arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۳۱۶۵
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۴ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱

آیت‌الله جنتی: ارز نباید روی ماست و پنیر مردم اثر بگذارد/ سؤال از رئیس جمهور جنگ و جدل سیاسی نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مسائل ارزی، سوال از رئیس جمهور و نامه نگاری‌های اخیر روسای قوا با رهبر معظم انقلاب، مهمترین موضوعات مطروحه از تریبون امروز نماز جمعه تهران بود.

آیت الله احمد جنتی كه اخيرا بنا به اعلام ستاد نماز جمعه، به دليل شرايط سني كمتر در جايگاه خطیب نماز جمعه تهران حاضر مي شود ابتدا در توضیح کم شدن حضورش در اين جايگاه گفت: بنده یکبار با رهبری صحبت کردم و گفتم بار من را سبک کنید و مسئولیت ها را از دوش من بردارید سه چهار مورد بود که دو تا را قبول نکردند یکی را قبول کردند. یکی هم نماز جمعه بود که فرمودند اگر سختتان است نوبت را عقب بیاندازید. در نهایت گفتند دو ماه یک بار حضور یابند مسئله این بود به همین سادگی.

گزيده سخنان دبير شوراي نگبان در نماز جمعه امروز پايتخت از اين قرار است:

·         در ماه محرم پیر و جوان و دختر و پسر همه حسینی می شوند و این یک نعمتی است که باید قدر آن را بدانیم.شعار هیهات منه ذله به عنوان شعار بزرگ عاشورا باید این شعار در جوامع اسلامی حاکم شود.
·         سوال از رئیس جمهو
ر اشاره کرد و با بیان اینکه این حق قانونی نمایندگان و امری بجا و لازم است. اما در این شرایط فعلی اینکه چه مقدار سوال از رئیس جمهور مصلحت است، خود آقایان باید فکر کنند آیا چه بهره برداری دشمن خواهد کرد؟ آیا همان اختلاف قوا نیست؟ دشمن شاد نمی شود؟ چه کسی خوشحال و چه کسی ناراحت خواهد شد؟ در هر صورت اگر قرار شد طرح سوال انجام شود و دعوت صورت گرفت، باید در نظر داشت که جنگ و جدال نیست و فقط بحث سوال است که البته به اعتقاد من می شد آن را در یک جلسه خصوصی مطرح کرد اما اگر قرار بود به مجلس کشیده شود باید دوستانه باشد، کینه ورزی نشود و کاری نشود که خلاف اخلاق، ادب و وحدت باشد.
·         مشکل اقتصادی در کشور ما مسائل اقتصادی است که دشمن روی آن انگشت گذاشته و فشار می آورد.همه باید به مشکلات اقتصادی فکر کنند و مسائل دیگر حاشیه ای است نباید به اصلی تبدیل شود البته این هم مشکل پیچیده ای است که اگر ساده بود آمریکا و اروپا با آن همه تجربه در آن نمی ماندند، اما خداوند مثل همیشه به داد مردم ایران خواهد رسید.
·         هماهنگی مسئولین در رابطه با حل مشکلات لازم است و سران سه قوه نامه به رهبری نوشتند که کار خوبی بود، اما کافی نیست باید در دل هماهنگی میان مسئولین وجود داشته باشد و من عرض می کنم ای سران ما به مردم، نظام و امام زمان(عج) بدهکار هستیم.
·          مسئله ارز همه را کلافه کرده باید روی آن فکر کنند نباید بحث ارز روی ماست و پنیر مردم اثر بگذارد. باید در رابطه با صادرات، واردات و گمرکات کار شود، صرفه جویی ضروری است، هرچه کم مصرف کنیم گرانی هم کم می شود، وقتی وضعیت استثنایی می شود باید در هزینه ها نیز استثنا قائل شد. دولت یک ریال نباید در این شرایط خرج زاید کند، نشستن ها، برخاستن ها و جشن ها باید بررسی شود که اگر ارزش دارد، برگزار شود، از کارهایی که می توانند نکنند، کم نداریم.
·         پررویی و وقاحت به شکلی است که عربستان، قطر، ترکیه، آمریکا، انگلیس و اسرائیل به دشمنان سوریه کمک می کنند که این بی شباهت با جنگ تحمیلی ما نیست. می‌گویند 95 درصد از تروریست ها خارج از سوریه هستند و اینها صحنه های دلخراشی ایجاد می کنند. چه کسانی به تروریست های سوریه کمک می کنند؟ این همه شعار مبارزه با تروریست می دهند، آیا اینها تروریست نیستند؟ آیا کسانیکه نامشان را بردم، می توانند ادعا کنند که به تروریست های سوریه کمک نمی کنند؟ قضیه سوریه فقط این است که یک قدرت منطقه ای تسلیم اسرائیل نشده و می خواهند به نفع رژیم صهیونیستی آن را متلاشی کنند.
·         انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا رسوایی و بی آبرویی بود. اگر این انتخابات در هر جای دیگر انجام می شد، سر و صدا می کردند چون مشارکت کم شده، 90 درصد واجدین شرایط شرکت نکردند و هزینه های میلیاردی صورت گرفت و در نهایت اوباما برنده شد و راه کج خود را ادامه می دهد، ما هم به وظایف خود عمل خواهیم کرد
نظرات بینندگان