arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۸۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۰ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
ستاد انتخابات كشور:

انتخابات دور دوم تهران الكترونیكی خواهد بود

امیر شجاعان رئیس كمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات كشور با اعلام اینكه در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در تهران هم شاهد انتخابات تمام رایانه‌ای باشیم و از صندوق‌های الكترونیكی اخذ رأی استفاده خواهیم گفت: تجربه مردم در چهار حوزه انتخابیه از رأی‌دادن الكترونیكی بسیار مثبت بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رادیو گفتگو: امیر شجاعان رئیس كمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات كشور با اعلام اینكه در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در تهران هم شاهد انتخابات تمام رایانه‌ای باشیم و از صندوق‌های الكترونیكی اخذ رأی استفاده خواهیم گفت: تجربه مردم در چهار حوزه انتخابیه از رأی‌دادن الكترونیكی بسیار مثبت بوده است.
 
امیر شجاعان درباره وضعیت كاندیداها در دور دوم انتخابات مجلس توضیح داد و گفت: افرادی كه زیر ۲۰ درصد از آرای ماخوذه صحیح را كسب كرده باشند باید در دور دوم انتخابات شركت كنند. در تهران ۱۶ نفر به مرحله دوم رفته‌اند و با ۱۶ نفر بعدی رقابت می‌كنند و بنابراین در انتخابات دور دوم ۳۲ نفر با یكدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
 
وی با اشاره به اعلام وزیر كشور مبنی بر اینكه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار خواهد شد، اظهار كرد: البته این تاریخ هنوز قطعی نشده است و به طور مشخص یا ۳۱ فروردین یا ابتدای اردیبهشت دور دوم برگزار خواهد و زمان قطعی آن اعلام خواهد شد.
 
رئیس كمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات كشور در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با بیان اینكه همان مراحلی كه در دور اول انتخابات برگزار شد، در دور دوم هم انجام خواهد شد، گفت: در دور دوم فقط تعداد نامزدها كاهش پیدا می‌كند و همه چیز مشابه قبل خواهد بود. در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در تهران هم شاهد انتخابات تمام رایانه‌ای باشیم و از صندوق‌های الكترونیكی اخذ رأی استفاده خواهیم.
 
وی یادآور شد: در دور نخست، در چهار حوزه انتخابیه تجربه رأی‌گیری تمام مكانیزه داشتیم كه تجربه‌ای بسیار موفق بود و ان‌شاءالله برای دور دوم در تهران این كار را انجام خواهیم داد.
 
شجاعان از تجربه مردم برای برگزاری انتخابات به‌صورت الكترونیكی بیان كرد: مردم خیلی راحت توانستند با این تجهیزات ارتباط برقرار كنند و رأی خود را بدهند. دو تا ساعت بعد از زمان رأی‌گیری در حوزه‌های انتخابیه نتایج مشخص و اعلام شد. خدا را شكر می‌كنیم كه در برگزاری انتخابات تمام مكانیزه و الكترونیكی كاملاً موفق بودیم و علی‌رغم اینكه پیش‌بینی كرده بودیم اگر صندوق الكترونیكی خراب شد، بلافاصله تعویض كنیم، اما هیچ یك از صندوق‌های الكترونیكی دچار مشكل نشدند و انتخابات به‌سرعت و راحتی برگزار شد.
نظرات بینندگان