arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۷۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۲

زنان آمریکایی رنجر می شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برنامه ای در دست اجرا دارد که بر اساس آن زنان می توانند به عنوان نیروهای ویژه آموزش دیده و در عملیات های خطرناک حضور داشته باشند.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، از اواسط سال 2015 میلادی زنان می توانند به عنوان رنجر و پرسنل نیروی دریایی آمریکا آموزش ببینند .

این طرح بر اساس برنامه ای که وزارت دفاع آمریکا در دست اجرا دارد انجام می شود و به این طریق زنان به آهستگی وارد کارهای عملیاتی از جمله ماموریت هایی که در اختیار نیروهای ویژه عملیاتی آمریکاست، می شوند.

بر اساس این طرح که نسخه ای از آن در اختیار اسوشیتدپرس قرار گرفته، پنتاگون می تواند زنان و مردان را در شرایط مساوی استاندارد فیزیکی و روحی استخدام کرده و آنها را برای بخش های ویژه کماندویی، نیورهای مسلح و یا حضور در خط مقدم جبهه های جنگ به عنوان پرسنل نیروی هوایی، دریایی و یا زمینی آموزش بدهد .

جزئیات این طرح به اطلاع "چاک هیگل" وزیر دفاع آمریکا رسیده و وی دستور پیگیری طرح را صادر کرده است.

انتظار می رود که این طرح امروز سه شنبه اطلاع رسانی شود و این در حالی است که در هفته های اخیر گزارش هایی در مورد آزارها و تجاوزهای جنسی در ارتش آمریکا منتشر شده بود.

در ابتدای سال جاری میلادی ژنرال "مارتین دمپسی" فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا مدعی شده بود که آمار بالای آزارهای جنسی در ارتش مکن است به دلیل ممنوعیت حضور زنان در عملیات های نظامی باشد زیرا تفاوت کارهای پرسنل مرد و زن در ارتش امریکا موجب بوجود آمدن کلاس های متفاوتی از پرسنل شده است.
نظرات بینندگان