arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۷۴۴۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۷ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۲

گفت‌وگو با مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت تبلیغات محیطی کشور؛ بررسی راهبردها و نگرش‌های جدید در صنعت تبلیغات محیطی

خدمات آرمانی تنها محدود به فروش رسانه محیطی نیست بلکه ما پکیج کاملی از هر آنچه که برندها برای تبلیغات نیاز دارند به آن‌ها ارائه می‌کنیم. امروز خدمات آرمانی شامل برنامه‌ریزی و تامین رسانه، طراحی و تولید محتوای رسانه و خدمات مانیتورینگ است. در کنار خدمات فوق، محصولی جدید و دانش‌بنیان بر مبنای هوش مصنوعی و تحلیل کلان‌داده با نام «آگِرمپ» ارائه کرده‌ایم که تحول بزرگی در امر برنامه‌ریزی و مانیتورینگ رسانه محیطی محسوب می‌شود. با استفاده از این محصول به مشتریان‌ خود کمک می‌کنیم تا بودجه تبلیغاتی خود را بهینه و منطبق بر اهداف کمپین هزینه کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

احتمالا تاکنون تبلیغات محیطی جذاب و خلاقانه بسیار زیادی از برندهای بزرگ را دیده باشید. اکران این تبلیغات گسترده و پر زرق‌وبرق اغلب در شرایطی انجام می‌شود که استارتاپ‌ها به‌دلیل نداشتن بودجه کافی برای بازاریابی و تبلیغات خود، به مرز نابودی می‌رسند.

در ایران، شرکت دانش‌بنیان شبکه ارتباطات آرمانی با دغدغه رشد استارتاپ‌ها در کنار برندهای مطرح، کمپینی به‌نام «ایستگاهمونو بگیر» را راه‌اندازی کرده که در آن، فرصت ویژه‌ای برای خرید استیشن بوردهای ایستگاه‌های اتوبوس توسط شرکت‌های بزرگ و کوچک فراهم شده است.

گفت‌وگو با مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت تبلیغات محیطی کشور؛ بررسی راهبردها و نگرش‌های جدید در صنعت تبلیغات محیطی

در همین راستا، با مدیرعامل آرمانی مصاحبه‌ای را ترتیب دادیم تا با جزئیات این کمپین و استیشن بوردهای تبلیغاتی بیشتر آشنا شویم.

لطفا خودتان را معرفی کنید و کمی درباره تاریخچه شرکت آرمانی توضیح دهید.

بنده ابراهیم بهرامی، مدیرعامل شرکت شبکه ارتباطات آرمانی هستم که نزدیک به ۱۶ سال سابقه فعالیت در صنعت تبلیغات دارم. آرمانی، از سال ۱۳۹۱ که تاسیس شد تا امروز، با چالش‌های زیادی مواجه بوده است که خداراشکر هیچ‌کدام مانع پیشرفت ما نبوده‌اند.

رشد و پیشرفت آرمانی در طی سال‌های اخیر چگونه بوده است؟

آرمانی با رویکرد توسعه‌محور فعالیت خود را شروع کرده و به‌دنبال دستیابی به جایگاه بزرگترین رسانه‌دار محیطی در سطح کشور و همچنین گسترش حوزه فعالیت‌ها در کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس بوده است. به‌منظور گسترش دامنه خدمات و تنوع‌بخشی به رسانه‌های محیطی تحت مالکیت خود، طرح تجهیز و نوسازی ایستگاه‌های اتوبوس شهر تهران را کلید زدیم و این ایستگاه‌ها را به تابلو‌های تبلیغاتی یا همان استیشن‌بورد تجهیز کردیم که به نوبه خود اقدامی نو و خلاقانه در صنعت تبلیغات محیطی ایران به شمار می‌رود.

درباره محصولات و خدمات آرمانی توضیح بفرمایید؟

خدمات آرمانی تنها محدود به فروش رسانه محیطی نیست بلکه ما پکیج کاملی از هر آنچه که برندها برای تبلیغات نیاز دارند به آن‌ها ارائه می‌کنیم. امروز خدمات آرمانی شامل برنامه‌ریزی و تامین رسانه، طراحی و تولید محتوای رسانه و خدمات مانیتورینگ است. در کنار خدمات فوق، محصولی جدید و دانش‌بنیان بر مبنای هوش مصنوعی و تحلیل کلان‌داده با نام «آگِرمپ» ارائه کرده‌ایم که تحول بزرگی در امر برنامه‌ریزی و مانیتورینگ رسانه محیطی محسوب می‌شود. با استفاده از این محصول به مشتریان‌ خود کمک می‌کنیم تا بودجه تبلیغاتی خود را بهینه و منطبق بر اهداف کمپین هزینه کنند.

 ایده ساخت رسانه نوظهور استیشن بورد از کجا آمد و امکانات آن چیست؟

ما در آرمانی با انجام تحقیقات بازار گسترده، متوجه یک خلأ بزرگ در زمینه تبلیغات شهری در ایران شدیم. با توجه به پتانسیل تبلیغات ایستگاه اتوبوس، اثربخشی بالای این رسانه و همچنین نقش مهم این روش تبلیغاتی در چشم‌انداز شهری، تصمیم گرفتیم از این فرصت ارزشمند استفاده و برای اولین بار در ایران این رسانه را با نام استیشن‌بورد معرفی کنیم.

اکنون با افتخار بزرگترین شبکه تبلیغات محیطی شهر تهران در اختیار شرکت آرمانی است.

درباره کمپین اخیرتان به‌نام «ایستگاهمونو بگیر»، کمی برای ما توضیح دهید. شکل‌گیری این ایده از کجا و با چه هدفی بود؟

با توجه به اینکه استیشن‌بورد رسانه نوظهوری در ایران به شمار می‌رود، لازم بود به‌منظور ایجاد آگاهی نسبت به این رسانه و تبیین پتانسیل‌ها و ویژگی‌های آن برای برندهای مطرح، استارتاپ‌ها و حتی مخاطبان عام، یک کمپین بزرگ تبلیغات محیطی با استفاده از همین رسانه طراحی و اجرا شود. به همین منظور از شعاری جالب و مصطلح برای این کمپین استفاده کردیم تا توجه مخاطبان را جلب کنیم. به‌طور خلاصه، هدف اصلی این کمپین افزایش آگاهی و معرفی استیشن‌بورد و پیشبرد فروش این رسانه بوده است.

مزایای شرکت  در این کمپین چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

گفت‌وگو با مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت تبلیغات محیطی کشور؛ بررسی راهبردها و نگرش‌های جدید در صنعت تبلیغات محیطی

این کمپین در کنار هدف اصلی که در واقع معرفی استیشن‌بورد است، با استفاده از کلیدواژه‌هایی مثل «همه‌جای شهر»، «قسطی»،«تا هر وقت» و «به قیمت» به دنبال ارائه پیشنهادات ارزشمند به صاحبان کسب‌وکارها است تا انجام تبلیغات در سطح شهر را برایشان تسهیل کند. از آنجا که مالکیت انحصاری تبلیغات ایستگاه‌های اتوبوس در اختیار آرمانی قرار دارد، برند‌ها تا هر زمان که بخواهند می‌توانند از استیشن‌بوردها برای نمایش تبلیغات خود استفاده کنند.

چگونه ایستگاه‌های اتوبوس مناسب هر کسب‌وکاری را تعیین و انتخاب می‌کنید؟

تیم برنامه‌ریزی رسانه آرمانی با توجه به فاکتورهایی از جمله: حوزه جغرافیایی فعالیت برندها، شاخص‌های رفتار سفر مخاطبان و همچنین نقاط استراتژیک کسب‌وکارها برای مواجه با بیشترین تعداد مخاطبان هدف، مناسب‌ترین استیشن‌بوردها را به مشتریان پیشنهاد می‌دهد. هرچند که با توجه پراکندگی ایستگاه‌های اتوبوس در سطح شهر، قدرت انتخاب برای کسب‌وکارها بالا است و آن‌ها می‌توانند هر رسانه‌ای را در هر نقطه‌ای که می‌خواهند، انتخاب کنند.

چگونه کسب‌وکارها می‌توانند اطمینان حاصل کنند که تبلیغات‌شان در ایستگاه اتوبوس به درستی نصب شده و توسط مخاطبان هدف دیده می‌شود؟

فرایند ساخت سازه‌های استیشن‌بورد توسط متخصصین و با در نظر گرفتن معیارهایی مثل فاصله از مسیر، ابعاد سازه، زاویه سازه با مسیر، ارتفاع سازه و همچنین میزان ترافیک عبوری از مقابل هر سازه انجام می‌گیرد. فرایند نصب تابلو‌های آرمانی نیز بر اساس روشی کاملا منحصر‌به‌فرد انجام می‌شود تا طرح‌های تبلیغاتی  به بهترین و سریع‌ترین شکل ممکن نصب شوند. از طرفی در فرایند چاپ از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های چاپ و بهترین متریال و رنگ موجود در بازار استفاده می‌شود. علاوه‌بر این موارد، پس از اکران تبلیغات، سلامت و کیفیت رسانه‌ها به‌طور مستمر توسط تیم مانیتورینگ آرمانی پایش می‌شود تا در صورت وجود مشکلات، نسبت به رفع آن اقدام شود. در نهایت تیم مانیتورینگ رسانه گزارشات دوره‌ای از وضعیت کمپین و اکران رسانه را با ثبت تصاویر سازه‌ها در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهند.

چگونه می‌توان تاثیر تبلیغات در ایستگاه‌های اتوبوس را اندازه‌گیری کرد؟

تیم برنامه‌ریزی رسانه آرمانی با استفاده از اطلاعات ترافیکی و داده‌های به‌دست آمده از تحقیقات میدانی و همچنین به‌کمک سامانه هوشمند «آگِرمپ»، شاخص‌های اثربخشی رسانه را محاسبه می‌کند. شاخص‌هایی مانند میزان تردد از برابر هر رسانه، فرصت دید هر رسانه، تعداد بازدید هر رسانه و همچنین هزینه به ازای هر هزار بازدید  با دقت بالایی محاسبه می‌شود و در اختیار برندها قرار می‌گیرد.

تبلیغات در ایستگاه‌های اتوبوس، چه مزایایی برای کسب‌وکارها دارد؟

ایستگاه‌های اتوبوس، به‌دلیل قرارگیری در مناطق با حجم بالای سفرهای شهری، فرصت مناسبی برای انتقال پیام تبلیغاتی به طیف گسترده‌ای از مخاطبان است. قیمت پایین‌تر نسبت به بیلبوردها و همچنین شرایط ویژه‌ای که آرمانی برای پرداخت هزینه رسانه در نظر گرفته است، از دیگر مزیت‌های این نوع از تبلیغات محسوب می‌شود که نسبت به سایر رسانه‎‌ها، بازدهی سرمایه بیشتری را برای برندها فراهم می‌کند.

در پایان و به‌عنوان سوال پایانی، بفرمایید که چه استراتژی‌هایی برای رشد و پیشرفت آرمانی مدنظر دارید؟

ما همواره سعی کرده‌ایم با توسعه رسانه‌های محیطی از منظر نوع و تعداد رسانه، طیف گسترده‌ای از پیشنهادات رسانه‌ای را به برند‌های مطرح و استارت‌آپ‌ها ارائه دهیم تا بتوانیم در رشد و توسعه بازار تبلیغات محیطی در ایران سهم بزرگی داشته باشیم. در این راستا با کمک تیم تحقیقات بازار آرمانی و با بررسی آخرین ترندهای دنیا در زمینه تبلیغات محیطی، همواره به دنبال ارائه راه‌کارهای توسعه رسانه‌ نه‌تنها در ایران بلکه در مقیاس بین‌المللی بوده‌ایم. همچنین مفتخریم که تنها عضو ایرانی فعال در انجمن بین‌المللی تبلیغات محیطی (OAAA) هستیم و با نگرش توسعه‌محور در فرایند‌ها و خدمات، به دنبال معرفی آرمانی در نمایشگاه‌ها و همایش‌های بین‌المللی و توسعه همکاری در قالب اخذ نمایندگی و همچنین همکاری با آژانس‌های معتبر بین‌الملل هستیم.

همان‌طور که مطالعه کردید، نوآوری‌های مهمی مانند استفاده از ایستگاه‌های اتوبوس در تبلیغات محیطی، به نفع تمام کسب‌وکارها است؛ تفاوتی ندارد که یک استارتاپ هستید یا یک برند مطرح و بزرگ!

 

نظرات بینندگان