arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۱۸۱
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۹ - ۰۸ مهر ۱۳۹۱
احمدی مقدم خبر داد؛

کاهش چشمگیر جرائم و افزایش احساس امنیت در سال 91

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به افزایش احساس امنیت در کشور گفت: جرایم تروریستی، امنیتی و خشن در سال 91 کاهش چشمگیری یافته است.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح شنبه در مراسم صبحگاه مشترک نیروی انتظامی با اشاره به ارائه خدمات مضاعف به مردم در هفته نیروی انتظامی، اظهار داشت: دراین هفته خدمات مضاعفی به مردم ارائه می شود ضمن اینکه گزارش سالیانه به مردم وافکار عمومی ارائه شده و از ظرفیتهایی که با شعار امسال بوجود می آید، استفاه کنیم.

وی ادامه داد: شعار هر سال با توجه به اهداف همان سال در نیروی انتظامی انتخاب می شود. شعار یک نماد و چراغ راهی برای حرکت خستگی ناپذیر نیروهای پلیس است و صرفا یک کلمه عادی و موضوع تزیینی نیست. تمام سازمان هم باید به سمت شعار امسال که "سرمایه اجتماعی اساس اقتدار ما " است حرکت کنند. نیروی انتظامی از یک دهه قبل با راه اندازی معاونت اجتماعی در مسیر مردمی شدن گام برداشت. دکترین نیروی انتظامی مشخص می کند که اساس اقتدار ما باید در تعامل با مردم متبلور باشد.

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه سرمایه های مادی، انسانی و اجتماعی هر سازمانی مهمترین اضلاع پیشرفت آن هستند، تاکید کرد: سرمایه اجتماعی به عنوان نتیجه و شاخص عملکرد نیروی انتظامی است اما سرمایه اصلی ما، نیروی انسانی و ماموران ایثارگرهستند که می توانند ظرفیت تعامل با سرمایه اجتماعی را بوجود آورند.

احمدی مقدم با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی تسهیل گر ماموریت های نیروی انتظامی است، افزود: فعالیت نیروی انتظامی بدون جامعه مفهومی ندارد. باید قادر باشیم با مردم در ارتباط بوده و مطالبات آنها را به دقت درک کنیم. برداشت غلط نیز نباید درخصوص ماموران صورت گیرد و  افراد فکر کنند که مامور با اقتدار به معنی فردی خشن با صورتی عبوس است چراکه این موضوع با راهکارهای ما منافات دارد. اگر همراهی، مشارکت اجتماعی و مقبولیت از سوی مردم و جامعه نداشته باشد، اقتدار ما ظاهری و سست بنیان است. تفاوت ما با دیگر کشورها این است که ما با مردم و آنها پشتوانه ما هستند.

وی ادامه داد: باید مطالبات را به درستی درک کنیم و مردم نیز خود را آزاد ببینند تا پیشنهادات، انتقادات و شکایات خود را حتی اگر صحیح نیست، مطرح کنند. آنها باید احساس کنند که گوش شنوایی وجود دارد وبه درخواست های  آنها جواب می دهد.ماموران نیروی انتظامی نباید خود را بر مردم بدانند  گام برداشتن در مسیر چشم انداز 1404 نشان می دهد که پلیس ما باید الگوساز و الهام بخش سایر پلیس های مسلمان باشد. برای رسیدن به پلیس شایسته نظام اسلامی گام های بلندی را برداشتیم. البته مردم می دانند و ما هم می پذیریم که نقص هایی داریم اما در مسیر اصلاح حرکت می کنیم و اراده جبران اشتباهات را داریم. هیچ نقطه ای به عنوان محدودیت برای ما وجود ندارد. برای کسب اعتماد مردم باید از مسیر کارآمدی حرکت کنیم

به گفته فرمانده امروز از مرکز پایتخت تا جدار مرز احساس امنیت وجود دارد و مرزهای ما که در مجاورت کشورهای اشغالگر و تروریست ها است مردم در نقطه صفر مرزی با آرامش زندگی می کنند در سال 91 کمترین حادثه تروریستی و امنیتی را داشتیم در حالی که اگر قدری از ناامنی کشورهای همسایه به مرزهای ما سرازیر شود با مشکل روبرو می شویم.

وی از کاهش جرایم تروریستی، امنیتی و خشن در سال 91 خبر داد و افزود: وقوع جرایم خشن و تروریستی به سرعت در حال کاهش است و افزایش احساس امنیت در همه استانها در حال افزایش است این در حالی است که در برخی مناطق که تا چندی قبل ناامن بود افزایش احساس امنیت بسیار بالاتر است.

احمدی مقدم با اشاره بر اینکه تسلط بر مرزها به 95 درصد رسیده است افزود: دیگر هیچ ناامنی و قاچاق از مرزهای خاکی را شاهد نیستیم و خودرویی نمی تواند از مرزهای خشکی کشور به صورت غیر قانونی تردد کند. امروز دشمنان ناامنی ها را از مرزهای خاکی به سمت دریا کشانده اند که با تقویت دریابانی از بروز این مشکل جلوگیری می کنیم. امروزه همسایگان اظهار می کنند که ناامنی از سمت کشور ما به سمت آنها به سرعت در حال کاهش است.

وی از کاهش فساد در جامعه خبر داد و تاکید کرد: با اقدامات پلیس شاهد کاهش فساد در جامعه و کنترل مراکز اشاعه فساد همچون شرکت های هرمی هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به کاهش تصادفات رانندگی گفت: کاهش تصادفات و تلفات رانندگی سرعت خوبی دارد به صورتی که در سال گذشته سه هزار نفر کمتر در جاده های کشور کشته شدند در حالیکه قبض جریمه نیز کمتر صادر شد.

وی علمی کردن ساختارهای پلیس را یکی از برنامه های مد نظر دانست و گفت: خوشبختانه امروز بسیاری از جرایم خشن در کشور به صورت علمی کشف می شوند که آمار کشف علمی در دنیا برای ما افتخارآمیز است. امروز به دنبال بهره گیری از نخبگان، تمرکز بر رفتار سازمانی، توجه به منزلت کارکنان و معیشت آنها هستیم .

احمدی مقدم با بیان اینکه مشکل تامین مسکن نیروهای پلیس در حال رفع شدن است، افزود: امروز دیگر با مشکل مسکن نیروها روبرو نیستیم و رفاه و بیمه های نیروها بسیار افتخارآمیز است.

وی در پایان با اعلام برخورد با تخلفات در نیروی انتظامی تصریح کرد: اگر ماموری در مسیر وسوسه شیطان قرار گیرد برای صیانت از کارکنان با آنها برخورد می کنیم. امروز شاهد افزایش قدرت پاسخگویی و مشارکت مردم از طریق پلیس 110 و مرکز 197 هستیم . سعی می کنیم از ظرفیت های مردمی در قالب پلیس افتخاری و بازرسان نامحسوس استفاده کنیم.
نظرات بینندگان