arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۴۷۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۶ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۱

قيمت این خودروي چيني هم از 33 ميليون تومان گذشت!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قيمت خودروي چيني گريت وال ۳۰ كه توسط شركت خودروسازي كرمان خودرو مونتاژ و توليد مي‌شود در بازار آشفته خودروهاي ساخت داخل از ۳۳ ميليون تومان هم عبور كرد!

به گزارش بهارنيوز، كرمان خودرو پس از اينكه به دليل تحريم‌هاي وضع شده توسط كمپاني هيوندايي كره خط توليد خودروهاي با كيفيت آوانته و ورنا را بطور كامل قطع كرد به طور كامل توليدات خود را به خودروهاي چيني اختصاص داد! ظاهرا موج چینی همه جا را فرا گرفته و بازارهای خودرو نیز از این یورش در امان نمانده اند. گرچه هنوز بیشتر تولیدات خودروسازان چینی، کپی نامفهومی از خودروهای مشهور دنیاست.

كرمان خودرو كه قبلا خودروي چيني ليفان در دو مدل ۵۲۰ و ۶۲۰ را مونتاژ و توليد مي‌كرد از دو ماه پيش خط توليد يك خودروي چيني جديد با نام « گريت وال ۳۰ C » را با قدرت موتور ۱۵۰۰ سي سي (در حدود قدرت پرايد و ۲۰۶)! آغاز كرد.

مدير عامل كرمان حودرو ۳ ماه پيش در مصاحبه اي مطبوعاتي ضمن اعلام قطع توليد هيوندا آوانته، خبر از جايگزيني يك خودروي چيني داده بود و قيمت آنرا حدود ۲۵ ميليون تومان پيش بيني كرده بود.
محمد جعفر مجذوبی سخنگوی گروه صنعتی کرمان خودرو، هم اظهار داشته بود: از سال گذشته و با تغییر رویکرد شرکت هیوندایی در تولید خودرو در ایران، شرکت خودروسازان راین به عنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه گروه صنعتی کرمان خودرو به دنبال جایگزین‌های مناسبی برای دو محصول آوانته و ورنا متعلق به شرکت هیوندایی بود و درنهایت ۳ محصول با نام های "سی ۳۰" ،" سی ۱۰" و "هاوال" متعلق به شرکت "گریت وال" یا دیوار چین که یکی از ۱۰ شرکت برتر چین است با عقد قرارداد برای عرضه در کشور انتخاب شدند.
اين در حاليست كه هم اينك اين شركت خودروي مذكور را حدود ۳۳ ميليون تومان به متقاضيان عرضه مي كند و دليل آن را نيز افزايش ترخ ارز اعلام داشته است!

مشخصات اين خودرو

شرکت گریت وال یکی از بزرگترین شرکتهای چینی تولید کننده خودرو است که از سال ۱۹۷۶ به ساخت خودرو مشغول است. این شرکت در سال ۲۰۱۰ بزرگترین تولید کننده خودروهای شاسی بلند SUV در چین بود اما با وجود تخصص بیشتر در تولیدات SUV سایر کلاسهای خودرو نیز در سبد تولیدات این شرکت قرار دارند. از جمله ولیکس C۳۰ که یک سدان کوچک فامیلی است. این خودرو با موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری مجهز به تکنولوژی VVT که زمانبندی هوشمند سوپاپ است و توان ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر را تولید می کند، به بازار ارائه می شود.

حجم موتور(سي سي) ۱۴۹۷
قدرت موتور(اسب بخار/دور در دقيقه) ۱۰۴
نسبت تراكم ۱۰.۵/۱
حداكثرگشتاور(نيوتن متر/دور در دقيقه) ۴۰
تجهيزات:
کولر، چراغ مه شکن جلو و عقب، سيستم رادیو پخش CD/MP۳ ، چراغ ترمز سوم، آيينه جانبي برقي و همرنگ بدنه، مجهز به شيشه بالابر جلو و عقب برقي، ایربگ جلو (راننده و سرنشین)، سنسور دنده عقب، قابليت تنظيم ۶ طرفه صندليهاي جلو، كمربندهاي جلو سه نقطه اي پيش كشنده و عقب سه نقطه اي، قابليت تنظيم ارتفاع چراغهاي جلو، صندلي عقب مجهز به ابزار صندلي كودك، سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر)

ترمزها ABS+EBD
جلودیسکی دوجداره خنك شونده، عقب ديسكي
گيربكس:۵ دنده معمولی و CVT با قابليت تنظيم دنده به صورت دستي
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
1
24
اگر با این حجم موتور 104 اسب بتونه تولید کنه خوبه! البته چینی ها متخصص دروغ و دغل هستند و محصولاتشون هم عمر بسیار کوتاهی داره تاسف برانگیزه برای کشوری مثل ایران...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
0
21
خیلی بلحاله فرمان ترمز چراغ هم داره عجب تکنولوژی داره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
0
33
مبارکتون باشه!
تحریمها هم که کاغذ پاره اند!
آشغال بدید به خورد مردم بعد منتظر حق الناس هم باشید!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
0
19
خدایاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا کمک کن لطفا
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
0
19
بالای پنج میلیون به ما ارتباطی نداره!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
0
16
خدا پدر پراید و سمند رو بیامرزه / اینم واسه خالی کردن جیب مردم تولید میشه
نظرات بینندگان