arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۳۴۷
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۵ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۱

گوگل فیلم موهن را فیلتر کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گوگل فیلم توهین آمیز علیه پیامبر اسلام را در کشورهای مصر و لیبی، فیلتر کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز ، سایت یوتیوپ که در مالکیت شرکت گوگل قرار دارد اعلام کرد  فیلم توهین آمیز علیه پیامبر اسلام را از این سایت حذف نمی کند اما مانع از دسترسی به این فیلم در دو کشور مصر و لیبی می شود.

انتشار بخشی از فیلم توهین آمیز علیه پیامبر اسلام در وب سایت یوتیوپ، موجی از اعتراضات را در دو کشور مصر و لیبی به دنبال داشت. معترضین در مقابل سفارتخانه و کنسولگری آمریکا در قاهره و بنغازی دست به تجمع زده اند.

اعتراضات در بنغازی به خشونت و حمله مسلحانه به کنسولگری آمریکا کشیده شد که به دنبال این اتفاقات، چهار دیپلمات آمریکا از جمله سفیر این کشور، کشته شدند.

در بیانیه گوگل آمده است: این فیلم که به صورت گسترده در اینترنت در دسترس قرار دارد با قوانین ما همخوانی دارد به همین دلیل در یوتیوپ باقی می ماند اما به دلیل شرایط سخت در لیبی و مصر ، به صورت موقت، دسترسی به این فیلم را در این دو کشور متوقف شده است. قلب های ما با خانواده های افرادی است که در حملات روز سه شنبه کشته شده اند.

در این بخش 13 دقیقه ای از فیلمی با عنوان " براءه المسلمین" (برائت مسلمانان) در وب سایت یوتیوپ منتشر شده است. گفته می شود این فیلم توسط فردی به نام سام باسیل، اسرائیلی مقیم شهر کالیفرنیا آمریکا ساخته شده است.

در افغانستان نیز به همین دلیل، وب سایت یوتیوپ فیلتر شد.
نظرات بینندگان