arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۰۵ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۱

آیت الله مکارم: آسیب های اجتماعی به سپاه و بسیج ورود پیدا نکند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله مکارم شیرازی گفت: با توجه به آسیب‌های اجتماعی که در جامعه گریبانگیر جوانان و نوجوانان شده، باید مراقب باشید که این آسیب‌ها به سپاه و بسیج ورود پیدا نکند.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم با بیان اینکه جوانان و نوجوانان امروز این جامعه جنگ تحمیلی را درک نکرده‌اند، ابراز داشت: نسل جوان باید رشادت‌ها و شب‌های حمله و آن شور و اشتیاق‌ها و مناجات‌ها و دعاها را با بهره‌گیری شما از هنر و فیلم درک کند.


وی افزود: باید آن حال و هوای جنگ تحمیلی به آنها نشان داده شود، تا آنان نیز حتی به مقدار کم با آن حال و هوا آشنا شده و تجربه‌هایی که حاضران در آن صحنه‌ها دریافت کرده‌اند در حد پایین‌تری داشته باشند.


آیت الله مکارم شیرازی در پایان با بیان اینکه با توجه به آسیب‌های اجتماعی که در جامعه گریبانگیر جوانان و نوجوانان شده، باید مراقب باشید که این آسیب‌ها به سپاه و بسیج ورود پیدا نکند،عنوان کرد: با توجه به بمباران تبلیغات دشمن علیه نظام و سپاه، باید فرماندهان، مدیران و پاسداران در حفظ آبروی سپاه و بسیج، مراقبت ویژه داشته باشند.

آموزش های مذهبی در سپاه تقویت شود

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود از تعامل روز افزون فرماندهان سپاه با مراجع ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: سپاه امتیازش نسبت به سایر قوای نظامی در سراسر جهان به این است که به عنوان یک گروه مذهبی پیش از آن که نظامی باشد، مطرح بوده و است، بنابر این باید به همان اندازه که به مسائل نظامی توجه دارد به همان اندازه نیز به مسائل مذهبی نیز توجه داشته باشد.

وی ادامه داد: سپاه به همان اندازه که روی آموزش نظامی تاکید دارد، باید به همان اندازه هم روی آموزش مذهبی تاکید داشته باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بر تقویت برنامه‌های سپاه برای پاسداران تاکید و تصریح کرد: برنامه‌هایی که در سپاه اجرا می ‌شود، باید قوی باشد و برای آنکه عادی نشود و تاثیر خود را از دست ندهد، باید متنوع برگزار شود که دعوت از سخنران‌های مختلف برگزاری مسابقات و از این نوع برنامه‌ها به تنوع برگزاری مراسم کمک می‌کند.

این مرجع تقلید آموزش‌های مذهبی ضعیف را موجب تضعیف و آسیب‌پذیری سپاه دانست و خاطرنشان کرد: باید گروهی در سپاه باشند که به ارائه طرح‌های متنوع و ابتکاری اقدام کنند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه تنوع را باید از قرآن کریم آموخت، گفت: هر سوره‌ای یک شکل خاصی دارد، شکل آیات متفاوت است، در بعضی از سوره‌ها تکرار دارد و بعضی از سوره‌ها نه، کسانی که با ادبیات عرب آشنایی دارند می‌دانند که در 114 سوره قرآن کریم، 114 نوع ادبیات به‌کار رفته است و به همین دلیل جاذبه بسیاری دارد و هرچه انسان می ‌خواند کهنه نمی‌شود.
نظرات بینندگان