arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۹۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۹ - ۰۵ دی ۱۳۹۱

احمدی نژاد در خوزستان: ما خدا را سپاس می‌گوییم که این سفر با بارش رحمت الهی همزمان شده است

احمدی نژاد گفت: حضرت عیسی پیامبر عشق و رحمت بود و تاکنون قدرش ناشناخته مانده است و شاید روزی که به همراه پرچمدار توحید بیاید، شناخته شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  رییس‌جمهور گفت: تاریخ نشان نداده که کسی به این ملت زور بگوید و موفق شود.

در ادامه گزیده ای از سخنان محمود احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا به نقل از ایسنا می آید:
 
*مردم خوزستان در سرزمین ایران جایگاه و کرامت بسیار بالایی دارند و این دیار دیار مومنان و عاشقان پیامبر و آل اوست که بر آرمان‌های بلند الهی ایستاده است و پرتلاش و دوست‌داشتنی رنج انتقال پیام رسالت و امامت به سرزمین ایران و شمال و شرق جهان را برعهده گرفته‌اند. آنها بارها در معرض آزمایش‌های سنگین قرار گرفتند و سربلند بیرون آمدند.

*دیدید که مردم چه استقبالی از ضریح جدید امام حسین (ع) کردند. ممکن است برخی بگویند این ضریح هنوز نصب نشده و تنها فلز و چوب است، اما این سخنان سطحی است. مردم خوزستان به دنبال چوب و طلا نیستند بلکه آنها هرچیزی را که یادآور امام حسین (ع) باشد عزیز می‌دارند و از دل آن به دنبال پیام عاشور او کربلا هستند و اینها بهانه‌ای است برای اعلام اعتقادات و آرمان‌هایشان است و چه زیبا آن پیرمرد گفت که مردمی برای چوب و سنگ امام حسین اینطور گریه می‌کنند، اگر حسین زمان برپا کننده توحید و عدالت بیاید، چه خواهند کرد. وقتی از نشانه اینطور استقبال می‌کنند، اگر تجلی امام بیاید چه استقبالی خواهند کرد؟

*حضرت عیسی پیامبر عشق و رحمت بود و تاکنون قدرش ناشناخته مانده است و شاید روزی که به همراه پرچمدار توحید بیاید، شناخته شود.

*ما خدا را سپاس می‌گوییم که این سفر با بارش رحمت الهی همزمان شده است و از خدا می‌خواهیم که به دل‌های پاک مردم خوزستان آنقدر رحمت الهی را بر این سرزمین بباراند که همه سدها پر شود و تمام نقاط این سرزمین سیراب شود.

*ما شاهد حرکت شتابان خوزستان به سمت قله‌های پیشرفت هستیم. این استان در صنعت، راه، مسکن، کشاورزی، کارهای خوبی را به خود می‌بیند و می‌تواند بر هرکدام از اینها در بالاترین رتبه قرار گیرد، چراکه خداوند همه امکانات پیشرفت را در این استان قرار داده است. ما باید در این استان به جایی برسیم که هیچ‌کس نیاز به مسکن نداشته باشد و همه شغل مناسب داشته باشند. خوزستان باید در رتبه اول صنعتی قرار بگیرد.

*انتظار این است که خوزستان پرچمدار فرهنگ برای کل ملت‌های منطقه باشد.

*معتقدم خوزستان ظرفیت توسعه صنایع نیشکر را دارد و باید به جایی برسیم که صادرکننده شکر و محصولات حاصل از صنایع نیشکر به سایر کشورها باشیم و حتی صنعت ساخت کارخانجات نیشکر را به کشورهای دیگر با قیمت ارزانتر ارائه دهیم.

*چرخه صنعتی هر روز در کشور بیشتر مصرف می‌شود و با توجه به اینکه در این صنایع حدود دو میلیون و 300 هزار تن تفاله نیشکر به وجود می‌آید، می‌توان آن را تبدیل به چرخه صنعتی یا کاغذ کرد. همین جا آقای غضنفری هماهنگ می‌کند که ارز مورد نیاز برای ساخت دو کارخانه چوب صنعتی (ام‌دی‌اف) و کاغذ به این استان اختصاص یابد.

*این استان هم زمین‌های کشاورزی مناسب و هم آب به اندازه کافی دارد و اگر کشاورزی این استان را گسترش دهیم، به جایی می‌رسیم که حتی یک بیکار هم در این استان وجود نداشته باشد. البته باید تلاش کنیم که صنایع پایین دست در این استان را گسترش دهیم و بدانیم که دولت با تمام توان از پیشرفت این استان حمایت می‌کند و حتی اعضای دولت شب‌ها می‌توانند با هواپیما به اینجا بیایند و به پیشرفت استان کمک کنند. همچنین هماهنگ می‌کنیم که قسط دوم تسهیلات مربوط به این استان هرچه زودتر به این استان ارائه شود تا با سرعت بیشتری به سمت پیشرفت برود. این استان باید در کل منطقه بدرخشد و اطمینان دارم که با همت مردم خوزستان این استان به سرعت جهشی پیشرفت خواهد کرد.

*ملت ما ملتی بزرگ و با تمدن است و هشت هزار سال سابقه دارد، در حالی که برخی از دشمنان حتی در سرزمین خود ریشه ندارند. ملت ما هزاران توفان را از سر گذرانده و درست است که در این تحریم‌ها تحت فشار قرار دارد، اما قطعا از این مرحله نیز عبور خواهد کرد.

*دشمنان بیایند با ما حرف بزنند تا ببینیم که مشکل آنها چیست. من به تحریم کنندگان اعلام می‌کنم اگر شما پشت سر خود را دیدید، تسلیم شدن ملت ایران را هم می‌بینید. ملت ما با فرهنگ و مقتدر است و تاریخ نشان نداده که کسی به این ملت زور بگوید و موفق شود.
نظرات بینندگان