arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۶۸۹
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۷ - ۲۱ مهر ۱۳۹۱

بسته جدید 1+5 به ایران: «هر اقدام مثبت ایران، حذف یکی از تحریم ها»

این پیشنهاد پس از هفته اول نوامبر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام خواهد شد. با توجه به اطلاعات موجود، به تهران یک پیشنهادی خواهد شد که طبق آن، در پاسخ به هر اقدام ایران جهت تقویت اعتماد یکی از تحریم های موجود علیه این کشور لغو خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :



«گاردین» مدعی پیشنهاد جدید غرب در مورد برنامه هسته ایران شد. ظاهراً این پیشنهاد در پاسخ به اظهارات اخیر علی اکبر صالحی وزیر خارجه ایران، بوده است.
 
به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ این روزنامه انگلیسی افزود: کشورهای عضو گروه 1+5 در اواخر نوامبر و یا اوایل دسامبر با سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران مذاکره ای را ترتیب خواهند داد؛ اما سمت و سوی مذاکرات احتمالاً بستگی به این خواهد داشت که از میان میت رامنی و باراک اوباما، کدامیک به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود.
 
وی که اشاره ای به نامش نشده، افزوده است: پیشنهادی که در این مذاکره به ایران ارائه خواهد شد این است که در ازای کاهش موقت تحریم ها، ایران غنی سازی خود را محدود کند.

این پیشنهاد پس از هفته اول نوامبر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام خواهد شد. با توجه به اطلاعات موجود، به تهران یک پیشنهادی خواهد شد که طبق آن، در پاسخ به هر اقدام ایران جهت تقویت اعتماد یکی از تحریم های موجود علیه این کشور لغو خواهد شد.

این مقام اروپایی با بیان این امر که ایران به چیزی بیش از آنچه تاکنون به آن پیشنهاد شده نیاز دارد، اظهار داشته «ما انتشار تغییری واقعی در طرف مقابل را داریم».  
 
گاردین اضافه می کند که به گفته مقام اروپایی مذکور، پیشنهادی که قرار است غربی ها به ایران ارائه کنند، مبتنی بر رویکرد مرحله ای خواهد بود و گام هایی را که هر یک از طرفین باید برای رسیدن به توافق بردارد، مشخص خواهد کرد.  
 
 یکی دیگر از دیپلمات های اروپایی نیز در این زمینه گفته: «در صورتی که ایران آمادگی کافی داشته باشد، موضوع تحریم ها بر روی میز خواهد بود».

با این حال، به اعتقاد وی، ایران نباید منتظر باشد تا طرف مقابل اولین گام را بردارد؛ اما در صورتی که ایران واقعاً آمادگی داشته باشد، غرب آماده پاسخگویی است.
 
در صورت شکست طرح گام به گام نیز رویکرد جدیدی از سوی غرب در پیش گرفته خواهد شد که مبتنی بر یک توافق جامع میان طرفین است. بر این اساس، ایران اجازه خواهد یافت تحت نظارت های شدیدتر بین المللی، به غنی سازی 5 درصدی خود ادامه دهد.
 
به نوشته این روزنامه، مقامات غربی در حال حاضر نگران آن هستند که پیروزی رامنی در انتخابات آمریکا، به تلاش های دیپلماتیک در رابطه با ایران آسیب وارد کند؛ اما طرف ایرانی تا زمان مشخص شدن نتایج انتخابات در آمریکا و همچنین رژیم اسرائیل، تمایل چندانی به پیگیری مذاکرات ندارد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۵
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
73
27
بوش بهتر بود یا اوباما؟؟؟ قطعا بوش بهتر از اوباما بود برای ایران پس رامنی هم بهتر از اوباماست برای ایران کلا جمهوری خواها کمتر خطرناکند برای ایران چون عقل درست حسابی ندارن
فرشید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
4
112
اگر قرار بود به این تفاهم برسند چرا از اول انجام نشد تا این همه ضرر نکنیم . به هرحال باید کلیه تصمیم ها بخصوص آنهایی که در جهت منافع کشور است را بصورت عقلانی گرفت نه احساسی.
بسیجی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
188
23
محدودکردن غنی سازی یعنی خیانت به رهبری یعنی خیانت به شهدای هسته ای یعنی خیانت به 70ملیون ایرانی که تاالان همه چیزشون گذاشتن براانرژی هسته ای مباداگول ادمهای سست عنصررابخوریم انرژی هسته ای حق مسلم ماست
غلامرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
142
16
به نظر می رسد در انتخاب عکس دکتر احمدی نژاد به خوبی اقدام کردید.زیرا در زمان دولت ایشان حقوق هسته ای ایران حفظ و حراست شد.با تشکر
اما در مورد اقدامات غربی ها باید بگویم آنها تصور می کنند که بر همه امور مسلط هستند !!!ما شاهد تغییرات گسترده در خاورمیانه وجهان هستیم ...آنها فکر می کنند در دهه 80و90میلادی هستند که جهان در سیطره آنهاست..نکته قابل بیان این است وضعیت سیاسی در منطقه واوضاع اقتصادی قدرتهای بزرگ جهان نشان می دهد شرایط به ضرر آنها ادامه می یابد
رضا
|
UNITED KINGDOM
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
76
26
دروغه .... مطمئن باشید اینکار رو نمیکنن ... اونا نمیخوان حل بشه .. اروپا شاید ولی آمریکا و اسراییل نمیخوان و نمذارن حل بشه ... توافق ایران ، ترکیه و برزیل رو تو تهران بیاد بیارید
عزيزالله دليجاني نژاد
|
UNITED KINGDOM
|
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
122
16
همانطور كه انتظار مي رفت بالاخره دولتهاي اروپايي در مقابل سعي و مجاهدت ملت ايران و رئيس جمهور شجاع و ساده زيست كشورمان به زانو درآمدند و دستها را به علامت تسليم بالا بردند. مطمئن باشيد كه ما از اين گردنه هم به سلامت عبور خواهيم كرد و آينده درخشاني در انتظار ملت بزرگ ايران است و رفاه و آسايش پيش روي ماست و اينها همه مديون مديريت عالي و متواضعانه دكتر محمود احمدي نژاد است.
مثلا استكبار جهاني به سركردگي آمريكا و روسيه و انگليس و فرانسه و آلمان و چين و ژاپن و دانمارك در زمان اصلاح طلبان حتي اجازه نميدادند ما يك سانتريفيوژ هم داشته باشيم ولي الان 11 هزار سانتريفيوژ دارند كار ميكنند و مي چرخند و بواسطه تحريمهاي غرب كارهانه ها به شدت مشغول توليد براي جايگزيني محصولات خارجي هستند پس بدانيد كه تحريمها براي ما يك نعمت است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
9
125
خدا خيرتان بدهد اين پيشنهاد چهار سال پيش غرب بود يعني اين همه بدبختي كشيديم اين چهار سال برگرديم سر جاي اول تازه با كلي ضرر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
6
118
لغو تحریم هم فایده ای به حال مردم نداره, تحریم رو هم که بردارن پولش میره تو جیب دلالای وابسته به بانک مرکزی
نظرات بینندگان