arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۰ - ۱۳ مهر ۱۳۹۱

رسالت: احمدی​نژاد در نشست مطبوعاتی اخیر فاقد هوشمندی سیاسی بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رسالت در سرمقاله خود با عنوان «نقد مشفقانه مصاحبه رئیس​جمهور» نوشت:

*رئیس جمهور محترم در مصاحبه اخیر خود تصریح کرد که دشمن موفق شده مقداری از فروش نفت ما را کاهش دهد و در تحریم نفت و مبادلات بانکی ما موفق بوده است و بخشی از نوسات قیمت ارز به این مسئله اختصاص دارد. به نظر می‌رسد تصریح به این معنا در مصاحبه فاقد نوعی هوشمندی سیاسی است. اگر این بیان را به موضوع آمادگی رئیس جمهور برای گفتگو و ایجاد رابطه با آمریکا در سفر به نیویورک اضافه کنیم، تصویری از مواضع اصولی رئیس جمهور در تاکید به مقاومت و دشمن ستیزی دیده نمی‌شود.

 * هجمه رئیس جمهور به رئیس مجلس، نمایندگان، قوه قضائیه و برخی رقبا، رسانه‌های منتقد و قراردادن آنها در کنار کسانی که همراهی با دشمن می‌کنند یک کم لطفی بود.

*واکنش نشان دادن به اجرای یک حکم قطعی و قانونی در مورد جناب آقای جوانفکر آن‌هم در یک مصاحبه با حضور خبرنگاران داخلی   وخارجی چه مشکلی از مشکلات رئیس جمهوری یا مسائل کشور را حل می‌کند. رئیس جمهور در بدو ورود به کشور از این اقدام اظهار تاسف کرد و همین مطالب را که در مصاحبه گفت، قبلا هم گفته بود. اصرار بر این موضع آن هم در یک نشست مطبوعاتی بدون التزام عملی به اجرای قانون، چه تصویری از رئیس جمهور کشور را واتاب می‌دهد؟ چرا رئیس جمهور با این مواضع اتهام قانون ستیزی و دخالت در قوه دیگر را به‌راحتی می‌پذیرد.

*به‌عنوان کسی که آگاهانه هم در دور اول و هم در دور دوم ریاست جمهوری جناب آقای احمدی نژاد به او رای داده‌ام 80 درصد مواضع او را اصولی ومنطبق برعهد و پیمان او با مردم می‌دانم اما گاهی مواضعی و رفتاری می‌بینم که به تردید می‌افتم. مصاحبه روز سه شنبه رئیس جمهور از آن جمله است. امیدوارم او موفق شود ودوره خود را با پاسخ دادن مسئولانه به این تردید‌ها به نیکی پایان ببرد.
نظرات بینندگان