arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۹۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۱

ترفند واردكنندگان براي افزايش قيمت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس هيات مديره انجمن توليد‌كنندگان لوازم خانگي با اشاره به قطعي‌ نشدن افزايش قيمت توسط توليد‌كنندگان لوازم خانگي گفت: قيمت دلار به قدري در بازار نوسان دارد كه هنوز نتوانسته‌ايم توليد خود را با آن تنظيم كنيم.

به گزارش انتخاب ،محمدرضا دياني در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به اين‌كه سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان هنوز با افزايش قيمت لوازم خانگي موافقت نكرده است، افزود: متاسفانه صنعت لوازم خانگي در زمينه‌ دريافت ارز در اولويت دهم قرار گرفته و هنوز ارزي به آن در مركز مبادلات ارزي اختصاص نيافته است.

وي با اشاره به اين‌كه توليد‌كنندگان لوازم خانگي همرديف وارد‌كنندگان اين محصولات و قطعات آن در زمينه دريافت ارز قرار گرفته‌اند، اظهار كرد: توليد‌كنندگان در حالي نتوانستند قيمت محصولات خود را افزايش دهند كه وارد‌كنندگان لوازم خانگي با مكانيزم عوض‌ كردن كد مدل و اين استدلال كه محصول آنها جديد است، قيمتهاي خود را امسال بعضا تا 100 درصد افزايش دادند.

دياني در پاسخ به اين سوال كه توليد فعلي كارخانه‌هاي لوازم خانگي به چه شكل انجام مي‌شود؟ توضيح داد: توليد فعلي كارخانه‌ها با مواد اوليه‌اي كه از قبل موجود بوده، انجام مي‌شود و اين در حالي است كه قيمت مواد اوليه از جمله پلاستيك و ورق فولادي افزايش يافته است.

رئيس هيئت مديره انجمن توليد‌كنندگان لوازم خانگي همچنين با اشاره به ترخيص‌ نشدن مواد اوليه وارداتي برخي از توليد‌كنندگان از گمرك‌هاي كشور گفت: متاسفانه بانكها به ويژه بانك پاسارگاد به دليل اختلاف ارزي كه با بانك مركزي دارند، اسناد ترخيص را به توليد‌كنندگان نمي‌دهد و به همين دليل مواد اوليه كارخانه‌ها در گمرك دپو شده كه اين وضعيت هزينه‌هاي توليد را افزايش داده است.

در همين حال اسماعيل بازارچي - دبير انجمن صنايع همگن گازسوز، در گفت‌وگو با ايسنا خبر داد كه چند شركت توليدكننده لوازم خانگي مجوز افزايش قيمت را از سازمان حمايت گرفته‌اند و شركتهاي ديگر نيز در تلاش براي گرفتن مجوز افزايش قيمت محصولاتشان هستند.

وي البته به درصد افزايش قيمت اين شركتها اشاره‌اي نكرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
HADI
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
0
0
بنده 150 درصد قیمت محصولاتمان را افزایش دادیم. 30 کارگر را هم اخراج کردیم. به دلیل مشکلاتی که بانک پاسارگاد بوجود آورده است. این بانک اسناد هیچ کالایی را تحویل نمیدهد و درخواست 80 درصد ارزش کالا را میکند به این بهانه که بانک مرکزی ارز نمیدهد در صورتی که بانک مرکزی میگوید این کار بانک پاسارگاد کامال غیر قانونی است زیرا زمانی که باید در زمان باز کردن ال سی ارز شما را میخریده با پول شما در جای دیگری سرمایه گذاری کرده والان مابه التفاوت آن را میخواهد از شما بگیرد
نظرات بینندگان