arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۸ - ۰۵ مهر ۱۳۹۱

کدام فیلم بیشترین فروش هفتگی را دارد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آژانس بین المللی انرژی اتمی، اطلاعات تازه ای پیرامون تعداد پرسنل چهار مرکز هسته ای ایران به موسسات آمریکایی داده است.

به گزارش انتخاب ه نقل از دیدبان، دو موسسه پژوهشی در آمریکا در گزارشی که به موضوع "تلفات احتمالی حمله به ایران" پرداخته با گرفتن اطلاعات تعداد پرسنل مراکز هسته ای ایران از آژانس انرژی اتمی سعی کرده اند تخمین و برآورد لازم را برای نهادهای نظامی و امنیتی آمریکا و اسرائیل فراهم آورند. این تحلیل در حالی منتشر شده است که احمدی نژاد روز گذشته در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد: «به اعتقاد من در این مورد که او (نتانیاهو) دارد بلوف می‌زند اجماع همگانی وجود دارد.»

نکته جالب توجه آنکه گزارش "تلفات احتمالی حمله به ایران" به صورت مشترک از سوی دو نهاد آمریکایی ( دانشگاه یوتا و موسسه امید ) و به قلم یک ایرانی آمریکایی آماده شده است. در بخش هایی از این گزارش به موضوع همکاری اطلاعاتی آژانس اتمی با این دو نهاد پرداخته می شود. از آنجا که در تهیه این گزارش و تخمین زدن تعداد قربانیان احتمالی، دسترسی به تعداد پرسنل چهار مرکز هسته ای ایران شامل تاسيسات هسته ای اصفهان، نطنز، مجتمع آب سنگين اراک و نيروگاه بوشهر الزامی بوده است، آژانس انرژی اتمی این اطلاعات را در اختیار نهادهای تهیه کننده گزارش قرار داده است.



خسرو سمنانی نویسنده گزارش در پاسخ به سوال سایت رادیو فردا که پرسیده روش شما در تهیه گزارش چه بوده و از چه منابعی استفاده کردید به این سایت آمریکایی گفته است: ما به اطلاعاتی از آژانس بين المللی هسته ای دسترسی داشتيم و به هر حال آنجا مرجعی بود که ما اطلاعات را از آن می گرفتيم. {اطلاعات کلیه افراد شامل} دانشمندان، کارشناسان، کارگران، کارمندان و ماموران امنيتی که آنجا حضور دارند.

به هر حال همانگونه که مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران بارها تأکید داشته اند، آژانس انرژی اتمی نه تنها در نگهداری و حفاظت از اطلاعات محرمانه فعالیت هسته ای کشورمان هیچ کوششی نمی کند بلکه حتی شائبه جدی وجود دارد که جاسوسان اسرائیلی و آمریکایی در میان بازرسان آژانس نفوذ کرده باشند.
نظرات بینندگان