arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۴۵۰۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۲ - ۰۴ آبان ۱۳۹۲

ایران دوباره ژاندارم خلیج فارس می شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نشريه الاهرام مصر نوشت: به نظر می‌رسد ایران مصمم است تا در ازای لغو تحریم ‌های اقتصادی، که مردم ایران را به مشکل مواجه کرده و درآمد نفتی این کشور را به میزان ۶۰٪ کاهش داده، رابطه‌ی خود را با غرب و آمریکا بهبود بخشد.

به گزارش تیک Tik.ir، ایالات متحده اما به نظر می‌رسد کماکان با کاهش تحریم ‌ها علیه ایران، تا زمانی که وعده‌های خود را اجرایی و جدیت‌اش را اثبات نکرده، مخالف است.

هم‌اکنون پذیرفته درصدی از اموال بلوکه شده‌ی ایران در بانک بانک ‌های آمریکایی را آزاد کند تا تشویقی باشد برای حسن روحانی که قول داده مشکل پرونده هسته‌ای را در عرض حداکثر شش ماه حل کند.

آن‌چنان که پیداست رییس‌جمهور آمریکا به خوبی واقف است که آمریکایی‌ها حاضر به ورود به جنگ دیگری در خاورمیانه نیستند، بنابراین علاقه‌مند است معامله‌ای با ایران انجام دهد تا دیگر نیاز به جنگ نباشد.

در این بین، اسراییل هیچ‌ سازشی بر سر پرونده هسته‌ای را قبول ندارد. اسراییل می‌خواهد ایران تمام برنامه‌ی هسته‌ای خود را متوقف و نابود کند، همان‌طور که در مورد سرهنگ قذافی اتفاق افتاد و عملیات غنی‌سازی اورانیوم را کاملا متوقف کرد.

هر چقدر هم اسراییل مانع و مشکل ایجاد کند، آن‌طور که به نظر می‌رسد، ایران تلاش خواهد کرد نقشه‌ی اسراییل را برای به تعویق انداختن توافق ایران-آمریکا ناکام گذارد.

این امر، یعنی این‌که باید منتظر تغییرات مهمی در مسایل مربوط به  امنیت خلیج فارس باشیم، دراین‌صورت ایران به نقش سابق خود به عنوان ژاندارم خلیج فارس باز خواهد گشت.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۲۱
غیر قابل انتشار: ۳
محمد صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
300
78
خیلی سال است که ایران قدرت اول منطقه و هیچ طرحی بدون هماهنگی و موافقت ایران قابل اجرا نیست. پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه و حماس در جنگ 22 روزه و شکست طرحهای آمریکایی در خصوص خاورمیانه نمونه آن است.
کوروش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
149
67
در اینصورت ایران به نقش سایق خود به عنوان ژاندارم خلیج فارس باز خواهد گشت
سید محمد رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
387
118
ما هرگز به ژاندارم بودنی که قرار باشه از امریکا دستور بگیره یا حتی بخواد با رضایت امریکا کاری رو انجام بده راضی نخواهیم شد!!!!!!!!!!!1
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
14
136
تحلیل مصری ها از ایران درست به مانند اینه که داری روز نامه های 30 سال پیش رو می خونی اون ها درک درستی از ایران امروز ندارند در حالی که خود غربی ها ترجیح میدن ایران رو با چین دهه 70 مقایسه کنند مصری ها تاسیسات ایران رو با لیبی مقایسه می کنند که هیچ زیر ساختی نداشت و اساسا ارزش استراتژیک نداشت به هر حال فکر نکنم ایران به ژاندارمی خلیج فارس فکر کنه چون همین الان فرای اونه این عربا کی میخوان واقعیت ایران رو درک کنن خدا میدونه!!
amir
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
4
182
قاعدتا امنیت خلیج فارس باید توسط کشورهای منطقه تامین بشه وایران چون بزرگترین قدرت در حوضه خلیج فارسه بیشترین سهم رو خواهد داشت البته این در گرو از بین رفتن مشکلات سیاسی بین ایران وغرب و به تبع آن حل مشکلات با همسایه های عرب است.
نظرات بینندگان