arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۲ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱

بحران شدید سوخت در نیویورک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با وجود گذشت چندین روز از طوفان سهمگین سندی هنوز شرایط در نیویورک به حالت عادی بازنگشته است؛ جایگاههای سوخت تعطیل شده ، مترو هنوز کاملا خدمات نمی دهد و ساکنان شهر همچنان در شوک طوفان قرار دارند.

مهر به نقل از رویترز نوشت: بسیاری از جایگاههای سوخت در نیویورک همچنان از ارائه خدمات به مردم به علت نداشتن سوخت خودداری می کنند.

بنابر این گزارش با وجود گذشت چندین روز از طوفان  سندی همچنان 38 درصد از جایگاههای سوخت نیویورک سوخت ندارند. کمبود سوخت باعث شده این جایگاهها تعطیل شوند و از ارائه خدمات به مردم خودداری کنند.

از سوی دیگر، بلومبرگ شهردار نیویورک روز گذشته در اظهاراتی از تعویق مسابقات دوی ماراتون در نیویورک به علت تبعات ناشی از طوفان سندی خبر داد.

این در حالی است که مترو نیویورک هنوز کاملا فعالیتهای خود را در تمامی خطوط از سرنگرفته است. اندرو کومو فرماندار نیویورک روز گذشته اعلام کرد: هم اکنون مترو نیویورک به طور 80 درصدی فعال شده است.

به گزارش شبکه خبری فاکس  29، وی عدم فعالت کامل متروی نیویورک را ناشی از نفوذ آب به خطوط زیرزمینی مترو که در پی طوفان سندی ایجاد شد، دانست.

گزارشها حاکی از آن است که در پی این طوفان، همچنان 2 میلیون شهروند آمریکایی در سواحل شرقی این کشور برق ندارند.

از سوی دیگر، جمعی از هنرمندان آمریکایی با برگزاری کنسرت هایی قریب به 23 میلیون دلار برای آسیب دیدگان طوفان کمک جمع آوری کرده اند.

خاطرنشان می شود برخی منابع تاکید دارند که خسارات ناشی از طوفان سندی به بیش از 25 میلیارد دلار خواهد رسید و این طوفان پس از کاترینا که 45 میلیارد دلار ضرر بر جا گذاشت، دومین طوفان شدید در تاریخ آمریکا لقب می گیرد.
نظرات بینندگان