arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۶ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۱

افروغ: چراغ سبز ناطق‌نوری به دلسردشدگان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عماد افروغ در روزنامه آرمان نوشت: اگر اظهارنظرهای صورت‌گرفته درمورد ورود حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری به عرصه سیاسی کشور پس از مدت‌ها سکوت، صحت داشته باشد، امری نکوست که باید آن را به فال نیک گرفت و از آن استقبال کرد.

سؤال اصلی این است که اگر اینگونه افراد با توجه به سابقه‌های فعالیتی، کارنامه اجرایی و مسئولیت‌های مختلفی که در نظام جمهوری اسلامی ایران داشته‌اند، اتخاذ موضع نکنند، پس دیگر چه کسی می‌تواند در برابر جفاها یا تهمت‌هایی که نسبت به خودش یا اطرافیانش روا می‌شود، اعلام نظر کند؟ جای خوشحالی دارد که ناطق‌نوری سر موضع قاطع خویش دربرابر بی‌احترامی‌ها ایستاده و از مواضع خود نسبت به رفتارهای غیراخلاقی برخی افراد شناخته‌شده کوتاه نیامد.

قرار نیست که برخی با بهانه‌هایی واهی بتوانند دست به توهین و تخریب دیگران بزنند و افراد مورد ظلم واقع‌شده، با دستاویزهایی همچون مصلحت، از ابراز گلایه و انتقاد بازداشته شوند. باید در برابر بی‌اخلاقی‌ها ایستاد و سکوت را به کناری نهاد؛ چراکه با سرپوشانی اهانت نسبت به افراد، کار به جایی می‌رسد که عده‌ای اقدام به رفتار بی‌اخلاقی می‌کنند و هم روی به تخریب دیگران نسبت به انتقاد می‌آورند تا شرایطی پیش نیاید که براساس آن، ‌مجبور به عذرخواهی و یا عدول از مواضع خلاف اخلاقشان شوند.

 

سکوت در این قبیل مسائل، هیچگاه ممدوح نیست و بسا که بسیار مذموم است و تنها در مواردی خاص و آن هم مقاطعی کوتاه قابل پذیرش است؛ زیرا می‌تواند آثاری مخرب را به بار بیاورد. حضور فعال ناطق‌نوری نسبت به گذشته، مبارک است و امید آن می‌رود که این احساس وظیفه تداوم یابد. نباید فراموش کرد که حضور فعال و در صحنه تمامی رجال سیاسی و با سابقه کشورمان در ساختارهای سیاسی، چراغ سبزی برای کسانی است که تا حدودی با دلسردی از برخی ناملایمات مواجه شده‌اند؛ زیرا این افراد ازجمله کسانی هستند که علاوه بر سابقه مشخصشان، مردم از آنها خاطره روشنی نیز در ذهن دارند.

 

رفتارها و حضورهای فعال‌تر این چهره سیاسی را از دو جنبه شخصی و سیاسی می‌توان مورد توجه قرار داد. اگر اظهارنظرهای اخیر وی از منظر شخصی باشد، ستودنی است،‌ به این دلیل که با این رفتار نشان داده است افراد به سبب شخصیت و جایگاهی که دارند، نباید مورد هر هجمه و هجوم قرار گیرند و توهین‌کنندگان از تعقیب و پیگرد و نهایتا عذرخواهی مصون و بدور از توجه افکار عمومی قرار گیرند.

از بعد دیگر نیز، درصورتی که حرکت‌های اخیر این چهره شاخص از جنبه سیاسی و به‌منظور زمینه‌سازی فعالیت‌های سیاسی و حتی انتخاباتی انجام‌شده باشد، بسیار مثبت و قابل توجه است، زیرا با ورود اینگونه افراد است که رقابت معنایی جدی‌تر می‌یابد و امید آن خواهد رفت که دیگر فرد یا افراد صرفا بر پایه هجمه و توهین پیروزی خود را تضمین نکنند.

نظرات بینندگان