arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۵۳۰
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۱ - ۲۱ مهر ۱۳۹۱

مفتي اهل سنت از شیعیان مصر خواست عقاید خود را گسترش ندهند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکی از مفتيان اهل سنت به شيعيان مصر توصيه كرد در جهت گسترش عقايد خود در جوامع سني نشين مانند مصر تلاش نکنند چرا كه باعث تنش و نا امني در جامعه مي شود.

به گزارش شفقنا، علي گما روز سه شنبه در سخنراني خود در آكادمي تحقيقات اسلامي گفت: هم اهل سنت و هم شيعيان، اهل بيت را دوست دارند و به طرف يك قبله نماز مي خوانند و بايد به دنبال مشتركات مذهبي دين خود باشند تا بتوانند نزاع و درگيري را از بين برده وملت واحدي شوند.

وي با بیان اینکه تفاوت هايي ميان اين دو فرقه وجود دارد، ادعاهای تعجب برانگیزی را در خصوص اعتقادات شیعیان مطرح کرد.

بر اساس گزارش "منا"، مصر در مورد ترويج آموزه هاي شيعه در جامعه اي كه اكثريت آن را سني ها تشكيل مي دهند، با احتياط عمل مي كند و الازهر كه بالاترين نهاد مذهبي در جهان اهل سنت است، نسبت به اين موضوع ابراز نگراني كرده اند.

شيعيان در طول رژيم 30 ساله سرنگون شده حسني مبارك، از زندگي سياسي و اجتماعي مصر دور بودند، بنابراين آمار رسمي از تعداد شيعيان در مصر وجود ندارد اما كارشناسان اقليت هاي مذهبي تعداد آنها را بين 50 هزار تا 80 هزار نفر تخمين زده اند که بخش نسبتاً كوچكي از جمعيت 85 ميليوني مصر را تشكيل مي دهند. برخي از شيعيان مصر از سفر به خارج ممنوع شده بوند و بارها و بارها توسط سرويس هاي امنيتي رژيم مبارک دستگير شده بودند.

نظرات بینندگان