومت سوریه، مقام‌های امارات متحده عربی از بشار اسد برای شرکت در کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد «سی‌اُ‌پی ۲۸» دعوت کردند.

این نشست بین‌المللی قرار است اواخر سال جاری میلادی به میزبانی امارات برگزار شود.

اجلاس پیشین تغییرات اقلیمی سال گذشته در شرم‌الشیخ مصر برگزار شده بود.

به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه، سانا، شیخ محمد بن زاید آل نهیان، حاکم امارات متحده عربی، از بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، برای حضور در این کنفرانس بین‌المللی دعوت کرده است.

به گزارش رویترز، سخنگوی نشست تغییرات اقلیمی در بیانیه‌ای مشارکت فراگیر را تنها راهکار دستیابی به اهداف تحول‌ساز اعلام کرده است.

اقدام مزبور در راستای بازگرداندن سوریه به جمع کشورهای عرب پس از بیش از یک دهه طردشدن این کشور انجام می‌شود.

در پی سرکوب خونین اعتراضات در سال ۲۰۱۱ به وسیله حکومت سوریه که منجر به بروز جنگ داخلی در این کشور شد کشورهای عرب منطقه به نشانه اعتراض بشار اسد را از خود طرد کردند.

اما با پیشقدم‌شدن عربستان سعودی برای ترمیم مناسبات با ایران و سوریه، سران اتحادیه کشورهای عرب هم با تجدید عضویت سوریه در این اتحادیه موافقت کرد.

هرچند آمریکا با ابراز بدبینی در این باره معتقد است بشار اسد استحقاق عضویت دوباره در اتحادیه کشورهای عرب را دارا نیست.

نظرات بینندگان