arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۱ - ۰۳ مهر ۱۳۹۱

نتانیاهو از بان‌کی‌مون عذرخواهی کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست وزیر رژیم صهیونیستی از دبیرکل سازمان ملل به دلیل افشاء جزئیات مکالمات تلفنی وی با خود درباره برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران عذرخواهی کرد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از روزنامه «جروزالم پست»، برخی منابع آگاه گفتند، پس از انتشار جزئیات مکالمه بان‌کی‌مون با نتانیاهو که در آن نخست وزیر اسرائیل کوشیده بود، وی را به عدم حضور در نشست جنبش عدم تعهد متقاعد کند، نتانیاهو به بان‌کی‌مون گفت، قصد شرمنده کردن او را نداشته چراکه بان‌کی‌مون را دوست اسرائیل قلمداد می‌کند.

در این مطلب آمده: اصطکاک میان بان‌کی‌مون با اسرائیل از 10 آگوست آغاز شد یعنی زمانی که نتانیاهو به دبیرکل سازمان ملل تلفن زد و کوشید او را برای عدم حضور در نشست جنبش عدم تعهد در تهران متقاعد کند. چند دقیقه بعد، دفتر نتانیاهو بیانیه‌ای صادر و جزئیات سخنان نتانیاهو را منتشر کرد. بیانیه دفتر نتانیاهو که بدون هماهنگی با دفتر بان‌کی‌مون منتشر شد، دبیرکل سازمان ملل را خشمگین و خجالت‌زده کرد.

طبق گفته یک مقام ارشد اسرائیلی، چند روز بعد، زمانی که نتانیاهو متوجه آسیبی شد که این عمل وارد کرده بود، پیش‌قدم شد و به بان‌کی‌مون تلفن کرد تا از او عذرخواهی کند.

نتانیاهو در این تماس تلفنی به بان‌کی‌مون گفت، هنوز مخالف سفر وی به تهران است، اما قصد تحقیر دبیرکل را نداشته چراکه او را دوست اسرائیل قلمداد می‌کند.
نظرات بینندگان