arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۹۳۶۵
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۹ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲

 نماینده مجلس: افزوده شدن «شنبه» به تعطیلات، آسیب‌پذیری اقتصادی کمتری دارد

محمد وحیدی، نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی گفت: افزایش تعطیلات آخر هفته مفید است، اما بهتر است روزهای تعطیل جمعه و شنبه باشد، چراکه مراودات اقتصادی با سایر کشورها روان‌تر انجام خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی گفت: افزایش تعطیلات آخر هفته مفید است، اما بهتر است روزهای تعطیل جمعه و شنبه باشد، چراکه مراودات اقتصادی با سایر کشورها روان‌تر انجام خواهد شد.

محمد وحیدی، نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایده دولت برای افزایش تعطیلات آخر هفته نیازمند بازبینی و اصلاح از سوی مجلس است، اظهار کرد: هماهنگی با الگوی جهانی در حوزه اقتصاد، عادلانه شدن تعطیلات برای کارمندان دولت و کارکنان بخش خصوصی و صرفه جویی انرژی، سه ضرورت مهم در بحث سامان‌دهی تعطیلات است که باید توسط مجلس در لایحه دولت اعمال شود.

وی با بیان اینکه با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در عمل ۴ روز با کل دنیا از لحاظ تجاری قطع ارتباط هستیم، گفت: افزایش تعطیلات آخر هفته مفید است، اما بهتر است روزهای تعطیل جمعه و شنبه باشد، چراکه آسیب سیستم‌های بانکی، پولی و مالی کمتر می‌شود و مراودات اقتصادی با سایر کشورها روان‌تر انجام خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه متوسط سالانه تعطیلات کشورهای دنیا ۱۱۰ روز است و ایران با ۷۹ روز تعطیلات رسمی، جزء کشورهای با کمترین میزان تعطیلات سالانه است، خاطرنشان کرد: براساس مطالعات مرکز پژوهش‌ها و بررسی تجربیات سایر کشورها، افزایش تعطیلات منجر به افزایش بهره‌وری و کارآیی کارکنان می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با در نظر گرفتن ملاحظات اجتماعی، تاثیر مثبت در تربیت فرزندان از طریق بهبود سبک زندگی و حضور بیشتر والدین در کنار خانواده، قابل انتظار است. 

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی ضمن اشاره به اثرات مثبت زیست محیطی این لایحه، تاکید کرد: صرفه‌جویی که در اثر افزایش تعطیلات آخر هفته ایجاد می‌شود، از جمله در مصرف سوخت و برق، قابل توجه است. البته ذکر این نکته ضروری است که لایحه دولت فقط مختص نیروهای دولتی بوده و شامل بخش خصوصی نمی‌شود؛ در حالی‌که ملاک قانون‌گذاری در این حوزه باید عام و فراگیر باشد.

نظرات بینندگان