arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۱۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۸ - ۲۶ آذر ۱۳۹۲

محمد هاشمی: در صورت فراهم بودن شرایط، آیت الله هاشمی به عربستان سفر می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«محمد هاشمی» رییس دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: چنانچه شرایط فراهم شود، آیت الله هاشمی رفسنجانی به عربستان سعودی سفر می کند.

هاشمی روز سه شنبه درباره سفر احتمالی آیت الله هاشمی رفسنجانی به عربستان سعودی به دعوت ملک عبدالله افزود: دعوت از ایشان مسبوق به سابقه است.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته چندین بار از آیت الله هاشمی برای سفر به عربستان دعوت شده است، اظهار داشت: دوباره دعوتی فرستاده نشده است، بلکه براساس دعوت های قبلی، به آیت الله هاشمی پیغام می دهند که زمانی را برای سفرتان مشخص کنید.

رییس دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آخرین پیغام عربستان برای مشخص کردن سفر توسط آیت الله هاشمی در ایام حج امسال بود.

رییس دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اکثر مقامات کشورهای منطقه بر این باورند که با توجه به شرایط منطقه، مذاکرات آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسیدن به توافق می تواند موثر باشد؛ بنابراین در صورتی که شرایط مناسب پیش آید سفر ایشان عملی خواهد شد.

وی تاکید کرد: در باور عمومی، آیت الله هاشمی و ملک عبدالله می توانند مشکلات منطقه را حل کنند.

رییس دفتر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به اوضاع منطقه و نقش جمهوری اسلامی ایران و عربستان اشاره کرد و گفت: با توجه به احترامی که سعودی ها و شیوخ عرب از گذشته تا به امروز برای آقای هاشمی قائل هستند، باور عمومی براین است که آیت الله هاشمی و ملک عبدالله می توانند مشکلات منطقه ای و روابط دو جانبه را حل کنند که البته این موضوع مشروط به شرایطی است.

وی در عین حال با تاکید بر اینکه رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای انجام این سفر ملاحظاتی دارد، گفت: با توجه به شرایط منطقه ای و بین المللی، تصمیمات باید از هماهنگی در سطوح مختلف تصمیم گیری برخوردار و ضمانت اجرایی داشته باشد.

رییس دفتر هاشمی رفسنجانی تاکید کرد انجام سفر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در قالب سفر صرفا زیارتی نیست.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان