arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۹۹۲۴۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۶ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۱

آمریکا صادرات دخانیات به ایران را تحریم نکرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک شرکت دخانیاتی آمریکا با اشاره به دریافت مجوز از دولت این کشور برای ادامه صادرات به ایران به‌رغم تحریم‌ها اعلام کرد سال گذشته میلادی 3.4 میلیون دلار توتون و کاغذ سیگار به ایران صادر کرده است.

به گزارش انتخاب، تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی آتلانتا بیزینس کرونیکل نوشت: یک شرکت تولید کننده توتون امریکایی امروز اعلام کرد با ایران همکاری تجاری داشته است و از دولت آمریکا در این زمینه مجوز دریافت کرده است.

شرکت شوایتزر مودویت، تولید کننده محصولات توتون و تنباکو اعلام کرد که فروش محصولات این شرکت به ایران قانونی بوده است.

این موضوع قبلا به صورت علنی فاش نشده بود. شرکت شوایتزر اعلام کرده است که در سال گذشته میلادی یکی از شرکت های زیر مجموعه اش، حدود 900 هزار دلار کاغذ سیگار و دیگر شرکت تابعه اش حدود 2.5 میلیون دلار توتون برای توزیع در ایران صادر کرده است.

قانون کاهش تهدیدات ایران که در سال  2012 به تصویب کنگره آمریکا رسیده، شرکت های تابعه کارخانجات آمریکایی را ملزم به تبعیت از تحریم های تجاری علیه ایران می کند.

اما شوایتزر مودویت  اعلام کرد: «در دسامبر 2012، ما مجوزی از دفتر کنترل دارایی های خارجی آمریکا برای ادامه فروش توتون برای توزیع در ایران دریافت کردیم. (اما) به تبعیت از این قانون، ما دیگر کاغذ سیگار برای توزیع در ایران نمی فروشیم.»

شرکت شوایتزر مودویت در سال گذشته، 788 میلیون دلار گردش مالی داشته است. این شرکت دارای تاسیسات تولیدی در 5 کشور است و محصولات خود را به بیش از 90 کشور جهان صادر می کند.

در حالی دولت آمریکا به این شرکت اجازه داده است همچنان به فروش توتون به ایران ادامه دهد که بر اساس گزارش های رسمی صادرات داروی آمریکا به ایران در سال 2012 نصف شده است.
نظرات بینندگان